computers...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

vroeger, volgens mij met 3.11 of windows 95, toen ik net begon bij het computerwinkeltje hadden ze wel "speciale" laptopversies van sommige fabrikanten.
Nu is er geen verschil meer.
(Er zijn wel enkele voorgeinstalleerde images op sommige laptops die je niet kan gebruiken op een normale pc (of andere laptop), maar die zitten meestal ook op een verborgen deel van die laptophdd opgeslagen.)

@Marc: Heb je geen vijver in de buurt dan??
Das de simpelste oplossing.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Browny wrote:@Marc: Heb je geen vijver in de buurt dan??
Das de simpelste oplossing.


Marc woont in Zeeland, daar heb je een hele grote vijver, die heet Noordzee :lol: :lol:
Image Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Browny wrote:vroeger, volgens mij met 3.11 of windows 95, toen ik net begon bij het computerwinkeltje hadden ze wel "speciale" laptopversies van sommige fabrikanten.

Dat klopt, maar dat was meer omdat de hardware van die laptops (wegens eigenwijsheid van de fabrikant) net iets te veel afweek van een echte PC.
Tulip was daar destijds erg goed in! (En die flikte dat geintje ook nog eens bij de gewone desktops!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah, we hebben 'vooruitgang'

mn switch deed het vanmiddag heel even met een andere adapter! na 5min hield ook dat op.. oude adapter erin en weer 5min lol enz.. dat schiet niet op..
mn Sweeeeeeeeeeeex router doet het nu wel, behalve dan dat hij het vertikt om op 192.168.2.*** te gaan DHCPen en mn router beneden dus ook al op 192.168.1.*** zit... dus gooien ze continu elkaar eruit :roll:

zo kan ik vanaf mijn laptop (draadloos) via 192.168.1.1 alleen verbinding krijgen met mn router boven (de sweeeex) terwijl de router boven geen draadloos functie heeft en verbonden is via mijn router beneden :roll:

achja..
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

bij het horen van sweex krijg ik al last van antiperistaltische bewegingen in m'n slokdarm :roll:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Glenn@nl wrote:bij het horen van sweex krijg ik al last van antiperistaltische bewegingen in m'n slokdarm :roll:


:roll: ik ken het gevoel..
als ik een ping geef naar de router, dan klapt hij er na 15pings uit wegens data-overflow... :roll:
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Bossie wrote:
Browny wrote:@Marc: Heb je geen vijver in de buurt dan??
Das de simpelste oplossing.


Marc woont in Zeeland, daar heb je een hele grote vijver, die heet Noordzee :lol: :lol:


of oosterschelde... :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

q01z wrote:
Glenn@nl wrote:bij het horen van sweex krijg ik al last van antiperistaltische bewegingen in m'n slokdarm :roll:


:roll: ik ken het gevoel..
als ik een ping geef naar de router, dan klapt hij er na 15pings uit wegens data-overflow... :roll:


Waarom hoor ik toch bij alles en iedereen altijd negatieve reacties over sweex terwijl ze bij ons alleen nog maar positief zijn? :?

We zijn hier nu bezig met onze 2de sweex router en deze is er niet gekomen omdat de eerste de geest gaf maar omdat we draadloos wilde gaan en goede ervaring met sweex hadden (en nog steeds hebben).

Port forwarding werkt als een trein, in tegenstelling tot de lynksys router van een maat van mij waar het nog steeds maar soms ineens werkt...

Ook de draadloze netwerkkaarten werken uitstekend, zowel PCMCIA als PCI, oké de range kan beter maar we kunnen zonder problemen het hele huis door...

EDIT: begin me nu ook af te vragen uit welk tijdperk die sweex router stamt van je, Marc. Mijn router vind het geen enkel probleem om 100 pings ter verwerken... (allemaal met een tijd kleinder dan 1 ms)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

marc, hebben je computers hier geen last van?:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=16348
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Het zijn vooral de sweex-voedingen die je moet mijden :)
de rest valt op zich wel redelijk mee

Ik heb een 2de satacontroller in de server zitten van sweex en die doet het prima ;)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

oke, ik ga maar verder in een frustratie-computertopic ipv een nieuwe te openen,

GTA San Andreas geïnstalleerd, alles ging prima, spel opstarten, doet ie 't niet.
hoofd verdachte? videokaart.

andere videokaart erin,.... systeemkast start op, beeldscherm gaat niet aan, of nog erger, het powerlampje gaat aan, en direct weer op standby.

systeemkast powerknopje brand groen, en laadlampje knippert niet, maar brand continue,

mogelijke oorzaak? videokaart was 2,1 GHz. ofzo, en pc was 1,7 GHz, en voeding maar 250 watt,

wat dus erop wijst dat mn pc naar de kl*te is, en ik geen pc heb nu :(.

zal dus iets minder reageren hier komende paar dagen... :x

tot de nieuwe onderdelen binnen zijn. :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

videokaarten van 2.1GHz zijn er naar mijn weten nog niet :lol:
Over welke videokaarten heb je het?
Het zou gewoon kunnen dat je voeding niet 'sterk' genoeg is om het boeltje tr trekken.

En heb je een molex (spanning) op de kaart aangesloten?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

naja de videokaart was iig hoger dan 1,7 GHz, geen idee wat 't dan was.
de voeding was 250 watt, en vermoedelijk dus te weinig voor deze videokaart.

ftw is een Molex ? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Dan is het dus gewoon een kwestie van een zwaardere voeding erin schroeven en klaar ben je.

(Kan wat dat betreft OCZ wel aanbevelen: flinke power en toch lekker stil. :))
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

DuFF wrote:naja de videokaart was iig hoger dan 1,7 GHz, geen idee wat 't dan was.
de voeding was 250 watt, en vermoedelijk dus te weinig voor deze videokaart.

ftw is een Molex ? :roll:

dit:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... nector.jpg
Als deze er niet opzit kan het zijn dat je kaartje niet (goed) werkt :)

De nieuwste series hebben alweer een ander type stroomvoorziening nodig.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

er zat helemaal geen stekkertje op mijn videokaart. is gewoon plug&play zegmaar...

en nu weet ik alweer wat molex-aansluitingen zijn, die witte plastic verbindingsstukken, iso-stekkers zijn hetzelfde idee :idea: :)

maar als ik nu een zwaardere voeding erin schroef, doet ie 't toch nog niet? want er is nog steeds iets naar de kleute, en met de oude videokaart hoor ie het na het flashen van het moederboard, het weer gewoon te doen, maar dat is niet het geval.... dus schiet mij maar in de feestverlichting :?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ow w8, je hebt intussen vóór 'ie niets meer deed, nog even de BIOS geflasht?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

volgens mij is het dan ook niet de voeding die te licht is maar eerder een defect.
Een systeem met een te lichte voeding moet normaal gezien toch tenminste zijn post doorkomen en beeld geven.

Ik denk niet dat de voeding is maar je kan je voeding testen door die grote stekker van het moederbord te trekken en 2 draden dmv een brugje te verbinden. Als de voeding dan aanslaat is ze (waarschijnlijk) niet kapot.
hulpje:
http://www.gideontech.com/content/articles/196/1

Ik zou eens beginnen met je cmos te clearen. Naast het batterijtje op je moederbord zit een jumpertje (zo iets dat je kunt verzetten).
Verzet dit even, steek hem aan, zet het terug en steek hem nogmaals aan.
(van pinnetje 1&2 naar 2&3 ofzo)

Je moederbord kan natuurlijk ook kapot zijn :-/
Heb je trouwens ook een onboard beeldkaart?
succes

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

citrofenwick wrote:volgens mij is het dan ook niet de voeding die te licht is maar eerder een defect.
Een systeem met een te lichte voeding moet normaal gezien toch tenminste zijn post doorkomen en beeld geven.

Ik denk niet dat de voeding is maar je kan je voeding testen door die grote stekker van het moederbord te trekken en 2 draden dmv een brugje te verbinden. Als de voeding dan aanslaat is ze (waarschijnlijk) niet kapot.
hulpje:
http://www.gideontech.com/content/articles/196/1

Ik zou eens beginnen met je cmos te clearen. Naast het batterijtje op je moederbord zit een jumpertje (zo iets dat je kunt verzetten).
Verzet dit even, steek hem aan, zet het terug en steek hem nogmaals aan.
(van pinnetje 1&2 naar 2&3 ofzo)

Je moederbord kan natuurlijk ook kapot zijn :-/
Heb je trouwens ook een onboard beeldkaart?
succes


lol, precies hetzelfde als me broer zei, ik heb geen jumpertje wat je los kunt halen, maar gewoon een drukknopje, en dat heb ik ingedrukt(geflashed dus) nadat hij het niet meer deed. batterijtje is ook losgeweest en weer terug... ik heb geen onboard beeldkaart volgens mij, het is een compaq pressario.

maar er zwerft nog een Dell rond, die komt als vervanging, en dan zal spoedig de boel worden vervangen voor een pc 'van deze tijd' met spul erin dat de huidige spellen toch wel zou moeten aankunnen. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

DuFF wrote:
citrofenwick wrote:volgens mij is het dan ook niet de voeding die te licht is maar eerder een defect.
Een systeem met een te lichte voeding moet normaal gezien toch tenminste zijn post doorkomen en beeld geven.

Ik denk niet dat de voeding is maar je kan je voeding testen door die grote stekker van het moederbord te trekken en 2 draden dmv een brugje te verbinden. Als de voeding dan aanslaat is ze (waarschijnlijk) niet kapot.
hulpje:
http://www.gideontech.com/content/articles/196/1

Ik zou eens beginnen met je cmos te clearen. Naast het batterijtje op je moederbord zit een jumpertje (zo iets dat je kunt verzetten).
Verzet dit even, steek hem aan, zet het terug en steek hem nogmaals aan.
(van pinnetje 1&2 naar 2&3 ofzo)

Je moederbord kan natuurlijk ook kapot zijn :-/
Heb je trouwens ook een onboard beeldkaart?
succes


lol, precies hetzelfde als me broer zei, ik heb geen jumpertje wat je los kunt halen, maar gewoon een drukknopje, en dat heb ik ingedrukt(geflashed dus) nadat hij het niet meer deed. batterijtje is ook losgeweest en weer terug... ik heb geen onboard beeldkaart volgens mij, het is een compaq pressario.

maar er zwerft nog een Dell rond, die komt als vervanging, en dan zal spoedig de boel worden vervangen voor een pc 'van deze tijd' met spul erin dat de huidige spellen toch wel zou moeten aankunnen. :)


Flashen is eigenlijk iets anders :) Als je je 'moederbord' flasht, flash je eigenlijk een nieuwere (meestal) versie van bios. Die kan zorgen voor meer overklokopties, juistere temperatuuraflezingen en een grotere stabiliteit. (vergelijk het met aangepaste software voor je ECU)

Wat je doet door dat knopje in te drukken, zijn de instellingen wissen die apart worden bewaard. Als je je instellingen in je bios hebt verknoeid kan je deze zo terug op default zetten.

Een compaq durft wel nog eens een onboard beeldkaart te hebben, ga eens opzoek naar een blauwe aansluiting zoals je hier ongeveer kan zien:
http://www.hardwarezone.com.au/img/data ... A_rear.jpg
Als hij via onboard wel beeld geeft, kan je in de bios gaan en AGP instellen als primair voor beeldweergave.

Je kan ook nog eens een PCI-kaartje proberen.
Als dit alles niet helpt, vrees ik dat je moederbord zijn beste tijd heeft gehad.

Post Reply