geflitst

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Aaaaaargh ik had vandaag post uit Leeuwarden. Ik schijn op 23 maart (jawel, hoe bedoel je lang geleden!) geflitst of whatever (niks gezien!) te zijn en ik had schijnbaar 1x mn gordel niet om.... :roll:

Zul je altijd zien, heb mn gordel ALTIJD om, was denk ik ff naar de supermarkt geweest ofzo (klein stukje) dan 1x ff geen gordel om en meteen een boete :evil:

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

hoe duur is dat als ik vragen mag.

Wel zwaar kl*te weer zeg..
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ik ben weer 45 euro lichter. Gelukkig hoef ik hem pas eind augustus te betalen :wink:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Anouschka wrote:Aaaaaargh ik had vandaag post uit Leeuwarden. Ik schijn op 23 maart (jawel, hoe bedoel je lang geleden!) geflitst of whatever (niks gezien!) te zijn en ik had schijnbaar 1x mn gordel niet om.... :roll:

Zul je altijd zien, heb mn gordel ALTIJD om, was denk ik ff naar de supermarkt geweest ofzo (klein stukje) dan 1x ff geen gordel om en meteen een boete :evil:

teken maar beroep aan
een boete hoort binnen 3 maanden aan te komen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Echt? :D

Ik zat er sowieso al aan te denken om ff te bellen over hoe ze dat gedaan hebben. Ik ben niet aangehouden, als je geflitst wordt zie je dat meestal wel dus ik wil graag weten hoe ze me dit geflikt hebben. Heb het idee dat er een gefrustreerd agentje bij de appie heijn liep die mij zag en mn kenteken genoteerd heeft ofzo :wink:

In ieder geval, ik wil gewoon weten hoe ze dit geconstateerd hebben.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="Joost"][quote="Anouschka"]Aaaaaargh ik had vandaag post uit Leeuwarden. Ik schijn op 23 maart (jawel, hoe bedoel je lang geleden!) geflitst of whatever (niks gezien!) te zijn en ik had schijnbaar 1x mn gordel niet om.... :roll:

Zul je altijd zien, heb mn gordel ALTIJD om, was denk ik ff naar de supermarkt geweest ofzo (klein stukje) dan 1x ff geen gordel om en meteen een boete :evil:[/quote]
teken maar beroep aan
een boete hoort binnen 3 maanden aan te komen.[/quote]

Nee hoor, ze hebben de verplichting te proberen de boel binnen 3 maanden afgehandeld te hebben ...

Ook als er een gefrustreerd agentje je zonder gordel gezien hebt ben je het bokje. Zolang er geen getuigen zijn wordt zijn woord zwaarder gewogen dan dat van jou. (hij heeft geen reden om te liegen, jij wel volgens de rechter)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Termijn 1: Hoe lang mag het duren voor ik een bekeuring toegestuurd krijg ?


Zestien weken (als je bv. verhuisd bent wat langer; voor huurauto's geldt 32 weken). Als het een transactie betreft, vindt de rechter 1 jaar een redelijke termijn (formeel is het 2 jaar).


bron www.flitsservice.nl
http://images.flitsservice.nl/juridisch/html/faq.htm

Dus helaas het termijn van 3 maanden is een uitspraak geweest van de Commisaris van de Politie District Noord Brabant.
Deze heeft uitgesproken dat boetes na 3 maanden onnuttig en onzinnig zijn. En dat deze dus niet rieel zijn. :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Ik zou er dan zeker werk van maken, scheelt toch 45 ?.

Ennuh ik gaat er voortaan ook opletten...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Joost wrote:Termijn 1: Hoe lang mag het duren voor ik een bekeuring toegestuurd krijg ?


Zestien weken (als je bv. verhuisd bent wat langer; voor huurauto's geldt 32 weken). Als het een transactie betreft, vindt de rechter 1 jaar een redelijke termijn (formeel is het 2 jaar).


bron www.flitsservice.nl
http://images.flitsservice.nl/juridisch/html/faq.htm

Dus helaas het termijn van 3 maanden is een uitspraak geweest van de Commisaris van de Politie District Noord Brabant.
Deze heeft uitgesproken dat boetes na 3 maanden onnuttig en onzinnig zijn. En dat deze dus niet rieel zijn. :wink:


Tja.. er zijn altijd mensen die uitspraken doen die ze niet kunnen maken! Een boete mag er zelfs een half jaar over doen.. En da's heel spijtig.. Vroeger werd ook gesteld dat je binnen twee maanden post moet krijgen.

Dat is nu al niet haalbaar als je ziet hoeveel boetes meer CJIB moet verwerken in vergelijking met vroeger!

Maar goed, je kunt het altijd proberen.. ik denk dat je gewoon moet dokken!

Maar dat van die gordels? dat is een dubieuze... dan kun je geflitst zijn .. Maar er moet toch een bewijs zijn!

Zij moeten aantonen dat je "schuldig" bent.. En niet zoals in The States dat JIJ moet aantonen ONschuldig te zijn!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Daarom wil ik dus ook weten hoe het gegaan is. Over het algemeen wordt je aangehouden als je geen gordel draagt. En je ziet het geloof ik ook wel als je geflitst wordt. Ga er wel werk van maken, kan het altijd proberen.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Om de foto vragen dus!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Joris wrote:Om de foto vragen dus!


Als er al een foto gemaakt is :roll:

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik krijg liever post van justitie dan van mijn ziektekostenverzekeraar... een stuk goedkoper en daarbij ook nog eens duidelijk!

Mag alles zelf betalen, waarom moet ik dan verzekerd zijn??? :roll:
Image

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Gelukkig hebben we hier een beetje humanere prijzen

Ben maandje geleden bij Linz op het rolletje gezet met +/- 30 km te hard > wordt ongeveer 60 euro.

En vorige week vloog ik in Lannach met 120 km/h door een 80 km stuk > wordt dus weer 75 euri schokken.

Nu maar hopen dat ik ze in Nederland niet binnen krijg :D dat zou ik helemaal cool vinden :P

Heb de regering hier al zat lopen spekken, niet gezond meer.

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

ben een tijdje ook geflitst hier in belgi?, was mijn eerste keer. Maar bij jullie is geflitst worden wel goedkoop. Ik werd tegen 136km/u geflitst waar je 120 mocht en dat kostte mij 150?. Dat is hier trouwens het minimun, hier wordt je eigenlijk alleen geflitst vanaf 10 per uur te snel, maar dan is het wel minimum 150?.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Daar werkt t toch in fases ofzo?
Van tot snelheid?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Verkeersboetes Oostenrijk

Snelheidsovertreding tot 19 km/h: ? 45.
Snelheidsovertreding van 20 tot 29 km/h: ? 60.
Snelheidsovertreding van 30 tot 39 km/h: ? 75.
Snelheidsovertreding boven de 39 km/h: strafvervolging.

Overtreden inhaalverbod/overschrijden doorgetrokken witte streep: vanaf ? 35.

Door rood licht rijden: van ? 35 tot ? 725.
Rijden zonder veiligheidsgordel: ? 25.

Rijden onder invloed (= boven 0,5 promille): van 0,5 tot 0,79 promille boete tussen ? 220 en ? 3.650. Vanaf 0,8 promille boete tussen ? 600 en ? 5.813 plus ontzegging rijbevoegdheid, plus (afhankelijk van hoogte promillage en veroorzaken ongeval) strafrechtelijke vervolging.

Attentie: 30 procent boetekorting bij lichte overtredingen.
Krijgt u in Frankrijk een boete voor een lichte overtreding, zoals fout parkeren of het niet dragen van autogordels? Dan krijgt u 30 procent 'korting' wanneer u die boete onmiddellijk of binnen drie dagen aan de politie betaalt.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Ik heb ook al eens 600 euri hier mogen neerleggen :oops:

Wordt best een duur geintje hierow

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

na 6 maanden rust.. meteen de "hoofdprijs".. :( 78 ipv 50
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply