FoxHunter wrote:In Duitsland is de politie nog erger!!!
Allereerst achtervolgen, dan voor je lopen rijden, steeds op de rem trappen. Ik er dan voorbij rijden, vervolgens een bordje met ''Bitte Folgen''
Wat had je gedaan dan? Ze houden je niet zomaar aan...
FoxHunter wrote:Dan alle verlichting laten controleren. k*t, achteruitrijlicht deed niet. P
Is niet verplicht.
Wij deden niets, we reden als enige Hollander op de Duitse Autobahn. Auto volgepropt, paar jonge lui erin. Denk dat de aanleiding daar toe was. Kijken of er niets in asbak zat etc!
En wat betreft achterlicht, deed hij wel moeilijk over!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link! Klik Hier!!
Tsja.. zo las ik laats in het plaatselijke weekblad dat een politie auto met hoge snelheid tegen een paaltje was geknalt in de dorpskern. Waarbij ook nog een klein meisje van der fiets af werd gereden. (fiets total loss meisje licht gewond).
Die dingen zijn verplicht in Duitsland en daar heb je je als automobilist aan te houden.. Nederlander of Belg.. maakt niet uit.. Wat betreft die winterbanden dat klopt ja.. verzekeringskwestie!
Ennuh je achteruitrijlicht? Da's verplicht! Ook in duitsland.. Als het erop zit moet dat het doen...
Toen ik uit Qlimax kwam om 5 uur s'ochtends werd ik 30 km gestalkd door zo'n Volkswagen Busje! Echt zwaar irritant.
Ik terugrije uit Arnhem via de A15 naar Hardinxveld in een Opel Kadett GSI cabrio van een maat van me.
Ik flink trappe, ik wilde tenslotte naar bed.... Zie ik bij Tiel een VW busje de oprit opdraaien dus ik d8 kom laten we maar ff 120 doorkachelen. Ik netjes 120 rijden komtie paar meter voor me rijden ik "verdomme ook dit nog" Maar tot mijn stomme verbazing gebeurde er niks behalve dat ze 80 voor me gingen rijden.
Ik "hoppakee" er voorbij en weer 120 kachelen. Toen zag ik ze langzaam uit mijn spiegel verdwijnen tot op een gegeven moment..... Ze kwamen er weer aan en haalde me in en gingen weer 80 voor me neus rijden. Ik weer er voorbij en paar minuten later weer hetzelfde verhaal.....
Dit heeft zich een stuk of 10 keer herhaalt totdat ze bij Gorinchem de A27 op gingen..... Echt heeeeeeeel zwaar irritant! Die gasten kon ik echt wel schieten....
Of ze waren naar een aanleiding aan het zoeken of ze hadden gewoon niks beters te doen dan vermoeide feestgangers te pesten...
Die gasten zou ik toch heel snel kwijt zijn. Kijken of ze me bij kunnen houden of kunnen meten in een busje
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Die gasten zou ik toch heel snel kwijt zijn. Kijken of ze me bij kunnen houden of kunnen meten in een busje
Ja en dan ga je ze een aanleiding geven om jou aan te houden.... Dat was volgensmij precies wat ze wilde, maar waar ik niet intrapte.... Ik was toch nog een beetje wakker
Ach kom op hun zijn toch ook niet gek. Als om 5 uur 's nachts de snelweg helemaal leeg is rijdt iedereen flink door toch? Maar goed ik nam het risico niet....
Hoe wouden ze me aanhouden Zo'n VW busje haalt de 180 niet hoor. En ik zie ze me ook niet klokken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Brutus wrote:Die dingen zijn verplicht in Duitsland en daar heb je je als automobilist aan te houden.. Nederlander of Belg.. maakt niet uit.. Wat betreft die winterbanden dat klopt ja.. verzekeringskwestie!
Veiligheidsvestjes zijn verplicht in Itali?, Spanje en Portugal, en sinds kort in Duitsland en binnenkort in Oostenrijk. En het is ook NIET verplicht voor toeristen. Het is geen EU-richtlijn namelijk. In tegenstelling tot de andere landen geld de verplichting in Duitsland echter alleen voor de bestuurders en dus niet voor de eventuele bijrijders. Het vestje moet ook VOORIN de wagen liggen, niet in de kofferruimte.
Brutus wrote:Ennuh je achteruitrijlicht? Da's verplicht! Ook in duitsland.. Als het erop zit moet dat het doen...
In NL pas verplicht bij voertuigen NA 31 december 1997.
huh toen pas verplicht!
Als het lampje van mijn fiets het niet doet midden overdag krijg je een fikse boete maar achteruitrijlicht is niet nodig... belachelijk
Kakelbont wrote:huh toen pas verplicht! Als het lampje van mijn fiets het niet doet midden overdag krijg je een fikse boete maar achteruitrijlicht is niet nodig... belachelijk
Achteruitrijlicht heeft ook totaal geen functie. Fietslicht is voor je eigen veiligheid en verlichting!
Ik vind het anders wel makkelijk om te zien of een auto achteruit wil. Vooral als ze voorruit ingeparkeerd staan en je gaat er achterlangs met je auto. Ze hebben zeker wel nut.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Ik vind het anders wel makkelijk om te zien of een auto achteruit wil. Vooral als ze voorruit ingeparkeerd staan en je gaat er achterlangs met je auto. Ze hebben zeker wel nut.
Daar zijn knipperlichten voor (vaak zie je het achteruitrijlicht niet eens als je van opzij komt aanrijden)... Ik rijd al jaren auto's zonder/niet werkende achteruitrijlichten en nog nooit problemen gehad.
Goh en ik maar denken dat je richtingaanwijzers waren om uhhhh richting aan te geven. En je alarmlichten om aan te geven dat er iets aan de hand is (file, stilstaande auto) Maar jij gebruikt ze dus als enige nederlander als achteruitrijlicht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
En als het erop zit moet het werken! Tis echt niet anders.. Mijn vorige auto is er keihard op afgekeurd..
Niet ALLES dat op je auto zit hoeft te werken voor een APK! Denk aan asbak, airco, bumpers, vloerbedekking, rechter buitenspiegel, hoogteverstelling stuur, etc. Achteruitrijlicht is tot 1998 gewoon luxe, daarna pas verplicht. En als je daarop afgekeurd bent, had je 1. een auto van 1998 of jonger, of 2. een slechte APK-keurmeester. Lees de APK-regelementen er maar op na.
Last edited by Handjes on FriDec24, 2004 2:34:23 PM, edited 1 time in total.
Sander wrote:Goh en ik maar denken dat je richtingaanwijzers waren om uhhhh richting aan te geven. En je alarmlichten om aan te geven dat er iets aan de hand is (file, stilstaande auto) Maar jij gebruikt ze dus als enige nederlander als achteruitrijlicht.
Nee, om weg te rijden. Wegrijden is een bijzondere manoevre en daarvoor dien je richting aan te geven. Ik snap de link met alarmlichten alleen niet zo.
Wat ik bedoelde: richtingaanwijzers zijn vaak beter zichtbaar dan een achteruitrijlamp (door positionering op het voertuig). Ik heb nooit problemen ervaren door het niet hebben van achtertuirijlichten op verschillende voertuigen (je mag toch pas achteruit gaan rijden als de weg daartoe vrij is).
Neemt niet weg dat achteruitrijlichten handig zijn als iemand op je af komt. Maar zelfs dan moet die achteruitrijdende persoon jou niet hinderen.
Als een auto voorruit ingeparkeerd staat. En hij rijd achteruit terwijl er een dikke bus naast hem staat, ziet ie jou niet. Dan kan die meneer of mevrouw het allerbeste met je voorhebben maar dan ziet ie je niet. Dan is het makkelijkals jij hem wel ziet en weet dat ie achteruit gaat rijden. Naja we kunnen er lang over praten en kort over praten. Je zal het wel met me eens zijn dat het extra veilig is, dat het geen moeite is om als het lampje kapot is het te vervangen. En dat het gewoon stom is om hem niet te laten werken.
apk eis:
Personenauto's moeten zijn voorzien van:
een of twee achteruitrijlichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Als een auto voorruit ingeparkeerd staat. En hij rijd achteruit terwijl er een dikke bus naast hem staat, ziet ie jou niet. Dan kan die meneer of mevrouw het allerbeste met je voorhebben maar dan ziet ie je niet. Dan is het makkelijkals jij hem wel ziet en weet dat ie achteruit gaat rijden. Naja we kunnen er lang over praten en kort over praten. Je zal het wel met me eens zijn dat het extra veilig is, dat het geen moeite is om als het lampje kapot is het te vervangen. En dat het gewoon stom is om hem niet te laten werken.
apk eis: Personenauto's moeten zijn voorzien van: een of twee achteruitrijlichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen
Correcto..
Ik ben ook van mening dat een ieder die een lamp stuk heeft en deze niet ter plekke kan vervangen... een boete mag ontvangen..
Overigens is een set reserve lampen verplicht in de auto.. Dus doe niet moeilijk! Dit geldt ook voor je achterlicht, een AX heeft er ??ntje..laat hem ook werken denk ik dan! Wat heb je aan een kapotte achteruitrijlicht!