Rob GT wrote:Ik gebruik XP. Wat is ICS, heb echt geen router. Staat beneden een PC waar internet op binnekomt. Daar is de rest aan gelinkt. Hmm... toch een beetje router dan zeker.
Hoe en waar kan ik controleren of mijn IP hard staat ingesteld?
IceByte, ik weet niet veel van PC's
Welke instellingen wil je precies weten?
PC's op school staan inmiddels ook op de nominatie om het raam uitgeflikkerd te worden (traaaag)
ICS is internet connection sharing van microsoft, de naam zegt et al, daarmee kan je internet delen vanaf 1 pc die rechtstreeks online hangt.
Voor xp kan je de instellingen als volgt zien Start > configuratischerm > netwerk+internet > eigenschappen lan verbinding > eigenschappen tcp/ip
win95/98/me gaat iets anders, wel bijna gelijk:
start > instellingen > configuratiescherm > netwerk > eigenschappen van tcp/ip voor de netwerkkaart, niet de inbel/ppp adapter
Op die schermen is wel te zien of het ip automatisch wordt toegewezen, of dat er staat het volgende ip gebruiken.
Verder is het wel handig als je even meld welke pc welke windows versie heeft.
bad_my84 wrote:Gewoon geen firewall (zit toch op de routers), nog beter
Ik heb die firewall / popup-blocker / anti-spyware er juist op opgezet, omdat ik een of ander heel irritante spyware op mn pc kreeg. T koste me 2 dagen om die spyware eraf te krijgen
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06) Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
bad_my84 wrote:Gewoon geen firewall (zit toch op de routers), nog beter
Ik heb die firewall / popup-blocker / anti-spyware er juist op opgezet, omdat ik een of ander heel irritante spyware op mn pc kreeg. T koste me 2 dagen om die spyware eraf te krijgen
Ik gebruikt geen firewall, geen virusscanner, helemaal niks.
Moet ik er natuurlijk wel bij vertellen dat in ons thuisnetwerkje 2 routers met beide een eigen firewall zitten
Brutus wrote:Je gebruikt toch geen zone alarm he....
Da's echt crap!
Hoezo dat?
Zone alarm doet toch precies wat je hem vraagt? en nog goed ook.
Hij is zeker geschikt voor mensen die niet zoveel van pc's afweten, geen moeilijke vragen en geen lastig gedoe met instellen
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
bad_my84 wrote:Ik gebruikt geen firewall, geen virusscanner, helemaal niks.
Moet ik er natuurlijk wel bij vertellen dat in ons thuisnetwerkje 2 routers met beide een eigen firewall zitten
Brutus wrote:Je gebruikt toch geen zone alarm he....
Da's echt crap!
Hoezo dat?
Zone alarm doet toch precies wat je hem vraagt? en nog goed ook.
Hij is zeker geschikt voor mensen die niet zoveel van pc's afweten, geen moeilijke vragen en geen lastig gedoe met instellen
Totdat ie besluit om ineens alles te blokkeren, hoevaak ik geen firewalls tegenkom die de hele klerebende ineens spontaan blokkeren, met name Norton internet security en Zonealarm zijn vaak probleemgevallen
Laatste keer dat ik zone alarm erop had gezet crashte keer op keer de computer. Toen maar eraf gegooid en firewall van Sygate geinstalleerd. Echt perfect!
Brutus wrote:Norton is ook zo'n voorbeeld.. Puur virusscanner is perfect van hun..
Maar zodra je het hele pakket gebruikt... Ai ai.. wat maakt dat je pc traag ineens hoor...
En tja zonealarm... Altijd nog geen goed woord voor.!
De Norton virusscanner heeft t ook nog nooit fatsoenlijk gedaan.
Als je een andere erop zet en deze laat scanner kom je vanalles tegen (laatst zelf gedaan, Avast erop gezet), en als die andere virusscanner een virus op je pc ontdekt, komt Norton ook eindelijk aanzetten dat er een virus op je pc hebt, lekkere virusscanner is dat.
Zelf geen virus kunnen vinden maar zodra iets anders een virus vind hard meeroepen
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...