Wegpiraat

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

arnie wrote:-knipritselratsel- Ik erger me dus soms echt wel dood aan bepaalde figuren die denken ff met 101 iemand op het gemakje te gaan passeren, dan zit ik in je kofferbak hoor. Terecht vindt ik, blijf anders gewoon links achter mekaar aan kachelen.
Haha, mocht je mijn kofferbak van dichtbij bekijken: er zijn ook auto's die niet zo vlot optrekken en dus niet sneller in kúnnen halen.

Anyway: zowel mafkezen die asociaal cq hard rijden op een plaats waar het niet kan als van die slome duikelaars moeten ze snel van de weg halen. Minder auto's op de weg + minder idioten = minder ongelukken = minder files. Als iedereen nou eens gewoon vlot zou doorrijden, elkaar ruimte zou geven en ook werkelijk zou kunnen rijden......
AX GTI '91

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tja, in Nederland is asociaal rijden zo onderhand de norm....
En ik merk tot mijn schande dat ik het gedrag overneem... ga echt niet harder rijden als ik een vrachtwagen inhaal en er zit weer een duitse leasebak te douwen. (Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?) Merk zelfs dat ik geniet om net een seconde te laat weer naar rechts te gaan.

Merk ik vooral als ik in het buitenland ben geweest. Ben in best wel wat landen en steden geweest maar Nederland is echt het enigste land waar niet automatisch wordt gestopt voor een voetganger aan de rand van een zebrapad.
Van de zomer nog in Frankrijk: ben zonder een centje pijn of frustratie dwars door Parijs gereden om van het place de la Concorde over de Champ's d'Elysee naar de Arc de Triomph te rijden.
Of op de peage: die Fransen schuiven gewoon een baan op als ze zien dat je gefuikt wordt achter een vrachtwagen...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Rio97 wrote: En ik merk tot mijn schande dat ik het gedrag overneem... ga echt niet harder rijden als ik een vrachtwagen inhaal en er zit weer een duitse leasebak te douwen. (Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?) Merk zelfs dat ik geniet om net een seconde te laat weer naar rechts te gaan.
:music Go Rio, go rio!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Rio97 wrote:(Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?)
Hmmm... Héél herkenbaar... :roll:
(En anders zijn het wel van die grenzeloze pisvlekken-SUV's! :evil:)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

MNM(tm) wrote:
Rio97 wrote:(Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?)
Hmmm... Héél herkenbaar... :roll:
(En anders zijn het wel van die grenzeloze pisvlekken-SUV's! :evil:)
Het is duidelijk dat deze gemaakt zijn voor de autobahn... Je rijdt zo verschrikkelijk snel te hard in een degelijke, stille auto. In een AX voel je nog dat je 140 rijdt in iets van deze tijd en zeker uit duitsland niet meer.
Freude am Fahren.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

arnie wrote:
MNM(tm) wrote:
Rio97 wrote:(Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?)
Hmmm... Héél herkenbaar... :roll:
(En anders zijn het wel van die grenzeloze pisvlekken-SUV's! :evil:)
Het is duidelijk dat deze gemaakt zijn voor de autobahn... Je rijdt zo verschrikkelijk snel te hard in een degelijke, stille auto. In een AX voel je nog dat je 140 rijdt in iets van deze tijd en zeker uit duitsland niet meer.
Is het niet zo dat ELKE auto een werkende snelheidsmeter moet hebben?
Of hebben die arrogante race-debielen het te druk met ontwijken van auto's wegens hun waardeloze rijgedrag dat ze echt geen tijd meer hebben om daarop te kijken hoe asociaal hard ze rijden? :evil:



Zit me net te bedenken: misschien wel een leuk idee om een Bull-bar ACHTEROP de AX te monteren. :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

arnie wrote:
MNM(tm) wrote:
Rio97 wrote:(Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?)
Hmmm... Héél herkenbaar... :roll:
(En anders zijn het wel van die grenzeloze pisvlekken-SUV's! :evil:)
Het is duidelijk dat deze gemaakt zijn voor de autobahn... Je rijdt zo verschrikkelijk snel te hard in een degelijke, stille auto. In een AX voel je nog dat je 140 rijdt in iets van deze tijd en zeker uit duitsland niet meer.
dat hebben alle moderne auto's, en dat is ook best begrijpelijk. Hard rijden is niets mis mee, spekt onze staatskas mooi, alleeeeeeeen, als er nu een keer iemand is met een oudere auto die niet +10 km/uur te hard rijd, laat die dan ook even rustig zn gang gaan!

1.0E carbjes willen ook graag langs vrachwagens, alleen de 80 naar 100 is 10 seconden ofzo :D In mijn kofferbak zitten helpt niet, want t dingetje kan gewoon niet harder ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

grietje wrote:
arnie wrote:
MNM(tm) wrote:
Rio97 wrote:(Waarom zijn dat 9 van de 10 keer trouwens duitse auto's?)
Hmmm... Héél herkenbaar... :roll:
(En anders zijn het wel van die grenzeloze pisvlekken-SUV's! :evil:)
Het is duidelijk dat deze gemaakt zijn voor de autobahn... Je rijdt zo verschrikkelijk snel te hard in een degelijke, stille auto. In een AX voel je nog dat je 140 rijdt in iets van deze tijd en zeker uit duitsland niet meer.
dat hebben alle moderne auto's, en dat is ook best begrijpelijk. Hard rijden is niets mis mee, spekt onze staatskas mooi, alleeeeeeeen, als er nu een keer iemand is met een oudere auto die niet +10 km/uur te hard rijd, laat die dan ook even rustig zn gang gaan!

1.0E carbjes willen ook graag langs vrachwagens, alleen de 80 naar 100 is 10 seconden ofzo :D In mijn kofferbak zitten helpt niet, want t dingetje kan gewoon niet harder ;)
You've got a point, maar je begrijpt het gelukkig ook van mij.

Ik heb eigenlijk nooit haast als ik naar mijn vriendin in Vlaardingen rij, het gaat ongemerkt gewoon hard en ja mijn snelheidsmeter werkt prima...
Freude am Fahren.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

arnie wrote:
grietje wrote:
arnie wrote:
Het is duidelijk dat deze gemaakt zijn voor de autobahn... Je rijdt zo verschrikkelijk snel te hard in een degelijke, stille auto. In een AX voel je nog dat je 140 rijdt in iets van deze tijd en zeker uit duitsland niet meer.
dat hebben alle moderne auto's, en dat is ook best begrijpelijk. Hard rijden is niets mis mee, spekt onze staatskas mooi, alleeeeeeeen, als er nu een keer iemand is met een oudere auto die niet +10 km/uur te hard rijd, laat die dan ook even rustig zn gang gaan!

1.0E carbjes willen ook graag langs vrachwagens, alleen de 80 naar 100 is 10 seconden ofzo :D In mijn kofferbak zitten helpt niet, want t dingetje kan gewoon niet harder ;)
You've got a point, maar je begrijpt het gelukkig ook van mij.
Ja haha, ik rijd ook wel eens in een Scenic van 2005 :twisted:
En ja, ik heb dan ook wel eens de neiging om te gaan bumperkleven, maaaaaaar, tegenwoordig kan ik op mezelf in praten

' Romy, als jij nu daar reed in je AXje, had je ook niet zo hard opgetrokken, had je er ook langs gewild, doe nou maar rustig en houd afstand, die 3 seconden overleef je ook wel weer'

En wat ook werkt, hou gewoon altijd heeel veeeel afstand!
Als er dan een keer plotseling 1 tussen duikt hoef je er niet eens voor afteremmen! Dan lost de mini-file door vrachtwagen rechts sneller op omdat de doorstroming beter loopt, personen gaan weer beter naar rechts (anders durven ze straks niet omdat ze bang zijn dat ze er niet tussen komen) en iemand is je dankbaar!

Dus, veel afstand houden (iig zo dat er makkelijk een auto tussen kan!) scheelt eigenlijk alles en zou bijna alle frustratie op de weg op kunnen lossen...

Hou je nog wel van die opa's die niet van rijbaan durven te veranderen ofzo, maarja, stiekem kan ik daar ook afentoe wel om lachen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dus jij praat in jezelf? ....daar hebben ze dokters voor :roll: :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

arnie wrote:You've got a point, maar je begrijpt het gelukkig ook van mij.
Ik denk dat iedereen begrip kan opbrengen voor frustratie op de weg. Ik denk dat weinig mensen begrip kunnen opbrengen voor asociaal rijgedrag als reactie daarop. :)
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:dus jij praat in jezelf? ....daar hebben ze dokters voor :roll: :P
Die hebben mij al opgegeven :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

vandaar :lol: .
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Waarom het vaak Duitse auto's zijn, daar is eens onderzoek naar geweest en wat blijkt, vooral met veel verkochte auto's, men rijdt dan (zoals dat heet) in de anoniemiteit en daarmee wordt het voor de bestuurders makkelijker om alles maar aan de laars te lappen.
Volgens mij klopt het aardig, stel je voor je rijdt in een(met oranje strepen)knalgele BMW en je gedraagt je als een idioot, keer op keer, dan is de kans dat je daarmee geconfronteerd wordt best aannemlijk, rijdt je daarin tegen in een grijze Passat, tjsa dan kan het iedereen wel geweest zijn :?
Zo dat was dan weer de theorie van Doctor Paul :lol:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Heb je al een eigen praktijk paul?

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Hmmm ik heb ook dagelijks last van bumperklevers. Rij elke dag een heel eind waar je maar 70 mag (wegwerkzaamheden) dus ik rijd ook 70 (bijna 80 op de teller dan rij ik in het echt ongeveer 70 :D ). Dan heb je van die mensen die vinden dat je wel wat sneller mag maar ja die betalen de boete niet dus ik blijf lekker 70 rijden.
Heb ik vorige week een vrachtauto achter me. Nou als ik een trekhaak had gehad dan zat ie daar tegenaan zo dichtbij zat ie. Geen lekker gevoel zo groot iets achter je maar ben lekker 70 blijven rijden :D en waar ik weer 100 mocht heb ik m natuurlijk niet meer gezien.......

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

grietje wrote: En wat ook werkt, hou gewoon altijd heeel veeeel afstand!
Als er dan een keer plotseling 1 tussen duikt hoef je er niet eens voor afteremmen!
Erg veel afstand houden hoeft eigenlijk niet eens, vooral omdat er dan aso's zijn die de duitse leasebak cq leen-van-frisia-bak er op ongewenste momenten ff tussen drukken. Anticiperen op wat er op de andere rijbanen gebeurt en ruimte laten als je ziet dat degene op de rechterbaan af zal moeten remmen voor een vrachtwagen. Scheelt je misschien 1 seconde, maar als men dat voor jou doet scheelt het een boel ergernis aan optrekken en invoegen op de linkerbaan.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:
grietje wrote: En wat ook werkt, hou gewoon altijd heeel veeeel afstand!
Als er dan een keer plotseling 1 tussen duikt hoef je er niet eens voor afteremmen!
Erg veel afstand houden hoeft eigenlijk niet eens, vooral omdat er dan aso's zijn die de duitse leasebak cq leen-van-frisia-bak er op ongewenste momenten ff tussen drukken. Anticiperen op wat er op de andere rijbanen gebeurt en ruimte laten als je ziet dat degene op de rechterbaan af zal moeten remmen voor een vrachtwagen. Scheelt je misschien 1 seconde, maar als men dat voor jou doet scheelt het een boel ergernis aan optrekken en invoegen op de linkerbaan.
Maar als je veel (genoeg) afstand houd hoef je dus niet eens afteremmen om die geen er voor te laten.
En wat maakt het uit als ' aso bakken' er tussen gaan? als je, zoals ik, genoeg afstand houd maakt het echt geen flikker uit. Die bakken gaan toch weer bumperkleven bij diegene voor je :D Jij geen last van!

Aso bakken douwen zich er trouwens toch wel tussen, had je beter veel ruimte over kunnen laten.

En in file, ja, dan heb je mensen die constant heen en weer wippen, maar, laat ze lekker! Zij hebben er last van (stress enzo) en jij niet ;)

Nee, als vrijwel iedereen genoeg tussenruimte laat, zouden er een stuk minder files op de weg zijn.


Oh, en wat ze ook moeten verbieden, vrachtwagens die inhalen. Die moeten dat gewoon nooit ergens mogen. En laat aanhangers lichter dan 3500 kilo (B rijbewijs) lekker 100 rijden. Scheelt ook al een hele hoop.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ik heb een hele tijd dagelijks gereden op een stuk waar rechts inhalen "normaal" lijkt te zijn, zo irritant, want je zit zelf ook achter een auto en houdt redelijk afstand, ze halen je in en gaan inderdaad op de bumper van de auto voor je zitten, waardoor jij weer gas moet loslaten.. het is eigenlijk hetzelfde als ordinair voordringen bij de kassa, heel kinderachtig, en, inderdaad, kan alleen als je in een anonieme auto rijdt.

Na een tijdlang tandenknarsend kijken naar mensen die je rechts inhalen, bumperklevers en inhalende vrachtwagens was ik toch op zoek naar een manier om zonder irritatie thuis te komen..

de beste oplossing die ik vond: ga lekker op de rechterbaan rijden, doe 90 samen met de vrachtwagens en oude mannetjes.. en opeens ontdek je ook dat er op de snelweg 2 banen zijn:
- links is voor aso's, jakkeraars, en ander tuig in een geleasde duitse auto
- rechts is voor mensen met kinderen of eigen auto's, die er in ieder geval veel belang bij hebben om in 1 stuk thuis te komen, men is er vriendelijk en maakt ruimte voor elkaar, en je kan nog eens zwaaien. Op een stuk van 1.5 uur kost het me ongeveer 10 min extra om 90 te rijden. Veel fijner rijden!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wat ik in frankrijk zo'n 3 á 4 jaar terug gezien heb, en het werkte nog ook, of het een grap was of dat ie onderweg naar zn werk was weet ik niet,

maar ik zag dus een grijze auto met van die crashtest-logo's erop, en de persoon achter het stuur had ook zo'n masker op.....of het was serieus zo'n pop :lol: .

maar iedereen bleef dus netjes aan de kant toen die aan kwam rijden.

Image werkt hier vast ook wel in Nederland :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply