Wat een nare asmoer...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
gnious
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: MonDec28, 2009 6:18:22 PM
Location: Leiden

Wat een nare asmoer...

Post by gnious »

Om een lang verhaal kort te maken...

Mijn aandrijfas aan de bijrijderskant moet vervangen worden.
Hier ff de HowTo geraadpleegd en ik was overtuigd van mezelf dat ik dat wel ff zelf doe.

Vervolgens naar de sloop.. mooi asje voor 3 tientjes op de kop getikt.. toen zoeken naar olie.. nergens die 75w80 olie te bekennen.. tot ik bij Brezan kom... 15 euro per liter... Mooi niet meegenomen.. vandaag toch maar even kijken bij de peugeot dealer (naar aanleiding van een tip van een mede-forumgebruiker).. inderdaad 15 euro voor 2 litertjes.. dus ik dat meegenomen en meteen ff 2 assteuntjes gekocht..

Helemaal klaar voor de operatie... heeft iemand (de oude eigenaar zelf waarschijnlijk) die asmoer helemaal gesloopt waardoor mijn sleutel 32 er gewoon over heen slipt...

Nu 60 euro verder... toch maar een garage opzoeken na de hemelvaart.... :(

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Wat een nare asmoer...

Post by MBa@NL »

Al met een zweedse tang geprobeerd?

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Losslijpen en later andere moer inzetten?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Bossinkje wrote:Losslijpen en later andere moer inzetten?
dan heb je kans dat je de as beschadigd.. of de naaf
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

slijpen, de as moest er toch vanaf. hopelijk heb je wel een moer bij de "nieuwe" as gekregen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

q01z wrote:
Bossinkje wrote:Losslijpen en later andere moer inzetten?
dan heb je kans dat je de as beschadigd.. of de naaf
Voorzichtig zijn. ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Goed heet stoken is ook nog het proberen waard..
Het doorslijpen van de moer zal niet meevallen omdat deze iets verdiept ligt...

Is de asmoer eigenlijk wel 32mm? Is het niet stiekum 30mm? Kan 't me niet goed herinneren nu ik er overnadenk...
Bij een dusdanig grote maat heb ik doldraaien nog niet veel gezien eigenlijk, ook niet met grof geweld in de vorm van een pijp van twee meter als hefboom...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Asmoer voor is idd 30mm. (Achter is 32mm).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Asmoer voor is idd 30mm. (Achter is 32mm).
Bedankt voor de bevestiging!
gnious wrote:Helemaal klaar voor de operatie... heeft iemand (de oude eigenaar zelf waarschijnlijk) die asmoer helemaal gesloopt waardoor mijn sleutel 32 er gewoon over heen slipt...
Best kans dus dat je de schade aan de moer zelf veroorzaakt hebt.
Probeer eens een dop in de juiste maat! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

uiteindelijk werd slijpen ook mijn oplossing.

Link

Trouwens: schuin een redelijk scherpe beitel erop zetten eens meppen met een flinke hamer zou achteraf ook best wel eens je oplossing kunnen zijn... Je zou 'm zelfs eerst vantevoren een stukje in kunnen slijpen om een grip-puntje voor de beitel te maken..

Post Reply