
spaggetty sprtsk voor m?n neus verkocht
Moderators: Rock's, webmasters
q01z wrote:laten we ophouden met deze discussie
voor beide is namelijk wat te zeggen, RVS wordt in veel gevallen warmer.. en het kleine gedeelte (flens) dat de kop raakt zal dus idd warmer zijn dan bij normaal staal.
echter, RVS wordt warmer, dus ontrekt meer warmte uit de kop en uit de uitlaatgassen, RVS wordt niet voor niets warmer, dat zit m in de samenstelling, deze samenstelling zorgt er ook voor dat RVS veel sneller afkoelt. dus de kop minder lang verwarmt.
Overigens gok ik zomaar dat het temp verschil 10a15gr bij de flensaansluiting aan kopzijde is.. bij de koelkanalen is dit temp verschil dus nog lager.. en ik denk nagenoeg verwaarloosbaar.
daar komt nog es bij dat de optimale bedrijfstemperatuur voor een opgevoerde AXGT motor volgens meerdere 'kenners' op +-95graden ligt.
Ik denk dat het idd het wijste is


My Cars <98>.
Henri106 wrote:Gaan we sarcastisch worden ? Jij hoort info van andere en trekt het gene aan wat je het meest interesants lijkt info van vriendjes, oompjes e.d. Ik weet mijn eigen info en heb mijn eigen ervaring ermee, op het niveau waar ik mijn opleidingen heb afgerond zijn er maar bar weinig in nederland, wat aan knutselen op jonge leeftijd maakt iemand niet tot een goede monteurNiet lullig bedoeld maar hoe wil jij op iemand zijn leeftijd willen bepalen wat diegene wel of niet weet.
Want, vertel mij maar waarom het zo schadelijk aan zou moeten zijn ! het levert voornamelijk voordeel op, dankzij een RVS spruitstuk blijft de temperatuur in de pijp waardoor de uitlaatgassen een ideale stroming krijgen, als je een metalen zou hebben die zijn temperatuur slecht vast kan houden verlies je stromingssnelheid omdat de dichtheid van het volume uitlaatgassen afneemt en zou je steeds kleinere uitlaatdelen moeten hebben verder naar achter waardoor je het systeem restrictief maakt waardoor je alsnog niet snel genoeg je uitlaatgassen kwijt raakt.
Verder kan je het onder de motorkap koeler houden dankzij een RVS spruitstuk !
Als die gozer zegt dat een RVS uitlaatspruitstuk slecht is voor een motor en weet ik veel wat voor lul praatjes, dan had hij beter kunnen blijven knutselen !
hij heeft het mij afgeraden in iedergeval aangezien mijn motor al zover is opgevoerd, en ik moet eerst wat aan mijn koeling gaan doen. ik ben niet de persoon die over. ervaringen begint ik vraag alleen hoe oud je bent verder niet jij begint over hoeveel ervaring je wel niet hebt enzo, dat maakt me geen kont uit. ik vertrouw het niet op mijn motor, net zoals sommige mensen het onzin vinden dat ik mijn olie om de 7000-8000 km vervang.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

alleen het spruitstuk is van staal, ik heb ongelijk ik weet helemaal niks van ax'jes af. mijn ax restaureer ik ook niet, ik heb me motorblok zelf niet uit elkaar gehaald en weer opnieuw opgebouwd. ik kan helemaal niks. een 1e monteur met veel ervaring weet alles veel beter
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E

Gideon wrote:alleen het spruitstuk is van staal, ik heb ongelijk ik weet helemaal niks van AX'jes af. mijn AX restaureer ik ook niet, ik heb me motorblok zelf niet uit elkaar gehaald en weer opnieuw opgebouwd. ik kan helemaal niks. een 1e monteur met veel ervaring weet alles veel beter
Ik kan me hier niks anders dan bij aansluiten..

@Mods: kan dit topic anders gesloten worden, loopt toch alleen maar uit op een flame war omdat iemand alleen met lul verhaaltjes aankan komen ipv feiten. Op bovenstaande na, dat berust volgens mij volledig op de waarheid


My Cars <98>.
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
hahahahahahaha sorry mag ik ff lachen hihihihihi maar oke al met al ben ik nog steeds dat spruitstuk mis gelopen
ik denk dat het beter is om elkaars 06 nr uit te wisselen een koekje er bij te nemen en dan heeeeel relaxt elkaars mening uit te wisselen.
maar toch vraag ik mij zelf af waarom er in race autos een rvs spruitstuk gebruikt wordt en er vervolgens een soort jute omheen wordt gebonden, dat zie je ook bij F1
Hmmmmm.... zal wel een betere door stroom geven van de uitlaat gassen omdat het dan warmer wordt
ehh denk ik dan hoor truste
emmm marc zet er maar een
op hoor dat spruitstuk ligt denk bij master_arnie lol


ik denk dat het beter is om elkaars 06 nr uit te wisselen een koekje er bij te nemen en dan heeeeel relaxt elkaars mening uit te wisselen.
maar toch vraag ik mij zelf af waarom er in race autos een rvs spruitstuk gebruikt wordt en er vervolgens een soort jute omheen wordt gebonden, dat zie je ook bij F1



emmm marc zet er maar een



iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond 
MAZDA POWER!!!

MAZDA POWER!!!
tank_driver wrote:maar toch vraag ik mij zelf af waarom er in race autos een rvs spruitstuk gebruikt wordt en er vervolgens een soort jute omheen wordt gebonden, dat zie je ook bij F1
Dat jute heet een heat wrap. Is bedoeld om stralinswarmte van het spruitstuk te beperken. Anders wordt de boel er omheen te warm.
Tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt:
http://www.dutchpowertrading.nl/Hittesc ... schild.htm
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/1702/isolatie
Zo zie je maar weer, een RVS spruitstuk is eigenlijk blingbling.
Als je serieus tuned moet je al dat mooie metaal weer inpakken!

-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
KMvrtr wrote:tank_driver wrote:maar toch vraag ik mij zelf af waarom er in race autos een rvs spruitstuk gebruikt wordt en er vervolgens een soort jute omheen wordt gebonden, dat zie je ook bij F1
Dat jute heet een heat wrap. Is bedoeld om stralinswarmte van het spruitstuk te beperken. Anders wordt de boel er omheen te warm.
Tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt:
http://www.dutchpowertrading.nl/Hittesc ... schild.htm
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/1702/isolatie
Zo zie je maar weer, een RVS spruitstuk is eigenlijk blingbling.
Als je serieus tuned moet je al dat mooie metaal weer inpakken!
Nou eigenlijk niet


My Cars <98>.
Even opzoeken leert dat de warmtecoefficient van gietijzer 60 W/mK is van RVS 50 W/mK en van koolstofstaal ook 50W/mK is van alu is ie 160W/mK. Betekend dus dat RVS moeilijker warmte doorlaat als gietijzer en dat het tussen staal en rvs waarschijnlijk een kuthaar scheelt. Bij de racerij tapen ze die dingen af zodat de uitlaatgassen warmer blijven en de snelheid hoger blijft waardoor de cilinders met meer kracht leeggezogen worden.
EN NOU OPHOUDEN MET DAT TESTOSTERON GEDRAG. kinderachtige gejank over wie de grootste piemel heeft.
EN NOU OPHOUDEN MET DAT TESTOSTERON GEDRAG. kinderachtige gejank over wie de grootste piemel heeft.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
tank_driver wrote:het zelfde wat jij er voor heb betaalt![]()
ja ik weet het maar ik wou jou ook niet frustreren met jou aan koop. sorry arnie
Haha, zo werkt het bij mij niet

Freude am Fahren.