citrofreak wrote:Je moet weten dat een auto totallloss is als het repareren van de schade meer kost dan de auto NA DE AANRIJDING waard is.
Correctie: de kosten voor reparatie worden afgewogen tegen de DAGwaarde van de auto! (Wat ze meestal ff opzoeken in het Bovag boekje.)
Maar ook al zou 'ie totall-loss verklaard worden, dan nog kun je als eigenaar besluiten de auto te laten herstellen. Je zult dan in dat geval echter niets van de verzekering uitgekeerd krijgen. Kosten voor herstel komen dan dus geheel voor eigen rekening.
En d?n zou je jezelf kunnen afvragen of een andere AX kopen niet verstandiger is. Maar da's n'tuurlijk vooral afhankelijk van hoe gehecht je bent aan je huidige AX.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Verzekering heeft helemaal geen zeggenschap over je auto, als ie total loss is moeten ze uitkeren en mag je er zoveel van houden als je zelf wil.
Bij een gozer die ik ken werd een '92 of '93 Corsa A 1.4i multipoint in de flank gereden. Ding was al best gaar, maar nu is er ??n hele flank beschadigd >> voorscherm, deur, en achterscherm ingedeukt en bekrast. Ze hebben het provisorisch uitgedeukt en er een nieuwe achteras onder gehangen en hij rijdt nog vrolijk rond... Na op vakantie geweest zijn van het verzekeringsgeld
kevin.broke wrote:Verzekering heeft helemaal geen zeggenschap over je auto, als ie total loss is moeten ze uitkeren en mag je er zoveel van houden als je zelf wil.
Dat hangt overigens ook weer af hoe je verzekerd bent. Als je all-risk verzekerd bent, schijnt de verzekeraar wel degelijk de auto in eigendom te nemen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!