Op zich een redelijk eenvoudig klusje, mede dankzij het hydropneumatisch veersysteem, je hoeft niet te krikken.
Maar ja..., als je dan beide motorkappen losmaakt... maar er maar eentje daadwerkelijk opent.... kun je vergeten dat die andere nog los zit.

Kortom, na de voorvelgen van Elsje op Witje gemonteerd te hebben (want het profiel van Witjes banden was minimaal en Elsje heeft net nieuwe banden maar staat sinds vorige week gestald) reden wij vrolijk weer huiswaarts.
Het losmaken van de wielmoeren hebben we gedaan met de moersleutel van Elsje, dus het was Witjes motorkap die op een kier stond.
Dus...., toen ik eenmaal 70 reed....


Tja... da's dus stuk

Ruit aan barsten, motorkap veranderd in een modern kunstwerk (met regenboog striping, dat wel) en een deuk in het dak waar de antenne naar beneden gedrukt werd.
We krijgen nu een grijze (Gris R?nard, toepasselijk want Witje wordt onderhouden bij ReNard in benden-leeuwen, net als onze andere auto's) motorkap en een oude voorruit en rubber uit een serie 1 CX.
Worden gelukkig qua kosten gematst door Renard...

Dus dames en heren, nooit vergeten je motorkap weer goed te sluiten!