nou vandaag wasweer een heel leerzame dag. ik had er een type 2 veerpoot onder en dan komen de remblokjes niethelemaal goed over de schijf die eigenlijk bij een type 1 poot hoort en had er dus nu een bij passende poot ondergedaan. nou nieuwe remmetjes en schijfjes er op gedaan en het zaakje vast gedraaid ben ik me auto om te keren rond het pleintje waar ik aan woon. Hoor ik opeens een dikke klap en kom ik een stukje lager te zitten en zie ik een stukje skirt vliegen van me voorscherm. ik kon me ogen niet geloven en ik begreep er echt geen ene drol van zo heb ik eerst ff een tijdje zitte denken wtf kan er nou gebeurd zijn nou ik toch maar uitgestapt en de feiten die ik niet wilde zien toch maar onderogen moeten nemen.
Wat is er nou gebeurt is me fuzee uit mn veerpoot gekomen en is me wiel een andere kan op gegaan dan de bedoeling was want normaal zit een type2 veerpoot geborgt met een M8 bout en een type1 met een M9 en jah dan borgd ie niet als en dan weer een M8 bout in komt. Maar al met al gelukkig gebeurde dit bij een lagere snelheid dan 5 km/h dus is de schade nog te overzien gelukkig het enigste wat kapot is in me zij scherm die is echt flink naar de kloten maar alst goed is heb ik er nog 1.
het enigste wat ik moet is een M9 bout en ik kan weer rijden
Last edited by tank_driver on SunDec03, 2006 3:57:41 PM, edited 1 time in total.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
jah joh hoe een dagje sleutelen je weekeind kan verneuken en ik zou ook nog langs marc gaan morgen maar dat gaat nu dus ook al weer niet door fuck fuck fuck zooi tering auto kl*te fransen met hun M9 shit
btw het regende ook nog vandaag maar ja ik smeld gelukkig niet
tank_driver wrote:oh ja kzag ook opeens overal bloed ....blijkt dat ik een dikke jaap in mn duim ergen opgelopen had
Dat moet dan ons land redden
Weer lkkr kl*te dit. Ben het ookal met zoveel dingen tegengekomen. Die fransen hebben aan de motorblokken ook allerlei dingen veranderd door de jaren heen. Als je daar niet goed op let kan het ook goed fout uitpakken.
Als het moet willen die fuseetjes er nooit uit, en als het niet moet.....
Dat zijscherm is lekker opengereten zeg.
Het is mij ook al opgevallen dat die boutjes van een type 1 en een type 2/3 een hele andere maat hebben. Wilde zelf volgende maand nieuwe pootjes onder mijn plaisir zetten, zal er goed op letten!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Tsja, je bent niet de eerste die dat overkomt denk ik.
Al heb ik er hier op het forum nog niet eerder over gelezen.
Controleer ook even of je stuurstangen nog recht zijn. En kijk even of de veertoren in niet beschadigd is.
Hoe meer ik erover denk des te vreemder ik het ga vinden... Ookal zit er de verkeerde bout in, dan nog schiet je fusee er niet zomaar uit. Je fusee zit onder een kleine hoek geklemd in je veerpoot en is nog een klein beetje conisch ook. Die bout dient volgensmij puur als een soort extra borging.
Ik zat ook al te denken idd.. ik heb weleens een testritje naar de winkel gemaakt om weer thuis aangekomen tot de ontdekking te komen dat die bout helemaal niet gemonteerd was..
fusee wel voldoende het gat in geduwd. Zodat de borgpen ook daadwerkelijk borgt. Zeker als je een stabi hebt loopt die fusee er echt niet makkelijk uit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
ja heb alles na gekeken en alles was nog heel ook de stuur stang en veer poot en alles maar als ik de auto op krik dan gaat de blijft de fuze goed in de poot geklemd zitten maar als je hem weer op zn wieltje zet dan schiet de fuze net over het boutje M8 en zie je op dat boudje dan ook een schaaf plekje. de stabbi stang drukt dan ook de draag arm omlaag om de auto recht te houden en dus te stabiliseren. maar er moet toch echt een M9 boutje in en die heb ik dus ook al gehaald bij de dealer