Noodlanding Vliegtuig!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Noodlanding Vliegtuig!

Post by FoxHunter »

Even een kort verhaaltje...

Op 3 mei dacht ik gezellig met mijn meisje naar Turkije, marmaris te gaan. Mooi hotel, super de lux, en me de krampen voor gewerkt. Het meisje werkte niet, dus kon niet alles betalen, dus ik mijn best gedaan.

De dag, 3 mei. Ik voelde me al niet zo lekker. We vlogen met Onur Air, waar ik het al niet echt op had (was voor alle problemen)

Vlogen savonds laat, moesten rond 22.00 uur vertrekken en vertrokken om 22.30. Ik had er al de balen in, half uur vertraging. Maar goed, wij opstijgen. Ik mijn vriendin vertellen da ik programmas had gezien op discovery over vliegtuig rampen die werden opgelost...

Na tien minuten vliegen, draaien we naar rechts. Zie amsterdam onder ons, met de plantenkassen die veel licht geven. Vervolgens, vier mega harde knallen, wat je echt heftig deed trillen in het vliegtuin..
Ik kijk mn meisje aan en begint te huilen, gaat natuurlijk van alles door je heen. Echt je hoorde een kanl, vervolgens de motor terug vallen, weer knal etc... Dus ik zeg tegen mijn huilende vriendin "Niets
aan de hand, zal wel ff kijken of de vleugel er nog aan zit (om der te laten lachen) Dus ik overdreven met mijn handen naar het raam, tong uit de bek en kijken... Schrik ik me eigen de apenzuur. Zie ik de
flammen de motor worden ingezogen, zat ernaast!! Ik zow, wow echt fout!

Wij noodlanding maken op schiphol, eerst kerosine gedumpt op zee, landing, allemaal brandweer.. Moesten we blijven ziten en wouden ze ons met zelfde toestel weer de lucht in laten. Ik ben uitgestapt met
meerdere mensen. Vervolgens, om verhaal kort te maken en op te sommen.. 0.00 uur aan de grond met noodlanding, wachten tot 05.00 uur voordat vlucht geannulleerd werd, tot 7.45 gewacht op koffers, 08.30 in hotel om 10.45 hotel uit voor de nieuwe vlucht die zou vliegen om 12.00 uur, deze werd uitgesteld tot 13.00 uur, en we vlogen pas om 15.30..

Het ergste komt nu... Onur Air ontkent alles, niets gebeurd! Neeeej, echt niet zeker? Vergoeding? Helemaal niets! Heb een kl*te vakantie gehad, allthans, kwa schrik enzo, die zit er nu nog in. Heb het daar goed naar me zin gehad, maar met angst terug gekeken op de terug reis. Het achtervolgt je nog steeds.. Enigste wat ik terug heb gehad, is een dag vergoed! Klootzakken!! Ruim 19 uur vertraging, zonder wat te eten! Pfff

Sorry moest er ff uit!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

zoo echt weer onur air, btw waarschijnlijk is er een vogel de moter ingevlogen(vandaar de knal,) die sloopt compleet de turbine van de moter waarna er infeite een niet anders dan een grote aansteker overblijft (vandaar de vlammen)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

waah

gelukkig ben je dr nog goed vanaf gekomen.. nu gaat het natuurlijk niet zo heel vaak echt fout.. maar toch wel ff schrikken dit :(

ik zal maar snel weer gaan vliegen, anders durf je straks nooit meer
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Wat een ervaring zeg, mischien iid dat het voor insiders een standaard procedure is, maar dit wil je zelf toch liever echt niet meemaken.

Vorige zomer met een Afrikaanse reisorganisatie gevlogen. Dat was gelukkig alleen logistiek een drama. Het meest bizarre was nog wel dat het wachtlokaal op het vliegveld een rookvrije ruimte was (de enige in Mali!) mensen die wilde roken mochten naar buiten om op de paralelbaan van de landingsbaan te roken terwijl het vliegtuig 100 m verderop afgetankt werd....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rio97 wrote:Wat een ervaring zeg, mischien iid dat het voor insiders een standaard procedure is, maar dit wil je zelf toch liever echt niet meemaken.

Vorige zomer met een Afrikaanse reisorganisatie gevlogen. Dat was gelukkig alleen logistiek een drama. Het meest bizarre was nog wel dat het wachtlokaal op het vliegveld een rookvrije ruimte was (de enige in Mali!) mensen die wilde roken mochten naar buiten om op de paralelbaan van de landingsbaan te roken terwijl het vliegtuig 100 m verderop afgetankt werd....


haha, da's ook lekker gestoord, zal maar wat mis gaan... :-)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Vier vogels dus? Waren vier harde knallen.. Vier vogels achter elkaar, na tien minuten vliegen, zit je toch al aardig hoog.

Men sprak over stall (is in te denken, doordat je iets te snel, steil gaat, te weinig zuurstof, dus k*t verbranding, overtollig brandstof wordt toch toegedient, en dan weer wel zuurstof krijg je snelle verbranding)

Het mooie... De gezagsvoerder beweerde dat er een HAAS in de motor zat.. Jaah, na tien minuten vliegen, een vliegende haas!

Las in de spits dat complete motor was ervangen, lekker angstig. Maar goed, vaders meteen die nacht de telegraaf gebeld whaha :) Wel mooi was dat!

Ik moest terug vliegen, dus ben wel weer gaan vliegen. In de zomer naar Spanje, maar ik zweer het je.. Bij elke klap die ik nog steeds hoor die erop lijkt, schieten nog de tranen in mijn ogen. Naar spanje toe ook, zweet in mn handen, en tranen over mijn wangen. Maar goed, toch wil ik piloot blijven worden :)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

FoxHunter wrote:Vier vogels dus? Waren vier harde knallen.. Vier vogels achter elkaar, na tien minuten vliegen, zit je toch al aardig hoog.



waarschijnlijk drukopbouw als gevolg van de turbine die aan schroot lag en de doorvoer blokeerde, zou ook kunnen dat de knallen pas na het invliegen van de vogel kwamen, sowieso klinkt het hele verhaal als vogel in de moter, maar aan de ene kant zat het vliegtuig eigenlijk al te hoog.
Last edited by Drake on WedAug24, 2005 2:11:42 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

FoxHunter wrote:
Men sprak over stall (is in te denken, doordat je iets te snel, steil gaat, te weinig zuurstof, dus k*t verbranding, overtollig brandstof wordt toch toegedient, en dan weer wel zuurstof krijg je snelle verbranding)


zou btw ook kunnen, maar erg onwaarschijnlijk

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

ja stall kan ook, maar daardoor draait niet de hele motor in de soep, daar moeten ze tegen kunnen... Men had het ook over lekkendebrandslangen, maarja al die speculaties, zal er toch nooit achter komen :?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

als er een vogel in de motor vliegt, wordt deze 9 v/d 10x in stukken gemaald en kan 't vliegtuig gewoon doorvliegen

soms heb je pech en raakt 't een vitaal deel in de motor waardoor de hele handel in de fik kan vliegen.
het is wel schrikken, maar een vliegtuig is gemaakt dat het door kan vliegen op de overige motor(en)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

FoxHunter wrote:Het mooie... De gezagsvoerder beweerde dat er een HAAS in de motor zat.. Jaah, na tien minuten vliegen, een vliegende haas!


Was dat toevallig niet rond pasen ? :P

zonder gein, WTF :shock: Mij krijgen ze dus echt voor geen goud in zo'n Onur Crash vliegtuig :x
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

miennepetien
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: SunMar06, 2005 4:04:11 PM
Location: Vlissingen

Post by miennepetien »

Enigste wat ik terug heb gehad, is een dag vergoed! Klootzakken!! Ruim 19 uur vertraging, zonder wat te eten! Pfff

Klootzakken, dat je maar een dag vergoed kreeg! Als ze een beetje fatsoen hadden vergoedden ze ook je overnachting, eten en minstens 2 ongenoten reisdagen want aan die tweede dag had je ook niks meer!
Last edited by miennepetien on WedAug24, 2005 7:04:18 PM, edited 1 time in total.

miennepetien
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: SunMar06, 2005 4:04:11 PM
Location: Vlissingen

Post by miennepetien »

En ik kan het weten want ik heb een studie Toerisme en Recreatie gedaan waar dit uitvoerig in werd behandeld! Heb je achteraf geen klacht ingediend?

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

De tering, ik ben als de dood om te vliegen en zou echt een hartstilstand hebben gekregen :shock:
Mij krijgen ze ook nooit in een turks vliegtuig :!:
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

miennepetien wrote:En ik kan het weten want ik heb een studie Toerisme en Recreatie gedaan waar dit uitvoerig in werd behandeld! Heb je achteraf geen klacht ingediend?


Zal je zeggen, heb al voor ruim 25 euro aan aangetekende brieven verstuurd gebeld etc. Consumentenlijn aan de tel gehad. Toevalli gister stukje in de spits dat de regels zo onduidelijk zijn over niet goeie vliegmaatschappijen.

Maarja wat kan ik nog meer doen? Denk weinig... Het accepteren :(
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

wow dat is zieke shit man :x
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Mijn broertje en zijn vriendin hebben dit vorige week op de terugweg uit Turkije gehad. Er lekte kerosine langs de vleugel, iedereen zsm eruit, brandweer en alles erbij en dus ook 20 uur vertraging. En dat was op de terugweg, kun je denk ik nog beter in Nederland vast zitten. Moet er echt niet aan denken!

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Wij hebben dit jaar ook met Onur Air naar Turkije gevlogen.
Het enige rare was dat er tijdens het opstijgen damp opsteeg :roll: Op de heen- en terugreis. Vrienden van mij hadden dit bij een ander vliegtuig niet.

En bij het landden beginnen alle kastjes in zo'n kist te rammelen als een gek, had Transavia toch niet :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

By the way, mijn broertje en zijn vriendin vlogen met Martinair naar Turkije. Daar kan het dus ook gebeuren!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

nu weet ik weer waarom ik nooit vlieg :)
Image

Post Reply