Tok tok plons!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Tok tok plons!

Post by Drake »

En toen viel de stylus/stokje van mij mda vario in het koelreservoir van de 106
(had wat licht nodig om het pijl te controleren, en het enige wat ik had wat licht gaf was dat ding)

Image

Waarschijnlijk ligt hij nu op de bodem en blijft hij denk ik ook daar, iemand enig idee of het schade kan doen?
(zeer dun alu stukje van 35mm lang, zelfs al zou het bij de waterpomp komen zou die er denk ik meteen shish kebab van maken).

Ik heb geen zin om alles los te gaan halen aangezien ik dat al 2 keer deze week heb gedaan (thermostaat).

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ah dit is echt kneuterig, waarom valt dat nou precies DAAR in :?

aluminium kan je er ook niet uitvissen met een magneet, .....

zucht

gelukkig heb ik nu altijd licht bij me(tl-balkje 12 Volt 8 watt in de kofferbak met een paar meter draad, dus ik haal 'm zo uit de kofferbak en het haalt makkelijk de motorkap :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Als zo iets bij de waterpomp komt. Heb je er meer werk aan. Ik zou hem eruit proberen te vissen. Oftewel de onderste radiateurslang er even afhalen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

dat gaat bij een 106 alleen als de radiateur losmoet en dat is een kutklus, maar ik denk niet dat de waterpomp problemen er zal geven, sterker nog de slang loopt achter het blok omhoog en ik denk niet dat het pennetje mee zal komen ofwel die blijft op de bodem liggen.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

als je waterpomp er GEEN problemen mee heeft.. en het geheel idd fijnmaalt..

dan zitten daarna al je koelkanaaltjes dicht
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

nja dan zou het nu al te laat moeten zijn :lol: , geen idee of hij nog op de bodem ligt ik wil hem er wel uit halen maar dan moet de complete radiateur eruit + voorbumper enz en dat is gewoon enorm veel werk. heb ook eff zitten kijken en het ding kan eigenlijk bijna niet verplaatsen op 1 punt loopt een koelslang bijna stijl omhoog en no way dat de stroming het ding dan nog meepakt.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mogen wij lachen als je blok erop vastloopt?

zoja, dan lekker laten zitten.. :)
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

q01z wrote:mogen wij lachen als je blok erop vastloopt?

zoja, dan lekker laten zitten.. :)
Inderdaad dan heb je vele male meer werk :wink:

Ik zou het nooit en te nimmer laten liggen. Aluminium is vrij taai, dus mocht het je waterpomp bereiken heb je echt wel een probleem.
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

ja hoor, kan je lang wachten :lol:, aan een kant zit de radiateur dus daar blijft hij gewoon vast zitten aan de andere kant zit een koelslang welke naar achter het blok loopt waar een haakse bocht omhoog zit, en meerekend dat de stroming vrij zwak is, is het onmogenlijk dat hij daar naar toe kan, hoe dan ook als het een keer een mooi dag is trek ik de boel wel los, als is het maar omdat ik die stylus eigenlijk nodig heb :wink: .

master-arnie wrote: Aluminium is vrij taai, dus mocht het je waterpomp bereiken heb je echt wel een probleem.
dat ding breek je met je pink nog doormidden (heb er al een gesloopt :oops: ) en het is zo enorm dun dat je het eigenlijk beter plastic kunt noemen.

hoe dan ook ik haal hem er zoals ik eerder zij wel een keer eruit

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Sorry, ik las die 35mm en nam ff aan dat dat de diameter was :oops:
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

diameter is denk ik 3 mm, als het 35mm dan had ik het risico niet genomen en direct alles verwijderd, maar hoe dan ook hoe zwaarder hoe beter het blijft liggen, en voor het in de waterpomp moet komen zal het eerst stijl omhoog moeten en daarna door een bocht, en dat kan gewoon (gelukkig) niet.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan hoor... zo'n klein iel pennetje laat zich echt niet zo snel verplaatsen. En anders komt 't wel vast te liggen bij de eerste bocht omhoog..

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

En je wilt niet weten hoeveel mobieltjes er dagelijks tok-tok-plons in de plee vallen..

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Glenn@nl wrote:Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan hoor... zo'n klein iel pennetje laat zich echt niet zo snel verplaatsen. En anders komt 't wel vast te liggen bij de eerste bocht omhoog..
pcies ook mijn gedachte
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

drom, toch ben ik nu wel nieuwsgierig en mits het volgende week mooi weer is trek ik de boel wel los.

Post Reply