Oeps....vergeten....

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Oeps....vergeten....

Post by 2Black »

Vandaag hebben we wielen gewisseld tussen onze 2 CX'en....
Op zich een redelijk eenvoudig klusje, mede dankzij het hydropneumatisch veersysteem, je hoeft niet te krikken.

Maar ja..., als je dan beide motorkappen losmaakt... maar er maar eentje daadwerkelijk opent.... kun je vergeten dat die andere nog los zit. :?

Kortom, na de voorvelgen van Elsje op Witje gemonteerd te hebben (want het profiel van Witjes banden was minimaal en Elsje heeft net nieuwe banden maar staat sinds vorige week gestald) reden wij vrolijk weer huiswaarts.
Het losmaken van de wielmoeren hebben we gedaan met de moersleutel van Elsje, dus het was Witjes motorkap die op een kier stond.
Dus...., toen ik eenmaal 70 reed.... :o vliegt ineens een motorkap voor mijn neus omhoog en komt met een harde klap op de voorruit en het dak.... :(
Tja... da's dus stuk :cry:
Ruit aan barsten, motorkap veranderd in een modern kunstwerk (met regenboog striping, dat wel) en een deuk in het dak waar de antenne naar beneden gedrukt werd.

We krijgen nu een grijze (Gris R?nard, toepasselijk want Witje wordt onderhouden bij ReNard in benden-leeuwen, net als onze andere auto's) motorkap en een oude voorruit en rubber uit een serie 1 CX.
Worden gelukkig qua kosten gematst door Renard... 8)

Dus dames en heren, nooit vergeten je motorkap weer goed te sluiten!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ja dat is echt zuur,

ook iets wat je nu nooit meer vergeet waarschijnlijk. (motorkap dichtdoen, en doublecheck)

Had iemand dit ook niet 'n keer met z'n ax?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

dat is inderdaad kl*te, ik kende iemand die had zijn 106 rallye aangeboden voor een reparatie ofzo, de monteur daar ging een proefrit doen en vergat dus de kap goed dicht te doen, de rest kan je wel raden.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Das inderdaad kl*te! Succes met het herstellen!

Glenn@nl wrote:Had iemand dit ook niet 'n keer met z'n AX?

Ja klopt, maar ik weet niet meer wie.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

er zijn idd al zat mensen die dit kunstje geflikt hebben..
zo vaak gehoord dat ik nu standaard altijd voor het wegrijden controlleer oftie dicht zit! zeker omdat je dit bij sommige AX-en niet ziet..

en bij een CX zie je dit helemaal niet volgens mij he??

echt zuur man.. het zit jullie ECHT NIET mee he?? :( en jullie citrofielenhartjees verdienen het zo! gelukkig wordt het goedkoop gemaakt nu.. maar die striping was wel heel mooi eigenlijk erop!
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Het punt was denk ik een beetje het feitje dat Witje nogal "aangepast" is door de oorspronkelijke eigenaar, het luchttechniekbedrijf.
Die motorkap was verzwaard aan de voorzijde (daarom ook geen roest zoals vele CX kappen) en had dubbele gasveren inplaats van de standaard enkele metalen kapdrager (hoe heet zo'n ding?).
Door het extra gewicht hoorde of zag je ook niets rammelen of zelfs maar bewegen. En dan dus gewoon ineens......klap.

Maar leuk was het idd niet, en die 300 eurotjes had ik liever elders uitgegeven, maar gelukkig was ik in opperbeste stemming en dat heb ik dus niet laten verpesten. Het zij zo... :)
Collin,

M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Oef, da's best balen en flink schrikken. Gelukkig zijn er verder geen ongelukken gebeurt begrijp ik.

Een keer meegereden met een collega in zijn jaren 80 Saab. Ging de klep opeens klapperen. Stonden we toch in no-time op de vluchtstrook...
De klep controleer ik Altijd!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

oh man, dan krijg je de schrik van je leven :shock:

Gelukkig wordt het allemaal weer gefixt, want cx'en worden schaars :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Glenn@nl wrote:Ja dat is echt zuur,

ook iets wat je nu nooit meer vergeet waarschijnlijk. (motorkap dichtdoen, en doublecheck)

Had iemand dit ook niet 'n keer met z'n AX?

Kakanox had dat toch een keer na een meeting? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

dat was ik met gertje :lol: met die race ax van hem hadden we onder de kap gekeken en deden een ritje overde parkeer plaats opeens klapt de moterkap omhoog :shock: maarja ff de kap terugbuigen en bijna niks meer van te zien en ook geen schade aan de ruit of dak 8)

was lachen maar ook schrikken :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Dat plastic motorkapje van een AX heeft zo z'n voordelen....
Die CX kap weegt bijna evenveel als een hele AX :D

Het vinden van een redelijke CX kap valt trouwens niet mee, de meesten hebben aardig wat roest aan de randen.
Collin,

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

ehh plastic??? die zijn niet van plastic hoor. dat is de achterklep die is van plastic :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik heb het ook 1x gehad... Een van mijn lampen voor deed het ff niet.
Dus voor het wegrijden ff stekkertje goed aangedrukt.

Kap niet helemaal goed dichtgegooid. 1ste vergrendeling... En op de provinciale weg zie ik hem opeens klapperen.

Dat werd dus verplicht 60 rijden en een rij met boze mensen achter me.
1ste afrit eraf... En kap goed dichtgegooid. Gelukkig dat ie niet helemaal omhoog kwam zetten. Dus liep goed af.

Zuur van je schade... Mooi dat het weer gefixed wordt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

2Black wrote:Dat plastic motorkapje van een AX heeft zo z'n voordelen....
Die CX kap weegt bijna evenveel als een hele AX :D

Het vinden van een redelijke CX kap valt trouwens niet mee, de meesten hebben aardig wat roest aan de randen.

is geen plastic
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

die van een bx zijn van polyester die zijn lekker licht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ik had het idd ook een keer, maar niet direct na de meeting. Was onderweg naar eindhoven, vanaf m'n vriendin..

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Ja ja....

metaphoricly speaking... a plastic bonnet...
Weet dat AX klep niet plastic is, heb er zelf 1. BX klep wel plastic... heb er zelf 1!
CX klep 3x zo groot (en 5x zo zwaar) heb er zelf 2!

Dus... bedoelde het niet letterlijk, AX klepje weegt nix... dat bedoelde ik.

Hoop dat jullie allemaal een leuke meeting hadden vandaag, blame my bonnet for me not being there today!
Collin,

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Ik heb het ook een keer gehad, toen had ik net de Chic gekocht, en was nog geen 20 km er mee onderweg.....ging een lampje branden op het dashboard, en dus maar ff gestopt. Na controle weer verder, rij de invoegstrook op, maar de motorkap wilde liever bij het tankstation blijven :( Resultaat: 1 compleet gedeukte motorkap en 2 hele kleine deukjes op de raamstijlen..... al snel een andere motorkap gevonden in de originele kleur, en die deukjes zie je echt niet als je het niet weet :D
Image

Post Reply