De AX 1.4 GT weg, Ax 1.1 Terug :D

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Heb ff lijstje gemaakt met wat met apk ongv moet gedaan. Dus zoiezo voor november vervangen moet.

-Banden p/st - Falken ZIEX ZE-912 62,-
Toyo PROXES T1-R 68,-
195/45-14 Dit zijn nog een van de goedkopere bandjes, zoek er wel 2de setje orginele velgjes bij zodat ik de winterbandjes als apk bandjes kan gebruiken. En dan als de achterbandjes ook richting einde gaan gooi ik er rondom wel 175/50 onder ofzo
- Kopbouten Kan het niet los vinden, Gok 15,- (als minder is corrigeer het even)
- D-Riem D-Riem set met spanrol, 80,-
- Koelvloeistof 5 liter 10,- Karwei
- Olie Welke olie moet er eigenlijk in?
- Ruitenwissers Voor 20,-
Achter 15,-
- Denk 2 gordels sloop voor ongv 50 euro denk ik? Haal de gordels er achter wel uit voor APK ;)

Zou ik ongv 350 kwijt zijn. + olie ruime aangehouden denk ik. De banden had ik op een site gevonden. D-reim op Hbase. voor de rest wat gegokt.

Heb ik het zo ongv goed gerekent? Corrigeer me andere even en zet er ff een ur of adersje bij waar ik het stukke goed koper kan krijgen.

Alvast bedankt.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Aangezien je de kop er af gaat halen om te kijken of er kleppen krom zijn, heb je ook een nieuwe koppakking nodig. Wees slim en bestel een koppakkingsset op ebay. Daar zitten bv. ook kopbouten in (als je de goede neemt).

Qua banden zou ik naar 185/55-14 gaan. Wellicht dat daar wat meer in te vinden is voor een gunstige prijs.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja maar koppakking is nog nieuw. is nog geen meter mee gereden :P

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Losroyos wrote:Ja maar koppakking is nog nieuw. is nog geen meter mee gereden :P
Als je de kop er af haalt, zou ik altijd een nieuwe koppakking plaatsen. Wat als nu blijkt dat door hergebruik de koppakking toch is gaan lekken. Dan kun je hem gaan vervangen en dan zit je weer met je kopbouten en d-riem. Die koppakking zorgt oa. voor een goede afdichting doordat de ringen tussen de cilinderbussen en de kop wordt geplet (je draait je kopbouten niet voor niets op moment aan en daarna 240 graden), bij de minste afwijking gaat dat lekken.
Image Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

gezien de riem/spanrol redelijk recent vervangen is, kan je de rol nog wel laten zitten. (er zijn er genoeg die hem standaard niet eens vervangen)
En tja nu de koppakking vast zit zou ik gewoon kijken hoe het gaat met de bouten.
Belangrijk is wel dat je hem op goede moment en graden hebt aangedraaid.

maw kijk eerst maar eens of hij het nu goed doet.
En betreffende banden voor smaller of gelijk aan achter houden is het advies. en de mistlichten boeien idd niets.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

wat ik niet snap, je bied de auto te koop aan? maar weet nog niet eens wat je er mee van plan bent of wat de schade is of waarom hij het niet eens doet.. :S

je hebt nog niet eens een rijbewijs en je maakt je al druk om welke auto je wilt gaan rijden en de kosten, enz..

haal eerst maar eens dat rijbewijs en fix eerst de nep GT maar eens en ga er eens in rijden dan kun je pas oordelen over de kosten :wink: ipv telkens op het forum om adviezen ed te vragen waar je vervolgens niks mee doet :?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

TTF wrote:wat ik niet snap, je bied de auto te koop aan? maar weet nog niet eens wat je er mee van plan bent of wat de schade is of waarom hij het niet eens doet .....

.... ipv telkens op het forum om adviezen ed te vragen waar je vervolgens niks mee doet :?
Ik bied de auto te koop aan, Als de prijs mij bevalt ga ik hem niet laten maken en ga ik voor een ander zoeken. Als de prijs te laag is ga ik hem maken.

Volgende keer ga ik veel beter opletten of de auto die ik wil technisch net zo mooi is als de buitenkant.

Hoe kom ik als student aan het geld voor al die onderdelen en me zelf te moeten onderhouden als ik dalijk op mezelf woon. Als ik nou werk had gehad was het anders geweest, maar dat heb ik niet dus dan gaat het zo.

Ik kijk echt wel naar de adviezen, Maar jij kan niet in mijn portomone kijken. Je weet niet hoe mij situatie thuis is en je weet niet hoe weinig ik verstand van auto's heb.

Moet ik hem dan naar de Citroën garage brengen om te laten kijken wat er nou mis is, kost me nog meer dan een andere kopen....

Trouwens me rijbewijs word betaald. dus dat is het enege plus puntje..

Post Reply