Als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik mijn auto zelf kan repareren op mijn werk.
Ik heb laatst nog een setje banden gemonteerd, achter was bijna op (RA= matig, LA=matig en volgens de codering op de band 15 jaar oud Was me nog niet opgevallen waarschijnlijk was dit mijn reservewiel, het reservewiel zelf was op en nog jonger dan het wiel LA.)
Voor was opzich redelijk alleen door versleten stuurkogels en draagarmrubbers was het loopvlak gaan kammen en heb deze dus nu achter gezet en mijn nieuwe banden voor, na hety vv van mijn draagarmen en stuurkogels. En meteen laten uitlijnen, bij euromaster. Dat laatste doe ik ook niet meer daar, ze hadden mijn contramoeren v/d stuurstokken niet aangedraaid . Sindskort kunnen we het zelf op het werk dus als ik de auto weer moet uitlijnen doe ik het zelf wel.
Bandenboer
Moderators: Rock's, webmasters
Ik vroeg dan ook niet waar ze horen, maar waar ze zijn gemonteerd, gegeven de informatie dat ik expliciet heb gevraagd ze achter te monteren... maar misschien heb ik het niet helemaal duidelijk gevraagdsaxo100 wrote:de banden met het meeste profiel horen op de aangedreven wielen.
dus bij voorwielaandrijving voor en bij achterwielaandrijving achter.
er van uit gaande dat de poll over de AX gaat heb ik voor gestemd.
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
net zoals je blijkbaar niet duidelijk genoeg gevraagd hebt ze achter te monteren?
ik ben gewoon voor per 4 vervangen en als de voorste zichtbaar beginnen te slijten (of iig meer dan n mm of max 1.5 verschil vertonen met achter) omwisselen, binnen notime weer gelijk, en zo slijt een set gelijkmatig op..
ik ben gewoon voor per 4 vervangen en als de voorste zichtbaar beginnen te slijten (of iig meer dan n mm of max 1.5 verschil vertonen met achter) omwisselen, binnen notime weer gelijk, en zo slijt een set gelijkmatig op..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Ik ook en dat doe ik dan ook altijd. Bij het wisselen van zomer naar winter en andersom leg ik ook de banden die voor hebben gezeten achter en die achter gezeten hebben voor. Ze worden dus ongeveer per 10000 km van as gewisseld tot dat ze allen aan vervanging toe zijn. ( wordt nu een beetje lastig omdat ik de afgelopen Vroemdag of circuit Zolder de banden die voor lagen een beetje heel erg heb gemold)AlexanderB wrote:net zoals je blijkbaar niet duidelijk genoeg gevraagd hebt ze achter te monteren?
ik ben gewoon voor per 4 vervangen en als de voorste zichtbaar beginnen te slijten (of iig meer dan n mm of max 1.5 verschil vertonen met achter) omwisselen, binnen notime weer gelijk, en zo slijt een set gelijkmatig op..
Misschien al bekend, maar handig voor het berekenen van de omtrek van alternatieve bandenmaten en dus van de afwijking van de kilometerteller.
http://peugeot405club.nl/bandenmaat.php
http://peugeot405club.nl/bandenmaat.php
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km