M'n zusje's ax had een nieuwe koplampverstelling nodig. Die dingentjes waar je aan draait als je de koplampen wilt verstellen.
Dus ik naar de dealer toe, die konden ten eerste die dingen al niet vinden in het onderdelen systeem, en zodoende konden ze deze ook niet meer bestellen
"waarschijnlijk zit het erbij als je een hele nieuwe koplampunit besteld" Ja daaag!!
De sloop bood oplossing, maargoed. Toch vreemd dat zo'n simpel onderdeeltje niet meer te krijgen is!
q01z wrote:alles van voor de Xantia is bij de dealer eigenlijk niet meer te krijgen!
hoe bedoel je dat? ik heb nog wat leuke dingetjes besteld bij de dealer hoor, zoals de deurkelkjes, GTI logo's enzo... ze kunnen mij alles leveren voor de ax...
q01z wrote:alles van voor de Xantia is bij de dealer eigenlijk niet meer te krijgen!
hoe bedoel je dat? ik heb nog wat leuke dingetjes besteld bij de dealer hoor, zoals de deurkelkjes, GTI logo's enzo... ze kunnen mij alles leveren voor de AX...
dat is allemaal uit magazijn.. (of uit andere magazijnen) want het meeste wordt niet meer geproduceerd!
Voor dat soort spulletjes heb je toch ook nog altijd het forum
Hier in Delft (knutselende studentenstad, dus heel veel AX en BX'jes) hebben we een Citroën garage die slopertjes ophaalt, daar zelfs nog voor betaald, en alles eruit haalt wat het nog doet en/of vraag naar is.
Niet goedkoop, maar wel handig.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
als je dealer er moeite voor doet kan ie bijna alles bestellen. Zo heeft de dealer uit woerden voor mij voor een paar euro extra lange deurpinnen voor in GT type 2 deurpanelen besteld uit frankrijk, daar is namelijk vrijwel alles nog wel ergens op voorraad.
Het onderdeel kwam gewoon niet voor in hun systeem, waar zogezegd alle onderdelen in voor moeten komen. Dat vind ik nog het vreemde. Als ze namelijk een onderdeelnummer uit het systeem kunnen halen kunnen ze het misschien in frankrijk ofzo nog proberen. Maarja
Eh, arne, niet alles is te bestellen hoor! Sport-onderdelen zijn lastig.
Verder is inderdaad vrijwel alles te bestellen, alleen moet je wel een dealer hebben die wat moeite wil doen voor een paar euro's. Het valt nog mee dat ie je geen C2 aanpraat.
Browny wrote:Eh, arne, niet alles is te bestellen hoor! Sport-onderdelen zijn lastig.
Verder is inderdaad vrijwel alles te bestellen, alleen moet je wel een dealer hebben die wat moeite wil doen voor een paar euro's. Het valt nog mee dat ie je geen C2 aanpraat.
Klopt idd ja, die kleine thermoventielen... pfffffff
Citroën Dealer in Woerden doet echt nog veel moeite voor je. En zoekt de goedkoopste oplossing. Bij mij komen de kleinste onderdeeltjes daarvandaan. En nog nooit een nee te horen gekregen. Stuur gewoon per mail een foto en doorgaans is het dan binnen 2dagen binnen.
En mijn langere deurpinnen kwamen ook uit frankrijk. Was toen de eerste aan wie die ze verkocht had. En het eerste setje wat ooit los naar Nederland was gekomen. Ze moeten moeite voor je willen doen. En een telefoontje is dan al vaak teveel. En dat het dan niet in het systeem voorkomt lijkt me een mooie smoes.