60 pond lichter, maar toch aangekomen ;)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

60 pond lichter, maar toch aangekomen ;)

Post by Johannus »

Tja, waar zal ik beginnen...

Op de snelweg in Engeland, richting Dover. Een rustige snelweg overigens.
Bergafwaarts... Nadat we net 3e geworden waren op silverstone met onze elekrtische race-auto was ik afgelopen maandag op weg naar nederland en de omstandigheden waren gunstig dus terwijl we bergafwaarts gingen ging de meter van de AX steeds verder en verder tot de 170 werdt aangetikt. Toen ik wist dat ie dat kon (3 km/h meer dan fabrieksopgave, logisch bergafwaarts, maar toch leuk) hield ik weer wat in, maar behield een cruisetempo van rond de 140. Toen ik in de meest rechtse baan (tja... Engeland he) een Seat Leon Cupra zag naderen, had ik twee mogelijkheden, naar links of net een klein beetje extra geven zodat ik nog een auto kon passeren. Ik koos het laatste, niet wetende dat er in Groot Brittanie een zeer select aantal undercover politie wagens van spaanse afkomst zijn. En zo veranderde de sportief uitziende cupra ineens in een blauw flikkerende lichtshow... SH*T

Bij trajectmeting bleek ik te zijn uitgekomen op 92 MPH, waar je 70 mocht (terwijl ik overigens stellig in de veronderstelling was dat de limiet 80 was, maar helaas...) Voor mensen die net als ik tot afgelopen maandag niet met 2 maten meten: 92 MPH is ongeveer 148 KMH en 70 MPH is ongeveer 112 KMH.

Resultaat: 60 Pond boete (71 euro) en 3 strafpunten op mijn britse rijbewijs. Wat overigens niet wil zeggen dat ik echt een brits rijbewijf heb, maar er is wel een brits rijbewijsnummer aangemaakt en gelinkt aan mijn NL rijbewijs met 3 britse punten.

De agenten bleken overigens wel erg aardige kerels (op de boete na dan ;)) maar, aangezien ik een beetje was bijgekomen omdat 60 pond eigenlijk wel meeviel (in NL zou zo'n overtreding 237 euro kosten :S) ontstond er best een leuk gesprek over URE en silverstone en de Cupra en zelfs de AX. De agent grapte nog dat hij en z'n collega net een discussie hadden of dit het hardste was wat de AX kon met 2 mensen en bagage, toen ik hem vertelde dat 170 ook mogelijk was, was hij erg verbaasd. Verder hebben ze nog foto's gekeken van de race en onze racewagen in silverstone met mijn bijrijder en vroegen ze wie van ons twee de coureur was. Toen ik zei: "Geen van beide, maar ik denk dat ik me voor komend jaar maar eens aanmeldt" zei hei dat dat een goed idee was, als ik dit met een AX kon ;) Na ons gesprek wenste hij ons heel veel succes in Hockenheim voor de volgende race, gaf ie een hand en wenste ons een goede reis naar Nederland.

Conclusie: Was de politie in nederland maar zo relaxed bij een overtreding en niet zo belerend meteen. Hier zou het ongeveer zo gegaan zijn waarschijnlijk: "Waarom hebben wij te hard gereden" Tja... ik denk dat 'we' daar allebei het antwoord wel op weten he en dat het voor de boete verder ook niet zo heel erg veel uitmaakt. Als je op zo'n toon tegen mensen wil praten kun je eigenlijk beter meester worden


Image

Image

Image

Dus: 60 pond lichter, maar toch in Dover aangekomen...
Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Briljant verhaal. :lol:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Wou die niet van auto ruilen :P

Maar wel gaaf verhaal, Waarom is de politie in NL zo... en in het buitenland zo chill.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Dank voor de waarschuwing over die Cupra's.
Dit naast die overmaat aan camera's die ze daar tegenwoordig hebben.
Heb er vorig jaar mijn ferry door gemist (zag letterlijk het hek voor mijn auto dichtgaan).
Vroeger was het leuk rijden in the UK, nu nauwelijks meer.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Niet alleen in NL dient iedere (auto)bestuurder zich aan de maximumsnelheden te houden! :roll:

Wel geinig verhaal overigens. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooi verhaal!
Je kunt je beter laten flitsen, tot op heden heb ik nog geen boetes ontvangen.... :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

jk wrote:Dank voor de waarschuwing over die Cupra's.
Dit naast die overmaat aan camera's die ze daar tegenwoordig hebben.
Heb er vorig jaar mijn ferry door gemist (zag letterlijk het hek voor mijn auto dichtgaan).
Vroeger was het leuk rijden in the UK, nu nauwelijks meer.
Je moet ook niet over die snelwegen blazen daar, maar gewoon de B-wegen nemen.
Dikke pret in een klein autootje (Mini!!..en dan wel de èchte!).
Daar valt het met de "cameradichtheid" reuze mee, kom al jaren in Engeland m'n vakanties doen..
Op die B-wegen gebeuren ook de meeste ongelukken door hard rijden trouwens...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Pascal wrote:
jk wrote:Dank voor de waarschuwing over die Cupra's.
Dit naast die overmaat aan camera's die ze daar tegenwoordig hebben.
Heb er vorig jaar mijn ferry door gemist (zag letterlijk het hek voor mijn auto dichtgaan).
Vroeger was het leuk rijden in the UK, nu nauwelijks meer.
Je moet ook niet over die snelwegen blazen daar, maar gewoon de B-wegen nemen.
Dikke pret in een klein autootje (Mini!!..en dan wel de èchte!).
Daar valt het met de "cameradichtheid" reuze mee, kom al jaren in Engeland m'n vakanties doen..
Op die B-wegen gebeuren ook de meeste ongelukken door hard rijden trouwens...
Het verschilt nogal per regio, maar op vele B-wegen is de cameradichtheid ontzettend groot. Bijvoorbeeld op de route van Edinburgh naar Hull, en rond London en in grote delen van Kent.
In de richting Oxford en Wales nog niet, althans toen ik daar de laatste keer was.

Het zijn niet alleen de goed zichtbare flitscamera's, maar juist de vele moeilijk zichtbare of verborgen kentekenlezende camera's (die ook in Nederland in razend tempo worden geinstalleerd). Kijk maar eens in de achteruitkijkspiegel wanneer je op de snelwegen onder portalen bent doorgereden.

Het verkeer is er van vlot doorrijdend verworden tot behoorlijk traag, want the UK kent een strafpuntenrijbewijs - ik ken dan ook behoorlijk wat mensen die veel voor hun werk in de auto zitten en hun rijbewijs hebben moeten inleveren wegens een serie kleinere overtredingen.

In the UK worden sinds enkele jaren per dag tientallen miljoenen voertuigkentekenbewegingen geregistreerd; niemand weet waarvoor en voor hoelang.
(Waarom denk je dat bepaalde partijen in Nederland zo graag rekeningrijden willen invoeren? - wegens de registratie van voertuigbewegingen zodat iedereen kan worden gevolgd natuurlijk.)

Het fotograferen van het kenteken begint al bij de douane, maar dat stamt deels nog uit de tijd van de IRA-terreur.
(Het gerucht gaat dat de leiding van de IRA in meerderheid bestond uit leden van de Britse geheime dienst...)
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

leuk verhaal

Post by MrBBQ »

Hallo,


Wel een leuk verhaal, niet alle politieagenten zijn zo erg hoor.
Als je ze met respect behandeld krijg je je respect terug.
Hellaas als je tehard rijdt kan het gebeuren dat je een bekeuring kan krijgen.(risco van het vak)

Gr.MrbbQ 8)
Saxo style is sexy style....

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Normaal gesproken rijdt ik vanuit Dover richting Rye/ Eastborne verder de zuidkust af, en laat Kent vaak liggen voor de laatste paar dagen.
Dat Kent voorzien is van camera's is vrij logisch: het is de doorgaande route van al het continentaal verkeer richting London, dus alles boven Ashford is al snel "aan de beurt".
Ik verbaas me altijd over het (grote) aantal ongelukken op B-wegen; auto's die op de kop liggen of soms méters doorgeschoten zijn het weiland in, en dat lukt je alleen met hoge snelheid...
Buiten de grote steden wordt nauwelijks gepatroulieerd is mijn ervaring.

Los daarvan: vele kleine weggetjes zijn echte Pieter Post wegen: smal met struiken aan weerszijden, compleet onoverzichtelijk.
Snoeihard rijden is daar zelfmoord..
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply