Onderdeel niet meer te bestellen!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Onderdeel niet meer te bestellen!

Post by Kakelbont »

M'n zusje's ax had een nieuwe koplampverstelling nodig. Die dingentjes waar je aan draait als je de koplampen wilt verstellen.

Dus ik naar de dealer toe, die konden ten eerste die dingen al niet vinden in het onderdelen systeem, en zodoende konden ze deze ook niet meer bestellen :?
"waarschijnlijk zit het erbij als je een hele nieuwe koplampunit besteld" Ja daaag!!


De sloop bood oplossing, maargoed. Toch vreemd dat zo'n simpel onderdeeltje niet meer te krijgen is!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

alles van voor de Xantia is bij de dealer eigenlijk niet meer te krijgen!

overigens had het ook niet bij de koplamp gezeten
Image

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

q01z wrote:alles van voor de Xantia is bij de dealer eigenlijk niet meer te krijgen!


hoe bedoel je dat? ik heb nog wat leuke dingetjes besteld bij de dealer hoor, zoals de deurkelkjes, GTI logo's enzo... ze kunnen mij alles leveren voor de ax...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Pixels66 wrote:
q01z wrote:alles van voor de Xantia is bij de dealer eigenlijk niet meer te krijgen!


hoe bedoel je dat? ik heb nog wat leuke dingetjes besteld bij de dealer hoor, zoals de deurkelkjes, GTI logo's enzo... ze kunnen mij alles leveren voor de AX...


dat is allemaal uit magazijn.. (of uit andere magazijnen) want het meeste wordt niet meer geproduceerd!
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

dan heb ik waarschijnlijk 1 van de laatsten.. heb er paar maanden terug 1 besteld 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Voor dat soort spulletjes heb je toch ook nog altijd het forum ;)

Hier in Delft (knutselende studentenstad, dus heel veel AX en BX'jes) hebben we een Citroen garage die slopertjes ophaalt, daar zelfs nog voor betaald, en alles eruit haalt wat het nog doet en/of vraag naar is.
Niet goedkoop, maar wel handig.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Een automerk commiteert zich meestal tot 10 jaar na het laatste bouwjaar voor het produceren van onderdelen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

als je dealer er moeite voor doet kan ie bijna alles bestellen. Zo heeft de dealer uit woerden voor mij voor een paar euro extra lange deurpinnen voor in GT type 2 deurpanelen besteld uit frankrijk, daar is namelijk vrijwel alles nog wel ergens op voorraad.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Dit is echt stierenpoep!

Ik heb voor mijn grijze GT ook nieuwe versteldingetjes en van die witte klemmetjes voor in me koplampen besteld.

Ik bestel overgens alles bij de dealer en werkelijk ALLES is gewoon te krijgen. Ik denk dat dit meer een mentaliteit probleempje is :wink:

En wat er niet is komt nog steeds uit Frankrijk :wink:
Freude am Fahren.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Het onderdeel kwam gewoon niet voor in hun systeem, waar zogezegd alle onderdelen in voor moeten komen. Dat vind ik nog het vreemde. Als ze namelijk een onderdeelnummer uit het systeem kunnen halen kunnen ze het misschien in frankrijk ofzo nog proberen. Maarja :roll:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Eh, arne, niet alles is te bestellen hoor! Sport-onderdelen zijn lastig. :lol:
Verder is inderdaad vrijwel alles te bestellen, alleen moet je wel een dealer hebben die wat moeite wil doen voor een paar euro's. Het valt nog mee dat ie je geen C2 aanpraat.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zelfs een nieuwe cilinderkop voor een AX Sport is nog compleet te bestellen.

Je moet er alleen een paar weekjes op wachten en het is D-D-D-D-D-U-U-UUUUUUUURRR..

Maar ik weet er ??n te liggen :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Browny wrote:Eh, arne, niet alles is te bestellen hoor! Sport-onderdelen zijn lastig. :lol:
Verder is inderdaad vrijwel alles te bestellen, alleen moet je wel een dealer hebben die wat moeite wil doen voor een paar euro's. Het valt nog mee dat ie je geen C2 aanpraat.


Klopt idd ja, die kleine thermoventielen... pfffffff
Freude am Fahren.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Citroen Dealer in Woerden doet echt nog veel moeite voor je. En zoekt de goedkoopste oplossing. Bij mij komen de kleinste onderdeeltjes daarvandaan. En nog nooit een nee te horen gekregen. Stuur gewoon per mail een foto en doorgaans is het dan binnen 2dagen binnen.

En mijn langere deurpinnen kwamen ook uit frankrijk. Was toen de eerste aan wie die ze verkocht had. En het eerste setje wat ooit los naar Nederland was gekomen. Ze moeten moeite voor je willen doen. En een telefoontje is dan al vaak teveel. En dat het dan niet in het systeem voorkomt lijkt me een mooie smoes.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply