AX Totall loss verklaard. (Toch opbouw verslag vanaf pag5)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

ZUCHT, :(

Na zo veel werk. Weet helaas hoe het voelt.

Succes en hopelijk niet te veel last van gigantische spierpijn bij het een dagje verder zijn.


P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Nou hier zou ik ook om staan janken hoor Mark !
Tjee zeg!Ik vrees hier ook steeds voor,je verricht veel werk,grabbelt spulletjes bij elkaar die je mooi vind en dan heb je "jouw auto" daar staan en dan in één klap weg ,alles voor niets geweest ! :shock:
En inderdaad taxeren,da's enige wat helpt tegen dit soort imbecielen :roll:

Mag ik een voorstel doen ?
Er vliegen hier én op marktplaats nogal eens ax-jes voorbij voor belachelijk lage bedragen, (waarschijnlijk omdat ze niets in het bijzonder zijn?)...
Kunnen we niet een groepsaankoop doen,dat we allemaal wat euro's lappen(denk €5 per lid al een heel eind komen) voor dit soort gevallen ?
En aan hulp om het allemaal weer op te bouwen is hier ook zeker geen gebrek als ik dat zo lees !
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Karen,

Het is enorm lief van je en goed bedoeld.
Maar verzoeken om een potje te gaan maken voor een groepsaankoop hebben in het verleden bijzonder averechts gewerkt omdat het direct tot scheve gezichten leidt.
Er ontstaat dan de situatie dat er vanuit de AXClub het ene lid wel financieel ondersteund wordt en de andere niet. En dan hebben we pas echt een heibel in de club die we niet willen....

Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat het bestuur dergelijke verzoeken (helaas) niet kan toestaan.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik wilde al bijna een scheef gezicht gaan trekken.... ;) Denk dat we de ondersteuning idd moeten houden zoals die altijd geweest is: Als Mark een nieuwe AX koopt gaan de mensen die tijd hebben en 'm aardig vinden helpen en de rest niet...

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Financieel gezien kan ik het nu nog aan om het zo maar te zeggen.
Ik had een duurdere auto kunnen rijden maar dat deed ik niet omdat de AX mijn streetcart was. Geweldige handling en met een supergevoel floepte je overal tussendoor. Geen enkele auto gaat me dat gevoel terug geven. Maar ik heb er lang van genoten. Ik heb hem 5 jaar gehad. In mijn wie=wie is ook alles vastgelegd.

Tja het is heel frustrerend dat er dan zo een eind aan moet komen. Met het nieuwe onderstel rammelde de hele AX uit elkaar. Maar dat was ingepland dat er bij de APK kosten kwamen. Tevens was de nokkenas slecht. Maar een 1.6 8v was ook ingepland. Het leven is soms niet te plannen. Een vreemd iemand kan al je plannen veranderen.

Ik hoop dat de schade expert morgen goed gehumeurd is.
En alle opties blijven nog open... Maar de herstel kans is wel klein... Ze gaan hun uiterste best doen. Hopen maar dat de extra accesories verzekering iets goed kan maken. Maar verzekeringen zijn goed in innen en niet slecht in uitkeren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Awww wat verschrikkelijk! :shock:

En ik voor mij vind dat iedereen die Mercedesrijder mag uitschelden zoveel ie wil: DIE HUFTER HAD GEDRONKEN!! Dan moet je helemaal niet gaan rijden. En daar word jij nu de dupe van... Hopelijk kan je verzekeraar of wat-dan-ook dat er ook nog bij betrekken. Want niet zozeer het veroorzaken van een ongeluk vind ik kwalijk (dat had iedereen kunnen doen, hoewel sommigen beter rijden dan anderen), maar het DRINKEN en daardoor anderen ongelukkig maken is (*#&$*.
Ik hoop dat ie er flink zuur van is (gewond hoeft nou ook weer niet), en dat jij nog een boel geld uitgekeerd krijgt. En dat je tintelarm snel weer over gaat, zelf heel eruit komen is nog het allerbelangrijkst...

Sterkte!
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

schade claimen op basis van een tintel arm of nekklachten is erg lucratief
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Skirts zijn toch hetzelfde als die van de Volcane?
En die moeten toch sowieso gespoten worden?

Als je ze wilt, kun je ze zo van me krijgen!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

Post by Robert »

he mark als ze jou ax met die uitgebouwde van marktplaats willen gaan vergelijken dan zouden ze eerst maar eens moeten gaan kijken dan zouden ze meteen het dubbelen moeten geven .die van jou was teminste netjes en in zeer goede staat
grt robert(ik heb mischien ook nog wel wat liggen)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

de skirtdelen die op de deuren van mark zitten zijn echter anders, de rest is hetzelfde als van een volcane.

van mijn kant kun je ook zo skirts krijgen, helaas zitten de wielbogen daar niet bij.

succes en we hopen natuurlijk op zo goed mogelijk nieuws.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Gisteravond voor die Saxo wezen kijken. Leuk autotje... Dashboard is wel erg rond. Vind het AX Gti dashboard mooier. Maar ja alles wat nieuwer is is tegenwoordig ronder.

Mankeerde wel het 1 en ander aan. Aandrijfaskeering lekte vbak olie. Uitlaat blies het net zo makkelijk uit een gat als door de demper. En een deuk in de carterpan. Zaterdag maar is bij daglicht kijken hoe die in de lak zit. Staat bij Auto Wilnis waar niet iedereen kapot van is... Vraagprijs 3250. Voor 3000 krijg ik hem wel mee met deze puntjes.

Dat is opzich volgens mij wel een strak prijsje... Maar ja auto kopen is altijd een gok. Je eigen auto ken je door en door. (De meeste dan) Tis altijd beetje geluk hebben.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Mark, je hebt genoeg verstand van auto's, bij daglicht kijken is zeker een aanrader, ik zou alle punten goed nalopen, zowel optisch als motorisch.
een testritje is ook geen overbodige luxe,

en probeer voor de grap is te kijken of je 'm bij een andere garage op de brug mag bekijken.

succes, en een auto kopen is en blijft een gok.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

106 rallye niks voor je? er staan een paar leuke te koop op marktplaats.. en ook nog een ax gti voor weinig..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

TTF wrote:106 rallye niks voor je? er staan een paar leuke te koop op marktplaats.. en ook nog een AX gti voor weinig..


106 Rallye vind ik zeker gave bakkies. Maar die hebben geen CV en geen Electrische ramen. En als je dat eenmaal gehad hebt... Dan wil je het niet meer missen. Vind eigenlijk sowieso het Peugeot interieur net wat mooier afgewerkt dat het Citroen interieur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

volgens mij is dat vrij makkelijk in te bouwen bij een rallye, bij de rallye die ik gestript heb, lagen er al kabels naar de middenconsole waar de schakelaars zitten..

maar goed het blijft natuurlijk een franse auto.. :lol:

of een 106gti.. daar zou ik de ax + vento ook nog wel eens op in willen ruilen :oops: :P

edit.. deze is niet gek.. die of de saxo..dan wist ik het wel .. 8)

http://auto.marktplaats.nl/peugeot/115162851-peugeot-106-1-6-gti-16v.html
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mark wrote:106 Rallye vind ik zeker gave bakkies. Maar die hebben geen CV en geen Electrische ramen.

Kan aan mij liggen hoor, maar dat zijn toch wel 2 puntjes die ècht eenvoudig in te bouwen zijn!

Wat betreft die deuk in de carterpan... check ook ff de motorsteunen op (haar-)scheurtjes...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Bericht van de verzekering gehad. Dagwaarde 3300 euro.
Restwaarde wrak 140 euro.

Als het goed is krijg ik 3300 euro - 140 = 3160 euro uitbetaald met behoud van wrak.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

1 woord: WOW
dat vind ik stiekem heel erg veel voor een AX!

tuurlijk draai je er verlies op, maar hier mag je echt je handen voor dichtknijpen Mark als je dit krijgt!

en die gti16v is op het eerste oog wel mooi, op het 2e oog valt mij op;
-scheefhangende uitlaat
-versleten interieur?
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd. netjes.. en moet je eens na gaan wat je nog voor de onderdelen krijgt..

voor dat geld kun je wat leuks voor terug kopen.. die gti was slechts maar een voorbeeld.. :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat is erg goed nieuws ! wat al die bonnetjes en informatie al kunnen betekenen.

hopelijk zal de verkoop van eventuele onderdelen ook vlot lopen zodat je een leuk basis-bedrag kan opbouwen voor je volgende auto :)

hoe gaat het met het tintelbotje ? nog last van?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Locked