"On-topic" ik vind geblindeerde ramen wel rustgevend, alleen in het donker kun je niet zomaar achteruit rijden.
Die wet bestaat nog geen jaar volgens mij. Kdoe net of ik gek ben Ik zeg gewoon dat die folie er al jaren op zit en dat ik niet op de hoogte was van die wetswijziging.
En dan maar hopen dat ik het ter plekke af mag halen Maja das nog veel gevaarlijker, heb je ooit gezien wat voor plak er dan op de ramen blijft zitten! kreeg het er met thinner nog maar amper af!
Figuur wrote:"On-topic" ik vind geblindeerde ramen wel rustgevend, alleen in het donker kun je niet zomaar achteruit rijden.
Die wet bestaat nog geen jaar volgens mij. Kdoe net of ik gek ben Ik zeg gewoon dat die folie er al jaren op zit en dat ik niet op de hoogte was van die wetswijziging. En dan maar hopen dat ik het ter plekke af mag halen Maja das nog veel gevaarlijker, heb je ooit gezien wat voor plak er dan op de ramen blijft zitten! kreeg het er met thinner nog maar amper af!
Je bent verplicht de wet te kennen dus als je zegt dat je niet op de hoogte bent van deze wetswijzing zullen ze waarschijnlijk niet intrappen, en volgens mij als je de folie er nou afhaalt ja of nee je krijgt toch een bekeuring van 95 euro. Zo is de wet nou eenmaal. Vind dat navigatie verhaal op je voorruit toch wel een beetje zielig. Als je daar al een bekeuring om krijgt weet ik het niet meer.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Als je de folie er ter plekke vanaf haalt kun je een bekeuring vermijden. Ik ben eens aangehouden voor een zonneband op me voorruit. Als ik hem er ter plekke vanaf haalde kreeg ik geen bekeuring.
Ben al meerdere malen aangehouden en dat die agente niets van die folie hebben gezegd.
Me moeder is wel een keer daarvoor aangehouden in me autotje, ze kon zich er nog onderuit lullen dat ik dat had gedaan en dat ze dat niet wist dat dat niet mocht.
Ja als vrouw zijnde heb je dan weer geluk, ze gaan er niet vanuit dat een vrouw van in de 40 of hoe oud ze ook is, geilt op geblindeerde ramen. Maar ik hoor nog steeds heel vaak dat je ruiten tot een bepaald percentage getint mogen worden tot 25% dacht ik
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Gideon wrote:Ja als vrouw zijnde heb je dan weer geluk, ze gaan er niet vanuit dat een vrouw van in de 40 of hoe oud ze ook is, geilt op geblindeerde ramen. Maar ik hoor nog steeds heel vaak dat je ruiten tot een bepaald percentage getint mogen worden tot 25% dacht ik
Gecoat vanuit de fabriek ja, maar geen folie op de zijraampjes aan de voorzijde
voor degelen die het nieuws nog niet gehoord hebben er zijn bekeuringen uitgedeeld door hinderlijke voorwerpen op de voorruit.
jaja een navigatiesysteem alle informatie komt van flitsservice ook die op andere websites te vinden is.
Ach jah, het is idd iets wat op je voorruit zit en dus belemmerend kan zijn. Heel zwart op wit gezien. Dat je et zuignapje gebruikt die je van de fabrikant krijgt, is een bijzaak. Een DVD-brander kopen kan je ook, maar als je et gaat gebruiken om DVD's te kopieren ben je fout bezig. Maar et kan toch van de fabriek uit...
Zo'n navigatiesysteem plak je normaliter toch ook nie op je voorruit, of ligt dat nou aan mij? Als ik aan navigatie denk, denk ik aan een ding wat op/in je middenconsole ligt. Nie aan je voorruit...
Nee je hebt ook zo lekker veel ruimte in een AX op spullen op je midden console te plaatsen. Dashboard is echt het enige plekje waar je die spullen plaatsen kan.
En voor mij haalt het niks geen zicht weg. Ik ben lang en kijk over alle zooi op mijn dashboard heen. En zie gewoon de randen van mijn motorkap. Mij hoeven ze daar dus niet op te pakken.
Als je dit allemaal aan je dashboard zou hangen kun je bij geen enkele schakelaar meer. Kun je je radio niet eens meer bedienen. Navigatie hangt dus idd aan die houder op de voorruit.