kl*te pc's...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

hoe herkenbaar... :roll:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

hahaha, serieus ja? tis tijd voor de dokter, dude.. :lol:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

kakanox wrote:haha, hebben jullie het eindelijk ook ontdekt? een systeembeheerder op mijn werk zwoer bij Maxtor... na 3 kapotte schijven bij ons op de afdeling en daarmee 3 systemen die hij met spoed opnieuw moest installeren gaf hij me gelijk :lol:

overigens.. 'hebben jullie het eindelijk ook ontdekt' vind ik hier een beetje domme opmerking.. :roll: net alsof jij het verzonnen hebt.. (sorry is echt tegen het verkeerde been bij mij)

ik heb geloofk 4jaar (of 5 ondertussen) geleden al een ingezonden stuk naar de Computeridee gestuurt (die las ik toen nog :D) over de but kwaliteit van Maxtor schijven.. ik heb tot 2x toe compleet gezeik gehad met maxtor omdat ik geen nieuwe controllers kon krijgen voor me schijf, ja KON wel.. maar dan moest ik m opsturen en dat zou bijna 400 gulden gaan kosten..

op mijn opleiding hogere informatica zijn er een aantal een rechtzaak begonnen tegen maxtor omdat in 1 week tijd 8 harddeschijven (zelfde serie) kapot gingen, we hadden van die schijven in brackets allemaal, maxtors dus, en de 1 na de ander sneuvelde..

iedereen die een beetje thuis is/is geweest in de wereld van het pcbouwen is anti Maxtor.. behalve degene die liever naar de prijs kijken dan naar de kwaliteit.
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ik zeg niet dat ik 't als eerste ontdekt heb... dus het lijkt me geen strak plan om te doen alsof ik dat wel gezegd heb...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

kakanox wrote:hahaha, serieus ja? tis tijd voor de dokter, dude.. :lol:

zal ik m alvast naar je toesturen dan? ;)
Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Sorry als ik jullie prive discussie onderbreek...
Maar is dat alleen voor de Maxtor hd's?
Ik heb een tijdje een dual head videokaart van Maxtor in mijn systeem gehad. En na enig aandringen aan een VJ team verkocht.
Nog steeds spijt van.....was een prima kaartje.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Rio97 wrote:Sorry als ik jullie prive discussie onderbreek...
Maar is dat alleen voor de Maxtor hd's?
Ik heb een tijdje een dual head videokaart van Maxtor in mijn systeem gehad. En na enig aandringen aan een VJ team verkocht.
Nog steeds spijt van.....was een prima kaartje.

Dat is niet Maxtor, maar Matrox... zijn hele fijne kaartjes, vooral hele hoge beeldkwaliteit. Alleen leven ze in veel gevallen niet langer dan 3-4 jaar (uitzondering: de G450).

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ben het met marc eens. Maxtor SUCKS!!!

We hebben nu met alle maxtor schijven problemen met de Nforce4 chipsets. Hebben ze nu net eindelijk een patch voor gemaakt.

En ze maken enorm veel HERRIE! Ik wil vanaf nu alleen nog maar Seagate. Die zijn fluister stil. Ideaal voor 's nachts downloaden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Seagate samsung hitachi (180gxp, eigenlijk een ibm nog draaid al 3 jaar 24/7), perfect

maxtor, fujutsu kl*te zeker de laatse variant zit vaak in laptops en die gaan altijd stuk.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Wil ik het weten? Western digital????
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Sander wrote:Wil ik het weten? Western digital????

WD zit er aardig tussenin. Vind ze zelf niet echt stil. Maar echt veel klachten hebben wij er niet mee.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

superdave
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by superdave »

Weten jullie trouwens dat Maxtor gewoon 3 jaar garantie heeft :)

En weten jullie wel dat veel hardeschijven uit dezelfde fabriek komen in bijvoorbeeld China!? (hitachi)

En hebben jullie wel knappe koeling (stroom)? Anders even van die apparte koelers op je hardeschijf plaatsen!!

Maxtor gaat vaak stuk omdat ze veeeeeeel ste heet worden (helemaal als ie bij een kachel staat)
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i

History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

superdave wrote:Weten jullie trouwens dat Maxtor gewoon 3 jaar garantie heeft :)

Jep, maar ze geven geen enkele vergoeding voor verloren gegane data oid.

superdave wrote:En weten jullie wel dat veel hardeschijven uit dezelfde fabriek komen in bijvoorbeeld China!? (hitachi)

Hitachi werkt samen met Excelstor Technology. Excelstor bouwt nl. oude modellen van Hitachi in licentie. de harddiskdivisie van IBM is afgestoten en ondergebracht bij Hitachi. Excelstor levert zijn schijven uit onder allerlei namen.

superdave wrote:En hebben jullie wel knappe koeling (stroom)? Anders even van die apparte koelers op je hardeschijf plaatsen!!

Dat zou bij een 7200 toeren schijf niet nodig hoeven zijn. Vanaf 10.000 toeren is het begrijpelijk (vooral 15.000 toeren schijven en de zeer zeldzame 18.000 toeren schijven kunnen niet zonder actieve koeling)

superdave wrote:Maxtor gaat vaak stuk omdat ze veeeeeeel ste heet worden (helemaal als ie bij een kachel staat)

klopt, Seagate heeft hier ook wel problemen mee. Qua ontwerp schijnt WD het beste te zijn, ze gaan dan ook weinig kapot en zijn behoorlijk snel. Helaas zijn ze niet echt stil... Maar dempen = energie opnemen = hogere temperaturen.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mijn linux-pc is ook bruikbaar als koelkast :roll:

ondanks dat ik in beide AMD's heb, blijft het angstvallig koel!

goede koeling is alles, zeker met een AMD64bit
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

goede koeling is zeker alles... maar volstrekt overbodig voor een gewone 7200 toeren schijf met een goed ontwerp.

da's ongeveer hetzelfde als Goodridge-remslangen en geventileerde schijven op een AX 1.0: Leuk, niks mis mee, en super als 't erop zit...

... maar je kan het niet uitleggen als zijnde een noodzaak.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh! Mn eigen pc heeft het begeven...ik vermoed de voeding, want dat kloteding doet helemaal niets meer!

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Popmart wrote:aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh! Mn eigen pc heeft het begeven...ik vermoed de voeding, want dat kloteding doet helemaal niets meer!

Als de voeding nog wel zeer kort aanslaat (ventilator draait 2 sec), kan 't bijv. ook wel m.bord zijn.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

superdave
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by superdave »

Voor de mensen met kapotte computer, wegens het overlijden van mijn opa, mocht ik zijn computer hebben (en evt verkopen) dus bij deze, hij staat in aangeboden!

Het is een supersnelle computer die weinig gebruikt is.
De vraagprijs is 400euro je mag altijd bieden per mail of pb.
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i

History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

mpm wrote:
Popmart wrote:aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh! Mn eigen pc heeft het begeven...ik vermoed de voeding, want dat kloteding doet helemaal niets meer!

Als de voeding nog wel zeer kort aanslaat (ventilator draait 2 sec), kan 't bijv. ook wel m.bord zijn.

De pc doet echt helemaal niks. Is er manier om er zelf achter te komen of het de voeding of mobo is?

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

:!: Popmart, probeer eerst eens een nieuw batterijtje op het moederbord. Is een dingetje van 2,5 cm en als die op is (it happens... ik heb het ook gehad) doet ie niks. Anders zou ik gokken op de voeding en dan pas op het moederbord. Misschien een open deur, maar kijk ook je aan/uit-knop even na en check of de 1/0 switch achterop je voeding wel op 1 staat.

Over harde schijven... Ik heb pas een WD (7200rpm) erin gezet en ik ben zeer te spreken over het geluidsniveau.
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply