dit is er met spike gebeurt mensen is dit normaal ? dat is gebeurt in het laser assiel (het assiel van de A.I.D ). waar spike 2,5 maand heeft gezeten . toen hij in beslag werd genomen is hij alleen geschouwd op zijn uiterlijk en er werd niet gekeken naar zijn gedrag .
wisten jullie dat de golden retriever en labrador op nr 1 staat van de bijnincidenten . en dat de stafford niet eens voor komt in de top 10 ?
het ligt niet aan de hond maar aan de opvoeding . een hond word niet vals geboren maar vals gemaakt !!
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P
mandy wrote:
wisten jullie dat de golden retriever en labrador op nr 1 staat van de bijnincidenten . en dat de stafford niet eens voor komt in de top 10 ?
het ligt niet aan de hond maar aan de opvoeding . een hond word niet vals geboren maar vals gemaakt !!
gaat het hier over percentages per ras of om totalen.
Een labrador lopen er bijv 10.000 van rond in Nederland en een stafford 500.
Ik heb zelf 2 schatten van Rottweilers en ik ken de vooroordelen ook.
Mijn honden hebben ook diploma's van de hondenschool van martin gaus.
Wat die RAD doet is ongelooflijk dat moet gestopt worden.
een regelmatige gedragstest met honden zou een goeie optie zijn.
Het is nu eenmaal wel zo dat staffords, pitbulls, rottweilers en ook mijn anatolische herder meer aanleg heeft voor agressie/aanvallen dan een gezonde golden retriever.
aan de andere kant: een groot deel van dit gedrag wordt inderdaad bepaald in de opvoeding EN retrievers en labradors worden tegenwoordig compleet kapotgefokt, met als gevolg dat ze niet te vertrouwen zijn.
Resultaat: Je kan niet selecteren op ras, risico voor beten blijven we nu eenmaal lopen zolang er honden bestaan.