AX Totall loss verklaard. (Toch opbouw verslag vanaf pag5)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Mark: Heel veel sterkte met het oplossen van de (mogelijk zowel materiële als emotionele) schade, ik ben er blij om dat jullie allebei gezond zijn.

Erg kl*te dit, als ik je ergens kan helpen laat 't dan maar effe horen.

Over die Mercedes-rijder: Wat me irriteert is dat daar meteen weer vol op gescholden wordt, ** dit, ** dat, laat je bril maken, "ja baas...", ik wens je zus en zo...... mogen mensen geen fouten meer maken ofzo? De beste stuurman staan weer aan wal! Aan al diegenen die hier de Mercedesrijder de grond in wensen: Ik kijk graag toe hoe je zelf piept als je een foutje maakt.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Mark heel veel sterkte, ik ben blij te lezen dat jullie zelf niets hebben.

Het is zo K. om een project van 5 jaar sleutelen zo de put in te zien gaan. 1 van de eerste clubbers met een toffe AX Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Hij had ook nog gedronken. De blaaspieper ging af voor BB beginnend bestuurder. Maar dat wassie helaas niet meer. Ik ga vandaag alle rekeningen bij elkaar zoeken van recent aangebrachte spullen.

En dan de verzekering bellen. Kijken wat die ervan kunnen maken. Ik denk dat een standaard AX meer schade had gehad. Ik ben keihard naar de zeikant geklapt. Stroombotje is gekneusd. Blijf dus een tintel in mijn hand houden wat tot 2 weken kan duren.

Maar de veerpootbrug en draagarmbrug hebben de zeikant denk wat steviger gemaakt. In ieder geval zeer slecht geslapen... Je blijft denken had ik dit had ik dat kunnen doen. Maar 10meter voor je een auto met 50km/h... daar valt niets meer aan te doen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Damn Mark, das zeker behoorlijk kl*te. Zonde van zo'n mooie AX. Eindelijk alles goed voor elkaar en dan dit.

Veel sterkte toegewenst.
Image Image Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

:o :| serieus? Bizar, echt zonde van dit wagentje. Sterkte en suc6 met de afhandeling.

Mocht je nog hulp nodig hebben als je je ax gaat demonteren laat het maar weten.

En niet iedere gozer in een roze shirt is meteen homo. Betuigd juist van zelf vertrouwen...

Grt, Ronald
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Verd.mme

Post by MrBBQ »

Verd..me zeg, dat is balen zeg.
Zal er erg ziek van zijn.
De Merd. rijder rijdt waarschijnlijk morgen weer in een andere auto of leaseauto.
Wat als je nu je ax had laten taxeren, krijg je er dan meer voor terug!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

edit.
Last edited by DuFF on TueSep25, 2007 4:20:08 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dan had ik er zeker meer voor teruggekregen ja. Hij staat bij een schadehersteller. Hij is totall loss verklaard. Werd wel bijgezegd dat het gemaakt kan worden. Zal op zo'n 5000 euro uitkomen met zelf onderdelen zoeken.

Ik ga nu alle rekeningen zoeken en dan gaan hun de dagwaarde proberen omhoog te krijgen.

De bodemplaat is ook krom. En het subframe zijn de lasnaden losgescheurd. minikniekje in dak en dorpel. Iets zegt me dat repareren niet loont.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

edit.
Last edited by DuFF on TueSep25, 2007 4:20:55 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

DuFF wrote:wat dat betreft vind ik de verzekering ook niet kloppen :(
kon de auto maar voor een 'gezond' bedragje eens per jaar of op afspraak laten taxeren wat dan word doorgespeeld naar je verzekering. :(


Dat kan helaas pas als je auto 25 jaar of ouder is... De Oldtimerverzekering is dat. De verzekeren tegen de taxatiewaarde en de premie is ook nog eens gunstig. Maar helaas hebben wij daar nog niets aan, de oudste AX is 21 jaar volgens mij...
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

:(

Mark wrote:Iets zegt me dat repareren niet loont.


dan kun je beter een andere ax als bassis opzoeken.. en dan alles omzetten .. met een paar vrienden ben je zo klaar..in een paar dagen..

zo hebben we hier ook wel eens een saaie corsa 1.2s omgebouwd naar 1.6gsi.. en dan ook echt alles omgezet.. motor,kabelboom, dash, interieur enz.. en is ook nog leerzaam ook
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Ricardo wrote:
DuFF wrote:wat dat betreft vind ik de verzekering ook niet kloppen :(
kon de auto maar voor een 'gezond' bedragje eens per jaar of op afspraak laten taxeren wat dan word doorgespeeld naar je verzekering. :(


Dat kan helaas pas als je auto 25 jaar of ouder is... De Oldtimerverzekering is dat. De verzekeren tegen de taxatiewaarde en de premie is ook nog eens gunstig. Maar helaas hebben wij daar nog niets aan, de oudste AX is 21 jaar volgens mij...


niet dat hun voor Mark nog toegevoegde waarde heeft maar het is bull-s... wat hierboven vernoemd staat.
Het enige wat ik Mark nog kan zeggen grabbel zoveel mogelijk de bonnetjes bij elkaar.
Zoek wat prijzen op van vergelijkbare AXen op het internet dus niet de standaard modelletjes. Dat is de enige houvast die er nog is.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

edit.
Last edited by DuFF on TueSep25, 2007 4:26:25 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:shock: wat een drama! Zonde mark! Succes met het zoeken naar een nieuwe auto en sterkte met het verlies van een enorm tijdrovende hobby.
Ik zou als ik jou was vooral blij zijn met het feit dat jullie zelf niets hebben, bij jullie eigen gezondheid valt je ax, hoe mooi ook, compleet in het niet!
Liever de ax total-loss en jullie bijna niets dan andersom.

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

DuFF wrote:
Joost wrote:
Ricardo wrote:
DuFF wrote:wat dat betreft vind ik de verzekering ook niet kloppen :(
kon de auto maar voor een 'gezond' bedragje eens per jaar of op afspraak laten taxeren wat dan word doorgespeeld naar je verzekering. :(


Dat kan helaas pas als je auto 25 jaar of ouder is... De Oldtimerverzekering is dat. De verzekeren tegen de taxatiewaarde en de premie is ook nog eens gunstig. Maar helaas hebben wij daar nog niets aan, de oudste AX is 21 jaar volgens mij...


niet dat hun voor Mark nog toegevoegde waarde heeft maar het is bull-s... wat hierboven vernoemd staat.
Het enige wat ik Mark nog kan zeggen grabbel zoveel mogelijk de bonnetjes bij elkaar.
Zoek wat prijzen op van vergelijkbare AXen op het internet dus niet de standaard modelletjes. Dat is de enige houvast die er nog is.


bedankt voor de uitleg Joost, het kan dus wel, ik dacht dat het niet mogelijk was omdat elke taxateur natuurlijk een andere taxatie uitbrengt, hierbij dacht ik dat het daarom alleen maar voor jezelf was zodat je wist wat je auto ongeveer waard zou zijn, maar dit kun je dus gewoon aan je verzekering koppelen, zeer informatief :) :idea: , dus Ricardo, je had het mis, en ik ook.


Ok dan, dan zat ik ernaast. Ik dacht namelijk dat ze de catalogusprijs namen, vervolgens kijken naar de afschrijving, en daarop hun dagwaarde baseren. Ben blij te vernemen dat het anders werkt! :D
Hoewel ik hoop dit nooit mee te hoeven maken natuurlijk!
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Alle mogelijke papieren liggen nu bij de schadeherstel. Heerlijk fietsen door de regen... :evil:

Ze hebben hem op de brug gehad... Schade minimaal 5000euro.
Nu ben ik extra verzekerd voor aangebrachte niet originele accesoires. Maar ze vrezen het ergste.

Volgende document erbij gedaan. Met de nieuwprijzen destijds. Sommige onderdelen komen van een sloop en zijn als nieuwprijs aangegeven. Maar het meeste klopt:

http://www.markve.dds.nl/ax.doc
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

is het niet nuttig om ook een schatting te maken van de gewerkte uren? je weet natuurlijk niet precies hoe lang je erover gedaan hebt maar dat is wel te berekenen...

...en had je eventueel prijzengeld kunnen winnen met autoshows? dat loop je nu natuurlijk ook mis.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Rio97 wrote:En dan rijden ze één van de mooiste AX'en van Nederland total los....
Echt eeuwig zonde... en vooral van de immense hoeveelheden werk die in deze is gaan zitten.....

Heel veel sterkte Mark, ook van Anne.

Hier sluit ik mij bij aan.

Ik was ook meteen serieus onder de indruk van je auto toen ik die voor 't eerst IRL zag.
Mjah, 'k vind het best jammer dat je niet opnieuw voor een AX gaat.
'k Heb het gevoel dat er van deze nog zo veel spullen gewoon over te zetten zijn op een andere.
Keej, 't zal nooit meer 't zelfde zijn / worden als deze, maar 't zou wel geweldig zijn als je 't zeer dicht zou benaderen.
'tuurlijk, gaat ook weer veel tijd (en ongetwijfeld ook weer geld) in zitten, maar zeg nou zelf: je auto was echt een paradepaardje!

'k Zou zo zeggen, denk er toch nog eens een keertje over na, voordat je de boel in stukjes gaat verkopen, ipv. als weer te gebruiken voor de volgende AX.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Wat ontzettend lullig :( Mark, sterkte met het verzekeringsgebeuren! Ik hoop voor je dat je er nog redelijk wat uit weet te halen, en 5000 aan reparatie is het niet waard. Wat TTF zegt, alle bijzondere delen overzetten op een nette GT/GTI is denk ik de beste keus...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mark, q01z had alook namens mij getypt, maar echt super balen man!!! Het was toch zeker wel een van de mooiste netste, gaafste axen!!

Ik zou wel snappen waarom je nu geen ax meer zou willen, maar volgens mij zijn idd de meeste onderdelen nog wel te redden om er 1 weer vrij simpel om te bouwen?
Iig, sterkte en succes met verzekeringsgedoe...

Locked