APK GVR.......@#$%%^$#

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

APK GVR.......@#$%%^$#

Post by Rock's »

Mijn AX heeft 6 afkeurpunten.....

-Stoellagers liggen er een paar van uit....(hoe kan ik dit oplossen ?....iemand suggesties ?)
-Remslang (was vorig jaar een aandachtspunt en heb ik het toen laten repareren.......nu dus weer kapot
-Banden.........vorig jaar nieuw gekocht voor 110 euro per stuk.........door de kromme spoorstangen mag ik er weer 2 kopen....
-Koplampen....die kl*te kroontjes om ze vast te zetten zijn gebroken ....kan ik deze ook los kopen ?
- Spoorstangen krom......wisk al
-Remvertraging 8ter is niet goed.....wist nog niet wat dit ging kosten....

MAAR DE GORDELS HEB IK nog NIETS OVER GEHOORD :D .....wat een druppie siliconenkit al niet kan doen...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Das kl*te!

Ik wens je veel suc6 met het opknappen.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

User avatar
Devil
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriFeb04, 2005 10:11:31 PM
Location: Wezep

Post by Devil »

Das inderdaad balen man!succes dr mee.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: APK GVR.......@#$%%^$#

Post by Joost »

Rock's wrote:Mijn AX heeft 6 afkeurpunten.....

-Stoellagers liggen er een paar van uit....(hoe kan ik dit oplossen ?....iemand suggesties ?)
-Remslang (was vorig jaar een aandachtspunt en heb ik het toen laten repareren.......nu dus weer kapot
-Banden.........vorig jaar nieuw gekocht voor 110 euro per stuk.........door de kromme spoorstangen mag ik er weer 2 kopen....
-Koplampen....die kl*te kroontjes om ze vast te zetten zijn gebroken ....kan ik deze ook los kopen ?
- Spoorstangen krom......wisk al
-Remvertraging 8ter is niet goed.....wist nog niet wat dit ging kosten....

MAAR DE GORDELS HEB IK nog NIETS OVER GEHOORD :D .....wat een druppie siliconenkit al niet kan doen...



dat worden tijdelijke chic bandjes
spoorstangen en koplampen van de chic?

dat kan niet kloppen van je remslang! of de reparatie niet of de keuring


en wtf zijn stoellagers? gewoon overschroeven voor apk aad!
remvertraging heb ik geen kloot verstand van
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Die kroontjes van de koplamp zijn bij mij ook afgebroken.

Met een flinke Tiwrap krijg je het ook vast. Zo zit het nu bij mij. Dan maak je er zelf een soort kroontje van.

Maar als ze los te verkrijgen zijn wil ik dat ook weten. Kan ze dan ook wel gebruiken. Ze hebben het bij mij nog zelf gemold ook op de APK.
Omdat ze zonodig je lampen gaan stellen... waarna je niks meer ziet omdat ze omhoog schijnen.

Suc6.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Mark wrote:Die kroontjes van de koplamp zijn bij mij ook afgebroken.

Met een flinke Tiwrap krijg je het ook vast. Zo zit het nu bij mij. Dan maak je er zelf een soort kroontje van.

Maar als ze los te verkrijgen zijn wil ik dat ook weten. Kan ze dan ook wel gebruiken. Ze hebben het bij mij nog zelf gemold ook op de APK.
Omdat ze zonodig je lampen gaan stellen... waarna je niks meer ziet omdat ze omhoog schijnen.

Suc6.


ja die zijn los bij de dealer te krijgen, kosten 6 euro nogwat per set
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: APK GVR.......@#$%%^$#

Post by Rock's »

Joost wrote:
Rock's wrote:Mijn AX heeft 6 afkeurpunten.....

-Stoellagers liggen er een paar van uit....(hoe kan ik dit oplossen ?....iemand suggesties ?)
-Remslang (was vorig jaar een aandachtspunt en heb ik het toen laten repareren.......nu dus weer kapot
-Banden.........vorig jaar nieuw gekocht voor 110 euro per stuk.........door de kromme spoorstangen mag ik er weer 2 kopen....
-Koplampen....die kl*te kroontjes om ze vast te zetten zijn gebroken ....kan ik deze ook los kopen ?
- Spoorstangen krom......wisk al
-Remvertraging 8ter is niet goed.....wist nog niet wat dit ging kosten....

MAAR DE GORDELS HEB IK nog NIETS OVER GEHOORD :D .....wat een druppie siliconenkit al niet kan doen...



dat worden tijdelijke chic bandjes
spoorstangen en koplampen van de chic?

dat kan niet kloppen van je remslang! of de reparatie niet of de keuring


en wtf zijn stoellagers? gewoon overschroeven voor apk aad!
remvertraging heb ik geen kloot verstand van


Ik trek nog niets uit de chic,....dan maak ik een wrak van de chic....en die moet ik nog verkopen......

Maar de wielen ga ik ff lenen denk ik.

Ik haal ff een nieuwe stoelframe bij de sloop...ik geloof dat het best makkelijk is om de bekleding daarvan over te trekken........toch ?

Ik heb nog wel een paar koplampen liggen,....en idd die tywrap heb ik nog ff gevraagd bij de garage,....das OK....ff testen met een klein rukje....

De remslang, remvertrager en spoorstangen laat ik gewoon vervangen bij de garage........

Maar ik geloof dat de chic op het moment beter is..... en die probeer ik te verkopen voor een paar rotcenten,...... :?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

de punten die ze aangeven voor je apk zijn allemaal kleine dingetjes eigenlijk.

alleen dus wel duur :roll:

best kl*te dit aad! had ik niej verwacht
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sjees...

Niet om het een of ander.. ben blij dat de mijne door de APK is gekomen... Ook twee adviespunten die waarschijnlijk volgend jaar knelpunten zijn:
- Remslangen rechtsachter
- stuurkogels (2mm)

Ik wens je succes Aad!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Wrom een heel nieuw stoelframe halen, volgens mij kan je alleen het deel met de lagers er zo afschroeven aan beide kanten, meen dat ik zelfs nog wel wat van die dingen ergens in de garage heb liggen

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

IceByte wrote:Wrom een heel nieuw stoelframe halen, volgens mij kan je alleen het deel met de lagers er zo afschroeven aan beide kanten, meen dat ik zelfs nog wel wat van die dingen ergens in de garage heb liggen


De lagers zijn eruit gevlogen omdat die bout van de geleiderail losgerammeld is.....misschien dat ik met alleen lagers geholpen ben,.....maar ik weet niet hoeveel lagers erin moeten, dus eigenlijk moet ik zo'n dubbele geleiderail inclusief kogels hebben.......en volgens mij kan dat alleen als ik een compleet stoelframe heb...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Rock's wrote:
IceByte wrote:Wrom een heel nieuw stoelframe halen, volgens mij kan je alleen het deel met de lagers er zo afschroeven aan beide kanten, meen dat ik zelfs nog wel wat van die dingen ergens in de garage heb liggen


De lagers zijn eruit gevlogen omdat die bout van de geleiderail losgerammeld is.....misschien dat ik met alleen lagers geholpen ben,.....maar ik weet niet hoeveel lagers erin moeten, dus eigenlijk moet ik zo'n dubbele geleiderail inclusief kogels hebben.......en volgens mij kan dat alleen als ik een compleet stoelframe heb...


Dit is toch echt een losse rails van een AX stoel:

Image

Komt zo van 1 vd stoelen af, zit met 2 torx bouten vast, kwestie van losdraaien en klaar

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

AAAAAAh,.....super......de locale sloper berekend zijn prijzen in vollume,... dit is denk nog voor een redelijke prijs te verkrijgen .....

Of wil jij de linker zijde van de bestuurdersstoel verkopen ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Rock's wrote:AAAAAAh,.....super......de locale sloper berekend zijn prijzen in vollume,... dit is denk nog voor een redelijke prijs te verkrijgen .....

Of wil jij de linker zijde van de bestuurdersstoel verkopen ?


Die heb ik volgens mij niet meer, die was ook rot, vandaar dat ik ook een stoel gesloopt heb, deze is dr van overgebleven, die kant met vergrendeling gaat niet zo snel kapot

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

iig bedankt voor de tip,......ik haal er wel ff 1 op de sloop...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Het is gelukt.....we hebben weer APK,........dan kan ik mij nu weer over de rekening irriteren.......

Een monteur kost....48,- ex BTW per uur :shock: .....dat is bijna 60,- incl BTW.......en dat is 120 ouderwetse pieken !!! :shock: .......per uur :shock:

Het gaat tijd worden dat ik zelf eens een beetje handig gaat worden.....of een prive monteur gaat zoeken.....

Iemand in de regio Rotterdam met een paar handige klauwen ?......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Goed dat je m weer door de APK hebt gekregen :)

ben ik erg blij mee voor je :D

tis dat niet allse voro die monteur is.. anders zou je toch monteur willen worden? :shock:
Image

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Wat was je er nou uiteindelijk voor kwijt als ik vragen mag?

Ik heb gelukkig de mazzel dat ik geen of weinig arbeidsloon hoef te betalen. Altijd handig als je vriend in de autohandel zit :wink:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik was ongeveer 400 eurie lichter......helaas wil ik nog niet wennen aan de euro en denk ik nog aan :? 880 gulden

EN,...hij kreeg het niet voor elkaar om mijn stabistang te monteren....past niet volgens de monteur....dus alles loopt nog steeds vrolijk aan...in mijn wielkasten :?
Last edited by Rock's on TueMar15, 2005 7:43:33 PM, edited 1 time in total.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rock's wrote:Ik was ongeveer 400 eurie lichter......helaas wil ik nog niet wennen aan de euro en denk ik nog aan :? 880 gulden


euhm hoeveel axen heb jij mee naar huis genomen Aad..

of wat hebben ze gedaan? gordels zeker?
Image

Post Reply