auto wilde niet remmen, bijna aanrijding &*%#$
Moderators: Rock's, webmasters
auto wilde niet remmen, bijna aanrijding &*%#$
Ik heb net een sollicitatie gehad, niet goed gegaan, dus niet gelukt. Rijd ik terug op de snelweg. Zie ik voor me een 205 met alarmlichten aan, dus file. Trap ik het rempedaal in en wat doet de ^%$#&^auto? Niet tot onvoldoende remmen. Gelukkig zat er niks naast me op de rechterbaan, dus stuur omgetrokken en de rechterbaan op gegaan. Gelukkig goed gegaan, maar ik hoef dus van de ax geen noodstop te verwachten. Ik laat morgen de remmen ff testen op de remmenbank.
Ik ben nog misselijk van de schrik.
Ik ben nog misselijk van de schrik.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX Spaster Mammer
Ik haakte in op de vraag van de TS of slecht werkende handrem te maken kan hebben met de werking van de gewone remmen.
En over de remvloeistof, dat zal idd wel invloed hebben, maar denk niet dat dat de hoofdoorzaak is hoor.
Vraagje aan "first":
Als je de auto stil zet, en met lopende motor keihard het rempedaal in drukt (langzaam maar geleidelijk harder; zonder te trappen/pompen), zakt het pedaal dan tot de bodem?
En over de remvloeistof, dat zal idd wel invloed hebben, maar denk niet dat dat de hoofdoorzaak is hoor.
Vraagje aan "first":
Als je de auto stil zet, en met lopende motor keihard het rempedaal in drukt (langzaam maar geleidelijk harder; zonder te trappen/pompen), zakt het pedaal dan tot de bodem?
Dad deed/doet de mijne ook! Geluid komt onder de motorkap vandaan toch?
Bij mij is het of de rembekrachtiger of de hoofdremcylinder, daar ben ik nog niet achter.
Maar als ik langzaam rem voor een stoplicht, en de rem ingetrapt hou, kan ik het pedaal langzaam tot op de bodem trappen. Ook kan ik, als de motor uit staat het rempedaal op de bodem trappen (wel veel kracht vereist, maar het kan wel!) En als ik start met ingetrapte rem, gaat het pedaal ook naar de bodem
Maar verder remt hij naar mijn idee goed, alhoewel ik niet echt extremen getest heb (kijk altijd vrij ver vooruit op de weg)
Maar morgen gaat ik de rembekrachtiger/cylinder vervangen (en nieuwe remvloeistof toedienen), en kijken of dat helpt!
Bij mij is het of de rembekrachtiger of de hoofdremcylinder, daar ben ik nog niet achter.
Maar als ik langzaam rem voor een stoplicht, en de rem ingetrapt hou, kan ik het pedaal langzaam tot op de bodem trappen. Ook kan ik, als de motor uit staat het rempedaal op de bodem trappen (wel veel kracht vereist, maar het kan wel!) En als ik start met ingetrapte rem, gaat het pedaal ook naar de bodem

Maar verder remt hij naar mijn idee goed, alhoewel ik niet echt extremen getest heb (kijk altijd vrij ver vooruit op de weg)
Maar morgen gaat ik de rembekrachtiger/cylinder vervangen (en nieuwe remvloeistof toedienen), en kijken of dat helpt!
De remmen zijn meer dan in orde, zijn gewoon goed. Jippieeeee
Voor nieuwe remschijven en nieuwe blokken. Achter konden ze de lagers niet los krijgen. Zaten muurvast. Op de remmenbank echter heel weinig remverschil en voldoende remvertraging. Yes, eindelijk gaat het eens goed!
Daarop wordt hij dus niet afgekeurd in de apk binnenkort.
Uitlaat is wel rot zeggen ze, maar zolang die blijft hangen komt ie ook door de apk.
Dus mss gaat het wel helemaal goed met die keuring. Dat zou mooi zijn.

Voor nieuwe remschijven en nieuwe blokken. Achter konden ze de lagers niet los krijgen. Zaten muurvast. Op de remmenbank echter heel weinig remverschil en voldoende remvertraging. Yes, eindelijk gaat het eens goed!
Daarop wordt hij dus niet afgekeurd in de apk binnenkort.
Uitlaat is wel rot zeggen ze, maar zolang die blijft hangen komt ie ook door de apk.
Dus mss gaat het wel helemaal goed met die keuring. Dat zou mooi zijn.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX Spaster Mammer
Ik had het vrijdag ook, vol je rem intrappen helpt gewoon niet, het enige wat er dan gebeurd is dat je gaat glijden. Als ik op de snelweg hard moest remmen pompte ikook altijd. Werkt veel beter. Maarja soms heb je daar de tijd niet voor.kevin.broke wrote:Lijkt mij ook glijden idd. Vooral als het nat is (was het dat?) voel je dat niet of nauwelijks, tenzij je er op bedacht bent.
In that case: Slipcursus is misschien een goed idee!
Je weet wat ik de laatste keer in Delft over de remmen van je AX gezegd heb, h??!Glenn@nl wrote:Dad deed/doet de mijne ook! Geluid komt onder de motorkap vandaan toch?
Maar als ik langzaam rem voor een stoplicht, en de rem ingetrapt hou, kan ik het pedaal langzaam tot op de bodem trappen. Ook kan ik, als de motor uit staat het rempedaal op de bodem trappen (wel veel kracht vereist, maar het kan wel!) En als ik start met ingetrapte rem, gaat het pedaal ook naar de bodem![]()

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Dat blokkeren kan ook een stuk minder door goede banden te monteren, iig dat is mijn ervaring. Ik had eerst voor bridgestone Potenza's zitten, heerlijke banden als het droog is.. maar met een beetje vocht en profiel onder de 2,5mm komt is het echt eeh.. bagger
Hard remmen/noodstop is gegarandeert glijden. (hard optrekken ook, he paul?
)
Nu een setje fulda's voorop gezet en het is echt een stuk beter!

Nu een setje fulda's voorop gezet en het is echt een stuk beter!
Altijd meer PK's dan jou!