Toppunt! Geen huis meer!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Wat moet ik doen?

Kijken hoeveel reserve wielen hun g*olf paraat heeft
2
14%
Kijken hoe krasbestendig de lak van hun g*lf is
3
21%
Kijken of ze een brandblusser in hun Golf hebben
9
64%
 
Total votes: 14

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Toppunt! Geen huis meer!

Post by Eriks »

Jongens, ik heb zoals het er nu naar uit ziet, 2,5 week geen huis!!!

dus:
- alles in dozen
- m'n twee katten in een doos :?:
- niet aan de scriptie werken :x
- kortom: fuck!

Wat is het geval: de mensen die in mijn nieuwe huis wonen, wonen daar in onderhuur voor, afgesproken, een week of 5-6 en in een paar kamers van het huis. nu hebben ze al 3 maanden het hele huis! 1 september zouden ze er echt uit gaan en weer terug naar eigen huis (dat in de verbouwing is). Niet dus!

Wat een eikels en super arrogant! Er valt niet mee te praten! Ze doen alsof ze alle rechten hebben op het huis! Ze zouden er half juli uit gaan. toen werd het augustus, toen 1 september. En nu half september! Of eigenlijk, pas het eerste weekend na half september!

Mijn kamer moet ik dit weekend uit! Het grootste probleem is mijn scriptie en de katten. Ik heb nota bene gezorgd dat ik vanaf 1 september breedband heb in mijn nieuwe huis, zodat ik daar verder kan werken. De katten is ook een probleem, waar laat ik die. Die ga je geen 2 of 3 keer verhuizen!

Wie helpt me schelden en vloeken, hou in je achterhoofd dat ze nog G*lfrijders zijn ook (blauwe type 4 2.0) :evil:

homo's, klootzakken, aso's, .....

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik snap het niet helemaal..

Die lui zitten in onderhuur? bij jou? of bij jouw (toekomstige)huisbaas?
Anders zou ik zeggen... Het staat op papier toch.. jij staat in je recht?

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Toppunt! Geen huis meer!

Post by Handjes »

Ik snap niks van de enquete en weinig van het verhaal.

Maar als jij de rechthebbende huurder bent, en zij de onderhuurders, dan is het toch simpel? Ze MOETEN er uit op de afgesproken datum. Sterker nog: jij mag doen en laten wat je wilt in dat huis, dus ga alvast met een paar sterke kerels een weekend flinke meubels in het huis zetten ('inrichten'). Jij woont er immers per afgesproken datum. Respecteer wel hun privacy.

Als ze er echt niet uit zijn op de afgesproken datum, gewoon de politie en de verhuurder inlichten en om actie vragen. Die komen dan wel langs en dwingen ze met zachte hand onmiddellijk te vertrekken. Afspraken moeten wel aantoonbaar zijn. Hoewel een mondelinge afspraak ook een afspraak is.

Binnen de grenzen van de wet kun je ze er wel uit krijgen. Is goed geregeld in Nederland, maar zoek even naar de instantie die jou kan helpen (politie en verhuurder in dit geval).

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Het is nogal ingewikkeld.

Het huis is van mijn ouders en staat te koop. Tot het verkocht is kan ik er wonen. Ik zou er in augustus in gaan, want ik had nog wat verplichte colleges in Groningen.
Tot half juli zouden mensen die een stukje verderop wonen en hun huis aan het verbouwen zijn, tijdelijk in het huis wonen, zodat ze onbeperkt konden verbouwen.

Maar die verbouwing liep uit. Eerst tot augustus, toen half augustus, september en nu dus half september.

Het probleem is vooral dat die lui nogal arrogant zijn en zich niets aantrekken van wat wij zeggen en er rustig denken te blijven wonen.

Ik heb ze zelf nog nooit gesproken. Ze zijn er steeds niet. Ik zal ze nu eens bellen en zeggen dat ze er echt uit moeten.

Guest

Post by Guest »

als er een datum op papier staat die overschreden is dan is het heel simpel en kun je ze er gewoon uit laten zetten

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Dat is zwaar kl*te ja!!! Ik vermoed dat je ouders een contract met die huurders hebben opgesteld? Als ze op de afgesproken datum het huis niet willen verlaten moet je zoals al gzegd geweest is gewoon naar de politie stappen. Als het allemaal niet helpt tja, hoeveel leden telt de club? Gewoon eens effe een "sodemieter op" meeting houden! Sommige mensen menen blijkbaar dat ze zich alles kunnen permitteren :? Ik stel me vragen bij zulke mensen, marginaal en ego?stisch zijn de juiste benamingen voor dat soort volk. Als je er echt niet terecht kan, kan je dan niet opnieuw bij je ouders terecht?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

waarom kan ik niet alles kiezen in de poll :roll:

echt vaag dit!

en je ouders kunnen ook niets? ze wonen in hun huis.. dus dat moet zo op te lossen zijn via justitie
Image

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

tja, goeie oplossing, alle wielbouten losdraaien en op de stoeprand aan de overkant gaan zitten wachten tot ze gaan rijden,....lachuhh!!
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Guest

Post by Guest »

Het is in ieder geval duidelijk wat er met de Golf moet gebeuren. :firedevil

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

euhh...........alles wat hier op deze post staat :lol:


lol als ze erachter komen dat ze de auto totaal onder de krassen hebben en van neidigheid snoeihard wegscheuren waardoor de wielen langzaam maar zeker steeds verder van de auto verwijdert raken...........daar zit je dan te kijken op de stoeprand :twisted:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wel leuk idee johan! :D

erik, hoe hard kan jij rennen :roll:
Image

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Mijn visie:

Alleen de verhuurder kan de huurders eruit laten zetten. Dat zijn dus je ouders. En dat zal ze alleen lukken als ze aan kunnen tonen de woonruimte zelf dringend nodig te hebben. Ik weet niet of jouw woningnood ook onder die definitie valt.
Verder is van belang dat je ouders aan kunnen tonen dat er sprake was van een duidelijk omschreven periode. Daarmee staat dan vast dat ook de huurders van die tijdelijkheid van hun woonruimte op de hoogte waren. Hopelijk is een contract opgesteld en ondertekend.
Tenslotte zullen ze, volgens mij, een gerechtelijke uitspraak nodig hebben om die lui eruit te kunnen laten zetten. Hopelijk hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering en valt dit onder de dekking daarvan.

Succes ermee!

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

KMvrtr wrote:Verder is van belang dat je ouders aan kunnen tonen dat er sprake was van een duidelijk omschreven periode.

Bij onderhuur mag je inderdaad een periode aangeven. Mag ook mondeling (is ook een juridisch geldende afspraak). Maar in dit geval lijkt het me zelfs gewone huur. Tenzij die mensen het huis huurden via de huurder. In het geval van huur kun je mensen er niet zomaar uitzetten, BEHALVE als de bestemming van het pand verandert: de verhuurder gaat er zelf in wonen, het wordt anders ingericht ivm kantoor, etc.

Tip: bel even met de Woonbond.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

met hoevelen zijn we bij de club
kan zelfs iedereen 1 vork vast houden
oja begin met je deursloten te vervangen :)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Joost wrote:met hoevelen zijn we bij de club
kan zelfs iedereen 1 vork vast houden
oja begin met je deursloten te vervangen :)


zo is het. Tis toch niet zo moeilijk wat volk bij elkaar te scharrelen 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

ZX_2l_16v
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: MonDec29, 2003 12:11:29 PM

Post by ZX_2l_16v »

uuh ouders = eigenaar
papier : geeft einddatum van huur? hebben ze geen poot om op te staan
geen datum op papier , lijkt het me dat de eigenaar behoorlijk sterker staat dan de huurder (die huurt van de eigenaar)

geen papier = kraker = oprotten (of ook leuk, wanneer ze er niet zijn , sloten verwisselen , troep op straat )

lang leve rechtbijstandverzekering

en nee , niet gestemd , want de opties zijn te triest voor woorden

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Na het weekend kan ik mijn huis in. Zo lijkt het!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

:D gefeliciteerd !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Eriks wrote:Na het weekend kan ik mijn huis in. Zo lijkt het!



Anders roep je de knokploeg maar op :twisted: :twisted: :twisted:

ZX_2l_16v
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: MonDec29, 2003 12:11:29 PM

Post by ZX_2l_16v »

beter

Post Reply