Wat een wegmisbruiker die Bas_S

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Re: Wachten

Post by Meltdown »

mr dean wrote:He,

Zit nog steeds tewachten op 2 stuks geflits in Belgie, voorbij de Kennedytunnel. Mag je volgens mij 100 km reeds ongeveer 145 km, van vorig jaar zomer (aug).

gr Mr Dean 8)


hoef je niet op te wachten. als hij na 2 weken nog niet geweest is dan krijg je er geen meer :P

Greetz

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

wachten

Post by MrBBQ »

Zo ben ik effe blij ! :D :) :D :) :o :D

gr MR Dean 8)
Saxo style is sexy style....

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Re: wachten

Post by arnie »

mr dean wrote:Zo ben ik effe blij ! :D :) :D :) :o :D

gr MR Dean 8)


Mijn pa kreeg hem ook na 3 kwart jaar uit Belgi?... Juich niet te vroeg.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb ook een 'moord' begaan..
kon er wel om lachen eigenlijk! :D

84 bij de trajectcontrole bij Utrecht.. dat is dus op een snelweg 4km/h te hard! damn!
achja, kan er niet mee zitten.. 2e snelheidsbekeuring ooit..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

we gaan toch niet zeiken he?

ik heb net 530 euro afgetikt (met de stille hoop dat ik het nog terugkrijg.) :evil:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wtf had jij gedaan? 100km/h te hard in de bebouwde kom tegen het verkeer in over een kruispunt met een roodstoplicht en daarna de agent uigescholden voor iemand met blauwtong?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

snelheid, kleven, gordel.

en dat kan niet. ik rijd altijd te hard en kleef ook weleens maar heb altijd m'n gordel om.

nou ja, ik hoef iig niet voor te komen. dat geluk heb ik wel dit keer.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

kevin.broke wrote:nou ja, ik hoef iig niet voor te komen. dat geluk heb ik wel dit keer.

Dat is pas bij de derde keer he :wink: :roll:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou ja, laat ze het eerst maar eens aantonen. aangezien ik nooit zonder gordel rijd hoop ik stiekem dat er een foto van een auto met een lettertje anders in het kenteken uit komt oid :)

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Rio97 wrote:
kevin.broke wrote:nou ja, ik hoef iig niet voor te komen. dat geluk heb ik wel dit keer.

Dat is pas bij de derde keer he :wink: :roll:


En dan moet je ook nog eens harder dan een bepaalde snelheid of andere grotere overtredingen hebben gedaan.

I know!
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

gertjuh wrote:
Rio97 wrote:
kevin.broke wrote:nou ja, ik hoef iig niet voor te komen. dat geluk heb ik wel dit keer.

Dat is pas bij de derde keer he :wink: :roll:


En dan moet je ook nog eens harder dan een bepaalde snelheid of andere grotere overtredingen hebben gedaan.

I know!


Onze expert op het gebied van snelheidsovertredingen :lol:
Freude am Fahren.

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

arnie wrote:
gertjuh wrote:
Rio97 wrote:
kevin.broke wrote:nou ja, ik hoef iig niet voor te komen. dat geluk heb ik wel dit keer.

Dat is pas bij de derde keer he :wink: :roll:


En dan moet je ook nog eens harder dan een bepaalde snelheid of andere grotere overtredingen hebben gedaan.

I know!


Onze expert op het gebied van snelheidsovertredingen :lol:


Nou :S:S:S
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriJun30, 2006 5:48:04 PM

Post by TurboTilbo »

arnie wrote:Ze moeten ergens de grens trekken he... als er 100 staat wil niet zeggen dat je dat ook MOET rijden. Ik wil niks goedpraten, rij zelf ook niet volgens de regels maar vindt dit soort boetes niet onbegrijpelijk....


Ik wel.

De boetes worden namelijk uitgeschreven omdat mensen gecorrigeerd dienen te worden op het moment dat ze de verkeersveiligheid in het geding brengen.

Dit moet dus geheel bekeken worden aan de hand van de omstandigheden. Aangezien flitspalen dit niet kunnen is het duidelijk gewoon geldgraaierij en bovendien BEWEZEN onveilig. Immers, naar buiten kijken en 10km/u harder rijden is veiliger dan op je teller kijken.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

TurboTilbo wrote:
arnie wrote:Ze moeten ergens de grens trekken he... als er 100 staat wil niet zeggen dat je dat ook MOET rijden. Ik wil niks goedpraten, rij zelf ook niet volgens de regels maar vindt dit soort boetes niet onbegrijpelijk....


Ik wel.

De boetes worden namelijk uitgeschreven omdat mensen gecorrigeerd dienen te worden op het moment dat ze de verkeersveiligheid in het geding brengen.

Dit moet dus geheel bekeken worden aan de hand van de omstandigheden. Aangezien flitspalen dit niet kunnen is het duidelijk gewoon geldgraaierij en bovendien BEWEZEN onveilig. Immers, naar buiten kijken en 10km/u harder rijden is veiliger dan op je teller kijken.


Of omdat er iemand voor je ineens gigantisch op zn rem gaat omdat er een (in sommige gevallen nog niet eens werkende) flitspaal staat...

Als je 4 km/u 'te hard' hebt gereden verdien je eigenlijk een oorkonde, is best netjes toch? Ik stem voor om vanaf 10 km/uur boetes te geven, maar dan mag het van mij ook wel meteen vrij hoog.

IIg Bas, ook Grietje is levensgevaarlijk, 4de boete voor 4 km/ uur te hard.
Nou geloof ik die laatste niet helemaal, of athans, ik geloof hem wel maar volgens mij is de teller van mijn oude ax niet kloppend, ik zou namelijk dus 128 (met correctie 124) hebben gereden, dat zou toch 132 ofzo op de teller geweest moeten zijn.. EN DAT HAALT IE HELEMAAL NIET! niet op dat stuk waar ik beboet ben (mini stukje traject controle)

Maar miss loopt me teller niet omhoog als autotje wel harder gaat, dat kan ntrlk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriJun30, 2006 5:48:04 PM

Post by TurboTilbo »

Nee, ook niet vanaf 10km/u boven de maximun toegestane snelheid.

Down and out met alle belastingkantoren op palen. Ik kan vaak zat meer dan 200km/u rijden zonder een gevaar op de weg te zijn.

Zoals laatst, ik reed op de ringweg eindhoven, daar mag je 100. Ik reed 130, ineens komt er een VROS (blik op de weg) auto naast me rijden, ik schrok me uiteraard lam, maar alles wat ze deden was gebaren dat ik het iets rustiger aan moest doen. Dit omdat ik geen gevaar op de weg was.

Een boete is dan dus onnodig. Ik reed echter wel meer dan die 10km/u die jij voorstelt.

Dus alle graaikassa's n? uit de berm en meer onopvallende surveillance auto's laten rijden, daar gaat ook meer preventieve werking vanuit.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hah, nou zo te merken oogsten die graaikassa's goed hoor! dus laat maar lekker staan die dingen 8)

Ik rij voornamelijk binnen de randstad overdag, en vind die 100 km/u wel prima eigenlijk. Het is druk zat op die 2*2baans snelwegen met al die op en afritten. En de tijdwinst is miniem met 120 ipv 100.. of je moet wel 'n hele grote afstand afleggen...

Sjah in de 'periferie van Nederland' zal vast wel harder gereden kunnen worden, maar kom op zeg, harder als 130 is echt zot binnen de Nederlandse grenzen.

Zoals laatst, ik reed op de ringweg eindhoven, daar mag je 100. Ik reed 130, ineens komt er een VROS (blik op de weg) auto naast me rijden, ik schrok me uiteraard lam, maar alles wat ze deden was gebaren dat ik het iets rustiger aan moest doen. Dit omdat ik geen gevaar op de weg was.

T zal best even schrikken zijn geweest, maar 't leer of corrigerende effect zou groter geweest zijn als je gewoon 'n bonnetje voor je hadden uitgeschreven hoor! Gevaar op de weg of niet, je MAG daar gewoon geen 130, en daar zal vast een reden voor wezen!

TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriJun30, 2006 5:48:04 PM

Post by TurboTilbo »

Die agenten waren het echter met mij eens dat 130 op dat moment dus wel zonder gevaar kon.

Verkeer is iets dynamisch, statische limieten zullen dus nooit te verdedigen zijn. Het ene moment kun je ergens 200+ rijden zonder gevaar, het andere moment (het sneeuwt bijvoorbeeld) kun je op die 100-weg nog een gevaar zijn als je 30 rijdt.

Die snelheidslimieten zijn er zogenaamd met een reden, leg mij dan eens uit met welke? M.i. om een richtlijn te hebben. Het belangrijkste blijft echter ten alle tijde zelf na te denken en met logisch verstand je gedrag aan te passen aan de omstandigheden.
Een mens kan dat, een bordje niet.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tja wat voor puinhoop zou het worden als er geen controles zouden zijn, of nog beter geen limieten. Dan zou het aan ieders eigen verantwoordelijkheid zijn om zijn snelheid te bepalen. Met de mafkezen die ik dagelijks tegenkom zou het echt een puinhoop worden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

TurboTilbo wrote:Die agenten waren het echter met mij eens dat 130 op dat moment dus wel zonder gevaar kon.

Ja, of hun dienst zat er bijna op en hadden ze geen zin om een kwartier in eigen tijd door te moeten werken :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik werd net voor een stoplicht gebeld, dus ik neem me mobieltje gewoon op, zegmaar op de niet-handsfree-methode, en t stoplicht is groen, dus ik telefonerend de bocht om waar een politiebus stond, ik zag ze zeker wel kijken, ze zagen me telefoneren en ik reed nogal pittig door, maar ze kwamen me niet achterna..

dus het ligt er maar net aan of je een goed of kwaadaardige agent hebt, of dat ze in de rij staan om de andere kant op te gaan en te veel gevaar zouden veroorzaken om je te volgen,
echter vind ik de motoragenten die langs je gaan rijden en controleren of je je gordel omhebt wel een pluspunt ! :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply