ARGGHHH wielmoeren + luchtsleutels
Moderators: Rock's, webmasters
ARGGHHH wielmoeren + luchtsleutels
Ik van de week netjes mijn nieuwe remmetjes binnengekregen om vandaag te vervangen.
1e wiel zat netjes vast hoe het hoort, dus ik door naar het volgende wiel, onmogelijk om los te krijgen, zo'n orginele sleutel door de midden gesprongen, laten schrikken met een hamer, 2 man eraan maar niet los te krijgen.....
Gelukkig krijg ie woensdag nieuwe bandjes en zullen ze de boel met de luchtsleutel wel loskrijgen en kan ik de dag erna de remmen doen.
Maar je zal langs de weg staan met een lekke band, vind het echt triest dat er mensen zo'n werkwijze hebben......
1e wiel zat netjes vast hoe het hoort, dus ik door naar het volgende wiel, onmogelijk om los te krijgen, zo'n orginele sleutel door de midden gesprongen, laten schrikken met een hamer, 2 man eraan maar niet los te krijgen.....
Gelukkig krijg ie woensdag nieuwe bandjes en zullen ze de boel met de luchtsleutel wel loskrijgen en kan ik de dag erna de remmen doen.
Maar je zal langs de weg staan met een lekke band, vind het echt triest dat er mensen zo'n werkwijze hebben......
Losroyos wrote:Tsjaa, tegewoordig leer je niet anders![]()
Ik heb voertuigtechniek gedaan, daar moesten we ze gewoon luchtsleutel vast klaar. op mijn leerbedrijven ookDe meeste garages doen het zo

Dikke prutsers dus
Heb al eens een lichtmetalen velg gezien waarvan het hart kapot gescheurd was door dat de velg met een luchtsleutel was vast gezet.. met als gevolg wiel verloren op de snelweg.. gelukkig goed afgelopen !
Daarom altijd momentsleutel gebruiken

Nou kan me aansluiten bij te vaste wielbouten... Van het weekend lekke band met de Xsare van me vriendin. Zat een schroef in...
Denk ff reserve wiel eronder trappen... Meegeleverde wielsleutel nix mee los te krijgen... Das vaak zo. Kruis sluitel gepakt. Nix. Springen op kruissluitel knalt ie eraf. En schuine bout belasting. Niet los te krijgen.
Uiteindelijk maar een pijp van 2.5 meter lang over de kruis sleutel heen geschoven. Pijp boog flink eind door... Wat metaal gekraak uit de bouten!! Maar uiteindelijk ging die los met hangen aan 2.5 meter pijp.
Ronduit BizaR!! Nog nooit zulke vaste bouten gezien. Uiteindelijk alle 4 eruit gekregen. Kruissleutel overleden. Was een goeie... Maar nu issie krom. En dop 19 heeft nu speling op de bouten. Zucht. Eikels. Weet niet hoe dit ooit vast gezet is. Met een krachtluchtsleutel ofzo.
Denk ff reserve wiel eronder trappen... Meegeleverde wielsleutel nix mee los te krijgen... Das vaak zo. Kruis sluitel gepakt. Nix. Springen op kruissluitel knalt ie eraf. En schuine bout belasting. Niet los te krijgen.
Uiteindelijk maar een pijp van 2.5 meter lang over de kruis sleutel heen geschoven. Pijp boog flink eind door... Wat metaal gekraak uit de bouten!! Maar uiteindelijk ging die los met hangen aan 2.5 meter pijp.
Ronduit BizaR!! Nog nooit zulke vaste bouten gezien. Uiteindelijk alle 4 eruit gekregen. Kruissleutel overleden. Was een goeie... Maar nu issie krom. En dop 19 heeft nu speling op de bouten. Zucht. Eikels. Weet niet hoe dit ooit vast gezet is. Met een krachtluchtsleutel ofzo.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Een luchtsleutel is best te gebruiken mits je dit met beleid doet. Ik gebruik ook altijd een luchtsleutel op mijn werk, Werk voornamelijk met lichte en zware bedrijfswagens dus heb je deze zeker nodig. Ik zet vaak de wiellen vast met een luchttol maar ik ram deze niet door en trek altijd de wiellen na met een momentsleutel. Bij lichtmetaal doe ik het soms met een luchtsleutel en dan heel voorzichtig, als ik het niet vertrouw zet ik ze vast met een wringijzer hetzelfde geld bij personenwagens. En altijd op moment zetten. Bij ons moet je zozie al voorzichtig zijn met je luchttol, de compressor werkt namelijk op 15 bar, ipv 8-10 bar waar de meeste autobedrijven mee werken. De luchttol heeft bijna het dubbele aan werkdruk.