Oude lui op de weg

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Oude lui op de weg

Post by Popmart »

Begin me steeds meer te irriteren aan oude mensen op de weg die totaal niet kunnen rijden, en bij aardig wat verkeerssituaties geen flauw benul hebben wie voorrang heeft.

Zo reed ik paar weken terug op een kleine rotonde, komt van rechts een oudere man van 70+ zonder te remmen de rotonde op. Als ik niet op tijd geremd had zat ik er tegenaan. (Rotonde bij Holka in Heerlerheide)

Mijn moeder bracht me week of 3 terug naat het station, rijdt een oudere vent voor ons, die volgens mij niet echt wist waarvoor die lampen dienen met 3 kleuren. Hij reed overal door rood en bleef vervolgens bij de haaientanden wachten totdat hij overkon. En toen ie de bocht nam.....heb me ogen uitgekeken hoe die die nam. (bocht voor de Royal in Heerlen vanaf Eikenerveld af). Mn moeder kwam em later nadat ze mij had afgezet weer tegen. Had ie de auto voor het politieburo geparkeerd midden op een 2baans weg waar je 50 mag. (Tegenover autoverhuur Bastiaans)

En reed ik vandaag uit richting Hoensbroek op de 2-baansrotonde bij Wealer, komen er van rechts (vanaf MacD) autos aan. De linkerrij remt netjes af voor me, maar op de rechtrijbaan reed een omaatje in een Astra die zonder te kijken zo de rotonde op reed. Scheelde hooguit een meter, of mn AX was een halve meter korter geweest.

En dan heb ik het nog niet over al die lamzakken die nog geen 80 rijden op de autobaan.

Met andere woorden: het wordt hoognodig tijd dat oudere mensen vaker gekeurd moeten worden op de regels en rijvaardigheid, want ik blijf het onverantwoord vinden om deel te nemen aan het vekeer als je de regeltjes niet kent.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

hahaha ouwelullentunnelvisie
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

idd, van die oude zakken op de weg die amper 60 rijden waar je 80 mag word ik ook helemaal strontberoerd van, om nog maar te zwijgen over die scootmobiels waar je tegenwoordig elke bejaarde, en minder bejaarde eikel in tegenkomt, en dan met 45 over een 80 km weg tuffen, kom je dr aan met een gangetje van 90, kan je gelijk vol in de ankers omdat ze amper van een echte auto te onderscheiden zijn, mede door de erg gezellige nummerplaten met de naam van het desbetreffende oude lijk dat achter het stuur zit.

Senz
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunSep26, 2004 2:20:10 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by Senz »

Hehe, ik moet bekennen dat mijn AX-je uit '87 op de snelweg ook het lekkerst cruised met een snelheid tussen 90 en 100. Daarboven vind ik het niet zo fijn meer met m'n vier versnellingen. Maar ik ken gelukkig wel de verkeersregels..

Master Lee
Moderator
Moderator
Posts: 624
Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
Location: Putten
Contact:

Post by Master Lee »

ik ben het helemaal mee eens wat hierboven verteld is

maar het zijn niet alleen de oudjes hoor k zie ook vaak zat vrouwe van middelbare leeftijd (40/50) die zich ook niet aan de snelheden en verkeersregels houden...

k erger me vooral aan de mensen die niet de voorgeschreven snelheid rijden :evil:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

op de snelweg kan het me niet zo veel schelen .. erger vind ik mensen die onnodig links blijven rijden .. want dat doe ik zelf wel, als ik niks achter me heb zitten ..

of mensen die niet even naar rechts kijken bij het inhalen op de snelweg.. dan is 160 vs 120 een groot verschil.....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Wees blij dat jullie 80 mogen rijden, hier zijn er nu grote stukken waar je maar 70 meer mag (was vroeger 90) :? En die oude lui tja, de meesten kennen echt geen bal van de verkeersregels. Het enige wat ze wel kunnen is klagen over de jeugd van tegenwoordig die roekeloos rijd en blablabla... Dat die ouwe lui maar eens bij hun eigen beginnen, hier in t dorp rijden er ook zo een paar oude dozen rond waar ik me van afvraag hoe die wagens dat toch na al die jaren nog steeds overleven. Sterfffffffffff :twisted:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Of mensen die bellen achter het stuur dat vind ik ook altijd zo leuk. 70 waar het 100 is traag wegrijden bij het stoplicht omdat je nog even je zin af moet maken voor het schakellen. En dan zijn het sukke dure bakken dat je tenminste weet waarom ze geen carkit kunnen betalen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

IceByte wrote:idd, van die oude zakken op de weg die amper 60 rijden waar je 80 mag word ik ook helemaal strontberoerd van, om nog maar te zwijgen over die scootmobiels waar je tegenwoordig elke bejaarde, en minder bejaarde eikel in tegenkomt, en dan met 45 over een 80 km weg tuffen, kom je dr aan met een gangetje van 90, kan je gelijk vol in de ankers omdat ze amper van een echte auto te onderscheiden zijn, mede door de erg gezellige nummerplaten met de naam van het desbetreffende oude lijk dat achter het stuur zit.


Tijdens de limburgmeeting zaten we achter een elektrische rolstoel met een omaatje erin op een 80 km/h weg.

Ik reed laatst van Brunssum naar Sittard. Reed er zo'n 45 wagentje voor me, maar die reed ruim 70 :lol:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sander wrote:Of mensen die bellen achter het stuur dat vind ik ook altijd zo leuk. 70 waar het 100 is traag wegrijden bij het stoplicht omdat je nog even je zin af moet maken voor het schakellen.



Ik hou daar ook niet van... Ik zit er dan ook niet op.. en haal de 70 niet eens... maar word er steeds beter in... Oprijden, schakelen en bellen... Ik leer het wel.. :twisted:

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

Jongens,Ik begrijp jullie erg goed,maar juist nu in deze tijd,moeten we
juist een beetje meer begrip voor elkaar hebben.Voor die oudjes is het
dikwijls nog de enige manier om ergens te komen.Ik zelf bezit een rijbewijs maar zal nooit meer rijden omdat ik vind dat het onverantwoord-
lijk is na mijn Herseninfarct.Moeten daarom alle oudjes maar achter de
garaniums gaan zitten na al het harde werk wat ze in het verleden hebben moeten verrichten,ach gun het ze en geef ze wat ruimte.Het wordt er wel leuker door.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik heb het ook niet over langzaam wegrijden ofzo of rustig aan doen. Maar de levensgevaarlijke dingen als zonder kijken naar links komen, stoplichten negeren, onverwacht remmen, niet weten wat er om hun heen gebeurt. Die mensen moeten gewoon hun rijbewijs inleveren en de bus pakken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Het zijn ook zeker niet alleen oudjes die niet kunnen rijden. Ik zie vaak genoeg jonge gasten waar ik me nog veel meer aan kan ergeren.

Vaak zijn het de stoere jongens, die in het midden van hun auto willen zitten, die het verkeer onveilig maken. Kunnen "rijden" heeft niks te maken met "hard" rijden.
Grtz, Rik

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

Ja Sander en Rik.daar ben ik het helemaal mee eens.We zouden in het
verkeer het woordje IK eens uit ons hoofd moeten kunnen zetten.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Gerard Maas wrote:Ja Sander en Rik.daar ben ik het helemaal mee eens.We zouden in het
verkeer het woordje IK eens uit ons hoofd moeten kunnen zetten.


mee eens.. iedereen weet toch wel dat IK de beste chauffeur ben ;)

maar even serieus.. hier in eindhoven is het ook levensgevaarlij kaf en toe.. iedereen die voorrang neemt of denkt te krijgen.. van regels afwijken mag van mij, als het daardoor veiliger wordt.. maar als ik stop voor iemand van rechts... en hij gaat mij voorrang verlenen, dan gaan er toch vaak wel dingen mis

regels kennen zou handig zijn

owhja, en niet beslagen ruiten ook :roll:
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Hmmm oudjes vind ik misschien niet eens het ergste... Goed, ik heb twee grootvaders die maar de helft zien (letterlijk!) en die zijn idd levensgevaarlijk, maar zoveel oudjes rijden er niet (in auto's althans) en je moet
a) afstand houden! kunnen ze ook niet plotseling remmen zodat jij erop zit.
b) je kunt meestal wel inhalen
De invalidenkarretjes zijn al een stapje erger, ze horen niet op de weg en niet op het fietspad. Eigenlijk zijn dat de oudjes die zijn afgekeurd voor een rijbewijs denk ik....
Maar ook die zijn niet het ergste: brommertjes (en snorfietsen!) die te hard gaan op het fietspad, brommertjes die op het asfalt rijden waar ze op het fietspad moeten en vooral brommertjes die denken dat ze stoer zijn en vervolgens een nietsvermoedende voetganger kreupel rijden. Of met duizelingwekkende snelheid voor je auto langszoeven over het fietspad dat jij net kruist.
En dan zwijg ik nog over jonge automobilisten die 100% van hun rijtijd in innige omhelzing zijn met de versnellingspook van hun van 30 spoilers voorziene g*lf...
Kijk uit, een Cactussssss

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

pcrodent wrote:En dan zwijg ik nog over jonge automobilisten die 100% van hun rijtijd in innige omhelzing zijn met de versnellingspook van hun van 30 spoilers voorziene g*lf...


mooi verwoord 8) Ik vraag me idd ook altijd af of het nou echt lekkerder zit in het midden. Maar hou het toch maar bij de bestuurderstoel :lol:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Het lijkt me dat je zo'n kuil krijgt aan de rechterkant van je stoel als je zo zit.
En als dat eenmaal is gebeurt kun je denk ik niet meer gewoon zitten.... Of andere stoel kopen. Maar dat geld ging al naar de 30 spoilers.
Kijk uit, een Cactussssss

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tis trouwens ook de pest voor je versnellingsbak
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Ap
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: SunNov14, 2004 11:30:14 PM

Post by Ap »

De leeftijd maakt me niet uit, oud of jong, als ze maar zo rijden als ik verwacht, dan erger ik me ook niet. Probleem is alleen dat iedere rijder zo denkt en dat we ons daarom nogal aan elkaar kunnen ergeren. Heeft niet echt iets met leeftijd te maken, jonge gassies op scooters kunnen ook rete irritant zijn. Midden 40-ers met dikke terreinwagens denken vaak dat ze overal voorrang hebben...

Er zijn 2 dingen waar ik nooit blij van wordt:
Ik rem niet meer af voor bochten dan nodig is, maar de meeste vrouwen hebben meer moeite met ruimtelijk inzicht dan mannen, dus die hebben vaak de neiging: Oei een bocht (stress), eerst trap ik op de rem en dan kijk ik wel eens of 'ie scherp is of niet. Is het een lange bocht, dan wordt er vaak midden in de bocht nog maar eens een keer afgeremd (waarschijnlijk omdat 'ie verdacht lang is ????). En daar kan ik dus niet zo goed tegen!!! :evil: Geef gas tr*t, denk ik dan, maar ja,
2e ergenis zijn mensen die op drukke 2 baanswegen voor je rijden en een variabele rechtervoet hebben, 80-70-90-95-83-88-70 etc. Hou toch gewoon 1 snelheid aan, desnoods 60, maar niet dat geneuzel (denk ik dan). Autorijden om van A naar B te komen vind ik daarom ook echt niet leuk.

Maar ja, me erover opwinden kan ik gelukkig niet echt (mijn vriendin wel, die praat regelmatig tegen auto's die maar iets dreigen te doen wat haar niet bevalt). :D Moet je die eens horen als er zo'n invalidewagentje voor ons rijdt, ik ben daarin veel relaxter en denk leuk dat de berijder daarvan ook de deur uit kan (alleen jammer dat ie net op onze weg rijdt, maar ja).

Post Reply