Leden peiling

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

MBa@NL wrote:@Johannus, je verhaal klopt volledig wat dat betreft... maar bedenk wel dat we het nu nog zelf voor het zeggen hebben wat betreft privacy...

(mobiele)telefoon: niemand die je verplicht em aan te zetten
internet: ook weer niemand die je verplicht het te gebruiken
navigatie(GPS): ook met een ouderwetse kaart kom je op je bestemming

...

de enigste manier om hier vanaf te komen is een 25+ jaar oude auto kopen of helemaal geen auto meer...
Daarbij moet je wel even voor jezelf bedenken of je net zo afhankelijk bent van je mobiel als van je auto...

Je zegt hier heel makkelijk dat je je telefoon uit kunt zetten, maar dan is ie nog steeds te peilen hoor... Oplossing daarvoor is: Geen telefoon

Dus eigenlijk precies hetzelfde als oplossing: geen auto...

't is maar net waar je meer leefgemak uit haalt natuurlijk, maar beide geen 1e levensbehoefte.
Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Johannus wrote:
MBa@NL wrote:@Johannus, je verhaal klopt volledig wat dat betreft... maar bedenk wel dat we het nu nog zelf voor het zeggen hebben wat betreft privacy...

(mobiele)telefoon: niemand die je verplicht em aan te zetten
internet: ook weer niemand die je verplicht het te gebruiken
navigatie(GPS): ook met een ouderwetse kaart kom je op je bestemming

...

de enigste manier om hier vanaf te komen is een 25+ jaar oude auto kopen of helemaal geen auto meer...
Daarbij moet je wel even voor jezelf bedenken of je net zo afhankelijk bent van je mobiel als van je auto...

Je zegt hier heel makkelijk dat je je telefoon uit kunt zetten, maar dan is ie nog steeds te peilen hoor... Oplossing daarvoor is: Geen telefoon

Dus eigenlijk precies hetzelfde als oplossing: geen auto...

't is maar net waar je meer leefgemak uit haalt natuurlijk, maar beide geen 1e levensbehoefte.
Zonder mobiel kan ik anders prima leven, zonder auto kom ik toch écht niet meer op mn werk.

Als ik niet kan werken heb ik geen geld en dus ook geen eten, dus kan het wel degelijk een 1ste levensbehoefte zijn. Telefoon kan je gewoon uitzetten als je niet gevonden wilt worden.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Johannus wrote:Je zegt hier heel makkelijk dat je je telefoon uit kunt zetten, maar dan is ie nog steeds te peilen hoor... Oplossing daarvoor is: Geen telefoon
Oplossing daarvoor is: prepaidtelefoon. Cash betalen, kaartje niet opsturen voor "gratis" beltegoed. Duurt wel weer even voordat ze weten dat ie bij jou hoort dan, afhankelijk van hoe graag je anoniem wilt blijven.
Kijk uit, een Cactussssss

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Punt is alleen dat autorijden ook een keuze is...
Net als je telefoon..

1e levensbehoeft ivm werk en geld en eten is wat kort door de bocht, je kunt ook verhuizen, ander werk zoeken, fietsen, of een van de honderden andere mogelijkheden....

Er is nog nooit iemand dood gevonden omdat hij geen auto had... net zoals met een telefoon dus ;)
Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

bij eurlings in zijn brievenbus schijten kan ook helpen.

wie doet er mee ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

DuFF wrote:bij eurlings in zijn brievenbus schijten kan ook helpen.

wie doet er mee ?

als ik nou een pakketje naar jou opstuur met de tnt, kan jij het dan uitpakken en daar achterlaten voor me?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Johannus wrote: 1e levensbehoeft ivm werk en geld en eten is wat kort door de bocht, je kunt ook verhuizen, ander werk zoeken, fietsen, of een van de honderden andere mogelijkheden....
heb jij duidelijk nog nooit werk hoeven zoeken, zo makkelijk is dat niet hoor. Verhuizen kost een hoop geld elke keer en dat heb je niet als je geen werk heb

Nee, dit gaat écht te ver ;)
Tuurlijk was onze privacy al behoorlijk, 'questionable' maar dit is echt teveel van t goede
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Johannus wrote:Punt is alleen dat autorijden ook een keuze is...
Net als je telefoon..

1e levensbehoeft ivm werk en geld en eten is wat kort door de bocht, je kunt ook verhuizen, ander werk zoeken, fietsen, of een van de honderden andere mogelijkheden....

Er is nog nooit iemand dood gevonden omdat hij geen auto had... net zoals met een telefoon dus ;)
Volgens mij droeg je aan dat ze echt niet iedereen gaan controleren. Maar volgens mij word bij elke nederlander gewoon bijgehouden hoeveel km hij rijd. Wat voor extra moeite kost het dan om die computer andere taken te laten uitvoeren. Migratieroutes bij te houden. Kijken of je wel echt thuis bent in geval van ziekte (ik heb geen zin uit te moeten leggen dat ik naar de huisarts ben geweest).

Heb je enig idee hoeveel gegevens ah al van je vezameld bij het gebruik van je bonuspas?
We hebben laatst een project gehad met dynamische verlichting die aan de hand van tijdbestekken verschillende producten aanstralen omdat ze precies weten wanneer welke doelgroep boodschappen komt doen en wat die doelgroep dan voornamelijk koopt.
Ik vind dat al op het randje (beinvloeding mbv licht) laat staan dat iemand ten alle tijden hoeft te weten waar ik uithang. Gaat er niet om of ze het doen het gaat er om dat het ermee kan en dat ze die optie echt wel gaan benutten nadat we er weer aan gewend zijn.
Lekker automatische boetes voor te hard rijden of het toevallig betreden van een een verdrijvingsvlak

daarnaast staat aan deze inlevering van privacy niks tegenover. Niet voor mij iig. Ik ga met mijn auto echt niet veel minder betalen want ik betaal al bijna niks.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

AH is een commercieel bedrijf, met als doel zoveel mogelijk winst te halen, compleet offtopic dus...

maareh, 'ze' hebben echt wel wat beters te doen dan de hele dag een beetje 16 miljoen man te gaan volgen, kom op zeg...

En 'ze' worden er echt niet beter van om ons te volgen, overigens hebben 'we' 'ze' zelf gekozen om dit land voor ons te regeren enzo...

Iets te veel amerikaanse films gekeken neem ik aan?

maar goed, stel dat 'ze' weten dat ik even 300 km op en neer naar vlissingen rijdt om wat onderdelen voor de ax te halen, dan wens ik 'ze' alle plezier met deze informatie! dat 'ze' er maar oud en gelukkig mee mogen worden...

Concluderend: KM-heffing is voor iedereen persoonlijk K*T omdat we meer moeten gaan betalen, en ik zal de laatste zijn die graag extra geld uit geeft, maar aan het einde zal het toch ooit ergens door iemand betaald moeten worden, maar privacy heeft nooit iets met het hele verhaal te maken gehad en is wat mij betreft echt een non-argument in de hele discussie over KM-heffing of OV-chipkaart. Want 'ze' hebben nog wel wat andere zaken op te lossen voordat 'ze' met z'n allen een beetje de hele dag mensen kunnen gaan lopen volgen als kleine beestjes in een terrarium.

Ow en over die computer, reken d'r maar op dat het echt heel veel extra rekenkracht en dataopslag kost om extra gegevens te bewaren, waarop had je gedacht dat ze dat gingen bewaren? als je goed geluisterd zou hebben naar de technische opzet van het systeem worden de gegevens alleen op het kastje bewaard en slechts enkel en alleen word 1 keer per week 1 nummertje doorgestuurd: het aantal km... dat kan dus in 1 nummertje opgeslagen worden ipv een hele set met gps coordinaten...
Maar dat voor de (kosten)technische kant van het verhaal...
Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Johannus wrote:maareh, 'ze' hebben echt wel wat beters te doen dan de hele dag een beetje 16 miljoen man te gaan volgen, kom op zeg...
Ze hoeven je niet met mankracht te volgen om er iets aan te hebben. Makkelijkst denkbare programma: stuur een bon aan ieder kastje dat hemelsbreed harder gaat dan, zeg, 125 km/h. Dit niet ter illustratie van een werkelijk haalbaar systeem (ivm de overduidelijke juridische haken en ogen...) maar ter illustratie van hoe makkelijk het kán.
En 'ze' worden er echt niet beter van om ons te volgen, overigens hebben 'we' 'ze' zelf gekozen om dit land voor ons te regeren enzo...
Daar moet ik het met je oneens zijn. Het is voor de kleine groep regerende mensen van zeer groot belang om van alles over ons te weten. Hoe meer ze over ons weten, hoe makkelijker het namelijk voor ze is om aan de macht te blijven (en nog meer achterlijke plannetjes door te drukken. Hoor ik daar iemand "pandbrigade" zeggen?). Dat klinkt misschien absurd in een land als Nederland, maar in China is dit letterlijk aan de orde van de dag. Mede dankzij geavanceerde surveillancesystemen. We willen niet eens één enkele stap in die richting gaan - laat staan kastjes in alle auto's plaatsen.
Iets te veel amerikaanse films gekeken neem ik aan?
Als het nieuws een Amerikaanse film is...
als je goed geluisterd zou hebben naar de technische opzet van het systeem worden de gegevens alleen op het kastje bewaard en slechts enkel en alleen word 1 keer per week 1 nummertje doorgestuurd: het aantal km...
En jij gelooft dat dat zo blijft? Want als ze "in uitzonderlijke gevallen" opsporing willen verrichten met behulp van die gegevens, hoe komen ze er dan aan? Netjes vragen aan de eigenaar? Nee joh, dat trekken ze er gewoon draadloos uit... En wij kunnen niet controleren of ze dat niet stiekem doen voor niet-opsporingsdoeleinden.
(daarnaast is het meer dan 1 getal wat ie per week opstuurt, want hij moet de gereden kilometers sowieso al per verschillend km-tarief opsturen. Had je geweten als je goed geluisterd zou hebben ;))
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Alsof het gepland was...
Politiekorpsen handelen in strijd met wet
Uitgegeven: 28 januari 2010 10:27
Laatst gewijzigd: 28 januari 2010 10:27

DEN HAAG - De politiekorpsen Rotterdam-Rijnmond en IJsselland handelen in strijd met de wet met het gebruik van gegevens uit de automatische kentekenherkenning.

Dat stelde het College Bescherming Persoonsgegevens donderdag na onderzoek. De twee politiekorpsen overtreden volgens het college willens en wetens de wet.

De politie mag automatische kentekenherkenning volgens de wet onder voorwaarden toepassen. Alleen kentekens die in een automatische vergelijking een 'match' vertonen met een kenteken in het politiebestand, mogen worden bewaard.

De andere kentekens moeten direct worden vernietigd. Dat gebeurt bij de betreffende korpsen niet, zo blijkt uit het onderzoek.
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2172169/pol ... t-wet.html
Kijk uit, een Cactussssss

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Ik mis een beetje de verdediging van het ontstaansrecht van het hele verhaal: het milieu.
Het hele circus zou opgezet zijn zodat we minder gaan rijden en dus minder uitstoot produceren.
Dan komen ze met bewijzen uit steden als Londen en Oslo waar al een soort van 'ringtarief' geldt zodra je de agglomeratiegrens overschrijdt: voor Londen al ruim 6 pond (€7,50) per dag...
Gevolg: verkeer neemt af, OV-gebruik neemt met 20% gemiddeld toe.

Probleem is dat het niet vergelijkbaar is met onze nederlandse situatie: wij reizen niet alleen binnen de stadsgrenzen, en ons openbaar vervoer is geen echt alternatief te noemen.
In de eerste plaats te duur, en bij het minst of geringste overbelast of volledig ontspoord...
Er is al een berekening gemaakt dat het spoor hooguit 6% meer reizigers aankan voordat de huidige dienstregeling overbelast is.

Veel mensen zijn afhankelijk van de auto, daar bedoel ik niet alleen de vertegenwoordiger mee die van klant naar klant crosst, maar ook dat omaatje dat dólblij is met haar Toyotaatje Starlet Automaat zodat ze haar zuster wekelijks kan bezoeken in Kamelenteenerveen Noord-Groningen...
Iets wat met OV niet of nauwelijks te doen valt omdat de verbinding zo fabeltastisch is...

Persoonlijk heb ik niets tegen een vorm van tolbetaling, zolang dat ten goede komt van ons wegennet.
Ik betaal met liefde wat geld op de franse tolwegen, want die wegen zijn gewoon de beste verbinding en zijn in prima staat.
Op elke parking (Aire) een toiletgebouw (en dan noemen wij de fransen boerenpummels...) en in een paar uur zit je in het zuiden.
Dat was vroeger via de N-wegen (autoweg) wel anders: elk gat en gehucht werd aangedaan, het schoot niet op (maar is wel mooi als je het echte Frankrijk wilt leren kennen).
Ik heb er dan ook in principe niets tegen dat we anders gaan betalen, zolang het eerlijk gaat en iedereen meebetaalt.
Druk dan gewoon een paar cent op de brandstofprijs (maken we er dit keer 'kwartje van Eurlings' van..), dan 'pak' je ook de toerist of de vervuilende SUV/ pimpmobiel....right?!

De rekenvoorbeelden die men nu laat zien om de goedgelovige burger gerust te stellen dat de kilometerheffing daadwerkelijk goedkoper uitvalt dan het huidige systeem gaan uit van het begintarief van gemiddeld 3,5 ct/km.
En inderdaad: velen zijn dan (iets) goedkoper uit; twee-drie tientjes per jaar max.
Maar het is al bekend dat dit tarief wordt opgeschroefd naar 6ct/km in 2018, en dan wordt het ineens hele andere koek.
Heb ik het nog niet over het 'spitstarief' dat er ook nog eens overheenkomt (afhankelijk van plaats en weg), plus dat de provinciale opcenten wegvallen...denk je nu ècht dat de provincies dáár geen..eh..'oplossing' voor gaan verzinnen?

Bewust haal ik het hele hoofdstuk 'privacy' niet eens aan, want kom nou mensen: men weet al veel meer van je dan je denkt...en wilt.
Zoals Rogier al meldde: als ze graag willen weten dat ik op zondag efkes naar een meubelboulevard knal wil ik ze ook wel even bellen met die mededeling...

Ik weet het: het begint een aardig relaas te worden, maar ik heb toch nog een toevoeging.
En da's meteen mijn persoonlijke grootste weerstand tegen het hele verhaal: de gekoppelde bevriezing van de klassiekregeling.
Eerst een paar feitjes (zie ook CBS, CPB, BOVAG):

- het totale nederlandse klassiekerpark is 0,7% van het totale wagenpark,
- het gemiddelde jaarkilometrage dat met een klassieker wordt gereden is 500 km,
- het grootste deel hiervan zijn naar clubevenementen,
- klassieke auto's stammen uit een tijd dat oliewissels nog om de 5000 km moest gebeuren,
- onderdelen zijn niet/nauwelijks meer bij een automaterialenzaak te verkrijgen, vaak al niet eens meer bij de merkdealer...,
- het rijdend en toonbaar houden van een klassieker vergt tijd maar vooral geld...meer geld dan dat je voor werkelijk had gehouden.
- klassiekers worden vaak gehouden als belegging of investering, want uiteindelijk worden ze alleen maar schaarser en dus waardevoller.

Nu weer terug naar het kilometerheffingsverhaal:
het is in mijn ogen ronduit belachelijk dat men de klassiekerregeling/ vrijstelling bevriest op 01-01-1987.
De youngtimers die nu rijden en op weg zijn naar hun klassiekstatus hebben het al die jaren volgehouden of kúnnen houden door de devotie van hun bezitter (M/V),
bovendien is er al die jaren al wegenbelasting betaald en hebben ze zichzelf al drie keer betaald...
Denken ze in Den Haag nu werkelijk dat men straks massaal in klassiekers gaat rijden om de heffing te ontlopen?
Hebben ze enig idee wat het rijden met een klassieker kost?

Tuurlijk..er zullen altijd van die centenknakkers zijn die met een oude Kadett op LPG gaan rijden en niets aan de auto doen totdat deze uit elkaar valt.
Dan gaat deze alsnog naar de sloop en kopen ze een ander oud hok.
Zo wordt de spoeling rap dunner, dus dat houdt deze groep niet lang vol.

Ik hou ermee op, mijn fabeltjeskrant is al veels te lang.
Het mag duidelijk zijn: ze kunnen de pot op!!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En da's meteen mijn persoonlijke grootste weerstand tegen het hele verhaal: de gekoppelde bevriezing van de klassiekregeling.
Eerst een paar feitjes (zie ook CBS, CPB, BOVAG):

- het totale nederlandse klassiekerpark is 0,7% van het totale wagenpark,
- het gemiddelde jaarkilometrage dat met een klassieker wordt gereden is 500 km,
- het grootste deel hiervan zijn naar clubevenementen,
- klassieke auto's stammen uit een tijd dat oliewissels nog om de 5000 km moest gebeuren,
- onderdelen zijn niet/nauwelijks meer bij een automaterialenzaak te verkrijgen, vaak al niet eens meer bij de merkdealer...,
- het rijdend en toonbaar houden van een klassieker vergt tijd maar vooral geld...meer geld dan dat je voor werkelijk had gehouden.
- klassiekers worden vaak gehouden als belegging of investering, want uiteindelijk worden ze alleen maar schaarser en dus waardevoller.

Nu weer terug naar het kilometerheffingsverhaal:
het is in mijn ogen ronduit belachelijk dat men de klassiekerregeling/ vrijstelling bevriest op 01-01-1987.
De youngtimers die nu rijden en op weg zijn naar hun klassiekstatus hebben het al die jaren volgehouden of kúnnen houden door de devotie van hun bezitter (M/V),
bovendien is er al die jaren al wegenbelasting betaald en hebben ze zichzelf al drie keer betaald...
Denken ze in Den Haag nu werkelijk dat men straks massaal in klassiekers gaat rijden om de heffing te ontlopen?
Hebben ze enig idee wat het rijden met een klassieker kost?

Tuurlijk..er zullen altijd van die centenknakkers zijn die met een oude Kadett op LPG gaan rijden en niets aan de auto doen totdat deze uit elkaar valt.
Dan gaat deze alsnog naar de sloop en kopen ze een ander oud hok.
Zo wordt de spoeling rap dunner, dus dat houdt deze groep niet lang vol.

Amen...
Dat is ook misschien voor mij nog wel het ergst hoor.... Als het doorgaat is er straks over 40 jaar dus geen auto meer te vinden tussen de 10 en 40 jaar oud. Daarna vind je ze wel weer, want die waren oldtimers. Dat is toch zonde??? Heel stuk 'geschiedenis' weggevaagd.....
En om welke reden, nou zoals Pascal al uitlegd, geen.


Ennuh Johannus, dat jij zo naief kan zijn zeg. Zie je dan niet hoeveel geld ze hier uit kunnen halen?? Geen fotokastjes meer langs de weg, want het hele nederlands wegennet is 1 grote traject controle. Daar begint het al mee

En nogmaals, ik zie écht geen reden waarom ze niet steekproefsgewijs gaan kijken of de geschorste auto wel op terrein staat, of dat een apk loze auto zeker weten niet beweegd. Levert ze zoveel geld op en wat voor moeite is het nou? Al die fotomakende politie mensen achter een pc zetten en 500 autos per dag laten checken.

Daarnaast, dagje ziek thuis en even met de auto naar de AH, krijg je dat ookalweer terug.

En de kosten blijven natuurlijk ook hoog, als er met het allerlaagste tarief al zoveel mensen meer gana betalen, moet je eens opletten als de prijzen verhoogd worden! En dan elk jaar eenbeetje hoger natuurlijk...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Pascal wrote: Bewust haal ik het hele hoofdstuk 'privacy' niet eens aan, want kom nou mensen: men weet al veel meer van je dan je denkt...en wilt.
Zoals Rogier al meldde: als ze graag willen weten dat ik op zondag efkes naar een meubelboulevard knal wil ik ze ook wel even bellen met die mededeling...
Dus jij vind het okee dat ze jou op alle manieren controleren, ik vind het maar raar.
Wij hebben toch niks te verbergen! Waarom willen ze dan alles controleren!? GELD! Alles draait om geld bij de regering (dat is op zich niet vreemd), straks iets te hard op een verlaten snelweg, hupsakee een boete.
Als je de stellingen (niet de vragen) leest van de ANWB peiling (als die waar zijn) zijn we echt het haasje, er zijn namelijk behoorlijk wat tegenstrijdigheden, zeker op het gebied van privacy.
Gewoon een accijns op de brandstof (jammer voor de klassiekers) en spits controle d.m.v. kenteken herkenning, wat nu al "werkzaam" is.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Heb ik ergens in mijn verhaal te kennen gegeven dat ik ermee akkoord ga dat we gaan worden gecontroleerd..?
Niet toch, maar het engste feit is dat we dat alláng worden..
Middels tank- en betaalpasjes, mobieltjes en gecontroleerde CVTV's..
Dat zoiets vóór ons werkt, blijkt uit diverse politie- en misdaadprogramma's.
Helaas zit aan al dat gefilm ook een keerzijde, maar blijkbar maken we er daar ons totaal niet druk om.
Pas als het hardop wordt gezegd in een plan als 'kilometerheffing' worden we massaal gek....
Mensen wordt wakker.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Johannus wrote:AH is een commercieel bedrijf, met als doel zoveel mogelijk winst te halen, compleet offtopic dus......
Overheid niet dan?
Johannus wrote:maareh, 'ze' hebben echt wel wat beters te doen dan de hele dag een beetje 16 miljoen man te gaan volgen, kom op zeg......
Dat hoeven ze toch niet te doen. dat doen ze dan toch al.
Johannus wrote:En 'ze' worden er echt niet beter van om ons te volgen, overigens hebben 'we' 'ze' zelf gekozen om dit land voor ons te regeren enzo......
Dat worden ze wel. Elke organisatie heeft er belangen bij wat zijn klanten doen en wanneer. Overheid is daar geen uitzondering op. Spitstarieven zijn nu al een voorbeeld Ook een vb trouwens dat het kastje al op een andere manier gebruikt wordt dan jij aangeeft.
Verder de vraag. Heb jij voor dit kabinet gekozen ? heb jij voor dergelijke plannen gekozen? Heb jij ook niet het idee dat van verkiezingsbeloften nooit wat terecht komt en dat elke minister graag zijn paradepaardje achterlaat en dit voor het algemeen belang gaat?
Johannus wrote:Ow en over die computer, reken d'r maar op dat het echt heel veel extra rekenkracht en dataopslag kost om extra gegevens te bewaren, waarop had je gedacht dat ze dat gingen bewaren? als je goed geluisterd zou hebben naar de technische opzet van het systeem worden de gegevens alleen op het kastje bewaard en slechts enkel en alleen word 1 keer per week 1 nummertje doorgestuurd: het aantal km... dat kan dus in 1 nummertje opgeslagen worden ipv een hele set met gps coordinaten...
Maar dat voor de (kosten)technische kant van het verhaal...
zie verhaal over spitstarieven! Verder Heb je een technische achtergrond? Zoals jij het uit zet kan het nooit werken nl. Dus je moet ook niet alles geloven wat je leest natuurlijk. Digitale transfer van signalen gaat echt heel anders in zijn werk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

grietje wrote:Ennuh Johannus, dat jij zo naief kan zijn zeg. Zie je dan niet hoeveel geld ze hier uit kunnen halen?? Geen fotokastjes meer langs de weg, want het hele nederlands wegennet is 1 grote traject controle. Daar begint het al mee
Ben niet naief, maar ben zeker niet paranoia... en het is hier echt geen china en gaat niet gebeuren ook niet.

1 grote trajectcontrole gaat er ook nooit doorheenkomen. als ze dat al zouden proberen komt daar zoveel gezeik van dat dat nooit doorgan gaat vinden... maar als jullie er wel over willen doemdenken mij prima, ik heb gezegd wat ik ervan denk, en daar blijf ik verder bij. Privacy is er niet, nooit geweest ook (dankje Pcrodent voor het plaatsen van het artikel dat dat argument kracht bij zet) dus daar lever je niet al te veel aan in, maar het is wel kl*te dat we meer gaan betalen en daar ben ik dan ook geen voorstander van... over steeksproefgewijs testen van geschorchte auto's e.d. zijn echt allemaal indianenverhalen in mijn ogen.
denny wrote:Heb je een technische achtergrond? Zoals jij het uit zet kan het nooit werken nl. Dus je moet ook niet alles geloven wat je leest natuurlijk.
Tu/e elektrotechniek, jij? maar toch bedankt voor de tip ;)
Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Johannus wrote: (dankje Pcrodent voor het plaatsen van het artikel dat dat argument kracht bij zet)
Graag gedaan :)

Het artikel toont slechts aan dat de politie misbruik probeert te maken van verzamelde gegevens. Mede daarom zijn die kastjes geen goed idee: meer gegevens beschikbaar, meer mogelijkheden tot misbruik.
Kijk uit, een Cactussssss

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

'k zie nu wel een verschil ontstaan tussen:
- oneigenlijk gebruik (niet toegestaan door de wet, publicatie leidt tot heibel, en misschien wel ontslagen)
- bewust gebruik door overheid om "de mensen te controleren" (controle van bijv de auto zonder APK zoals Romy schreef)

Ik denk eigenlijk dat er meer gebeurt in de 1e categorie dan de 2e. 2e is een beetje Paranoia-big-brother idee.

Al is het controleren van je internet (zoals in dit artikel: link) wel een voorbeeld van het georganiseerd (mis)bruiken van persoonsgegevens. "Je bent bij voorbaat verdacht" is nooit fijn.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Johannus wrote:
denny wrote:Heb je een technische achtergrond? Zoals jij het uit zet kan het nooit werken nl. Dus je moet ook niet alles geloven wat je leest natuurlijk.
Tu/e elektrotechniek, jij? maar toch bedankt voor de tip ;)
haha Ik HBO elektrotechniek. Maar dan moet jij iig weten dat je digitaal geen cijfers stuurt maar pulsen :wink: en dat je in een puls maximaal 25 karakters (5x5) kwijt kan als je dat zou willen met de huidige techniek.

Ben wel heel benieuwd hoe jij nu dan met 1 cijfer een km stand wilt doorgeven. En dan ook nog wilt sturen dat je spitstarief etc dient te betalen op sommige plekken (dus tijd wordt ook verzonden en er wordt wel degelijk bijgehouden waar jij je als individu bevind).

Daarnaast kost het opslaan van een week gegevens niet zo heel veel ruimte. Wij hebben op een reis naar afrika GPS coordinatie en het doorsturen daarvan naar een website gebruikt om de route in beeld te brengen. Elke 10 sec werd er een coordinaat gestuurt. De uiteindelijke bestandgrootte van die hele reis past makkelijk op bv 1 gig flash geheugen. Dus zo groot hoeven die apparaten niet te zijn om dergelijke gegevens op te slaan incl nog veel meer kenmerken.

Verder ben ik vooral benieuwd hoe je dat allemaal met 1 cijfer wilt doorsturen. je hebt nl maar 10 enkele cijfers he (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)

verlicht mij zou ik zeggen want leren wil ik altijd
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply