kl*te pc's...
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
kakanox wrote:haha, hebben jullie het eindelijk ook ontdekt? een systeembeheerder op mijn werk zwoer bij Maxtor... na 3 kapotte schijven bij ons op de afdeling en daarmee 3 systemen die hij met spoed opnieuw moest installeren gaf hij me gelijk
overigens.. 'hebben jullie het eindelijk ook ontdekt' vind ik hier een beetje domme opmerking..

ik heb geloofk 4jaar (of 5 ondertussen) geleden al een ingezonden stuk naar de Computeridee gestuurt (die las ik toen nog

op mijn opleiding hogere informatica zijn er een aantal een rechtzaak begonnen tegen maxtor omdat in 1 week tijd 8 harddeschijven (zelfde serie) kapot gingen, we hadden van die schijven in brackets allemaal, maxtors dus, en de 1 na de ander sneuvelde..
iedereen die een beetje thuis is/is geweest in de wereld van het pcbouwen is anti Maxtor.. behalve degene die liever naar de prijs kijken dan naar de kwaliteit.

-
- AX Spaster Mammer
Sorry als ik jullie prive discussie onderbreek...
Maar is dat alleen voor de Maxtor hd's?
Ik heb een tijdje een dual head videokaart van Maxtor in mijn systeem gehad. En na enig aandringen aan een VJ team verkocht.
Nog steeds spijt van.....was een prima kaartje.
Ik heb een tijdje een dual head videokaart van Maxtor in mijn systeem gehad. En na enig aandringen aan een VJ team verkocht.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- AX Spaster Mammer
Rio97 wrote:Sorry als ik jullie prive discussie onderbreek...
Dat is niet Maxtor, maar Matrox... zijn hele fijne kaartjes, vooral hele hoge beeldkwaliteit. Alleen leven ze in veel gevallen niet langer dan 3-4 jaar (uitzondering: de G450).
Ben het met marc eens. Maxtor SUCKS!!!
We hebben nu met alle maxtor schijven problemen met de Nforce4 chipsets. Hebben ze nu net eindelijk een patch voor gemaakt.
En ze maken enorm veel HERRIE! Ik wil vanaf nu alleen nog maar Seagate. Die zijn fluister stil. Ideaal voor 's nachts downloaden.
We hebben nu met alle maxtor schijven problemen met de Nforce4 chipsets. Hebben ze nu net eindelijk een patch voor gemaakt.
En ze maken enorm veel HERRIE! Ik wil vanaf nu alleen nog maar Seagate. Die zijn fluister stil. Ideaal voor 's nachts downloaden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Sander wrote:Wil ik het weten? Western digital????
WD zit er aardig tussenin. Vind ze zelf niet echt stil. Maar echt veel klachten hebben wij er niet mee.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- Beginnend AX liefhebber
Weten jullie trouwens dat Maxtor gewoon 3 jaar garantie heeft
En weten jullie wel dat veel hardeschijven uit dezelfde fabriek komen in bijvoorbeeld China!? (hitachi)
En hebben jullie wel knappe koeling (stroom)? Anders even van die apparte koelers op je hardeschijf plaatsen!!
Maxtor gaat vaak stuk omdat ze veeeeeeel ste heet worden (helemaal als ie bij een kachel staat)

En weten jullie wel dat veel hardeschijven uit dezelfde fabriek komen in bijvoorbeeld China!? (hitachi)
En hebben jullie wel knappe koeling (stroom)? Anders even van die apparte koelers op je hardeschijf plaatsen!!
Maxtor gaat vaak stuk omdat ze veeeeeeel ste heet worden (helemaal als ie bij een kachel staat)
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
-
- AX Spaster Mammer
superdave wrote:Weten jullie trouwens dat Maxtor gewoon 3 jaar garantie heeft
Jep, maar ze geven geen enkele vergoeding voor verloren gegane data oid.
superdave wrote:En weten jullie wel dat veel hardeschijven uit dezelfde fabriek komen in bijvoorbeeld China!? (hitachi)
Hitachi werkt samen met Excelstor Technology. Excelstor bouwt nl. oude modellen van Hitachi in licentie. de harddiskdivisie van IBM is afgestoten en ondergebracht bij Hitachi. Excelstor levert zijn schijven uit onder allerlei namen.
superdave wrote:En hebben jullie wel knappe koeling (stroom)? Anders even van die apparte koelers op je hardeschijf plaatsen!!
Dat zou bij een 7200 toeren schijf niet nodig hoeven zijn. Vanaf 10.000 toeren is het begrijpelijk (vooral 15.000 toeren schijven en de zeer zeldzame 18.000 toeren schijven kunnen niet zonder actieve koeling)
superdave wrote:Maxtor gaat vaak stuk omdat ze veeeeeeel ste heet worden (helemaal als ie bij een kachel staat)
klopt, Seagate heeft hier ook wel problemen mee. Qua ontwerp schijnt WD het beste te zijn, ze gaan dan ook weinig kapot en zijn behoorlijk snel. Helaas zijn ze niet echt stil... Maar dempen = energie opnemen = hogere temperaturen.
-
- AX Spaster Mammer
goede koeling is zeker alles... maar volstrekt overbodig voor een gewone 7200 toeren schijf met een goed ontwerp.
da's ongeveer hetzelfde als Goodridge-remslangen en geventileerde schijven op een AX 1.0: Leuk, niks mis mee, en super als 't erop zit...
... maar je kan het niet uitleggen als zijnde een noodzaak.
da's ongeveer hetzelfde als Goodridge-remslangen en geventileerde schijven op een AX 1.0: Leuk, niks mis mee, en super als 't erop zit...
... maar je kan het niet uitleggen als zijnde een noodzaak.
Popmart wrote:aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh! Mn eigen pc heeft het begeven...ik vermoed de voeding, want dat kloteding doet helemaal niets meer!
Als de voeding nog wel zeer kort aanslaat (ventilator draait 2 sec), kan 't bijv. ook wel m.bord zijn.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
-
- Beginnend AX liefhebber
Voor de mensen met kapotte computer, wegens het overlijden van mijn opa, mocht ik zijn computer hebben (en evt verkopen) dus bij deze, hij staat in aangeboden!
Het is een supersnelle computer die weinig gebruikt is.
De vraagprijs is 400euro je mag altijd bieden per mail of pb.
Het is een supersnelle computer die weinig gebruikt is.
De vraagprijs is 400euro je mag altijd bieden per mail of pb.
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
AX 1.4D
mpm wrote:Popmart wrote:aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh! Mn eigen pc heeft het begeven...ik vermoed de voeding, want dat kloteding doet helemaal niets meer!
Als de voeding nog wel zeer kort aanslaat (ventilator draait 2 sec), kan 't bijv. ook wel m.bord zijn.
De pc doet echt helemaal niks. Is er manier om er zelf achter te komen of het de voeding of mobo is?

Over harde schijven... Ik heb pas een WD (7200rpm) erin gezet en ik ben zeer te spreken over het geluidsniveau.
Kijk uit, een Cactussssss