Grrr, bitje in de deur.

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
W)
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: MonDec07, 2009 11:10:15 PM
Location: Groningen

Grrr, bitje in de deur.

Post by W) »

Ok, ik had van een Nitroen een mooie buitenspiegel gekregen...wil ik em erop zetten, flikkert me daar het bitje in de deur!! Hoe frustrerend.

Heeft iemand een manier om zo'n bitje uit het binnenste van je bestuurdersdeur te krijgen?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

simpel, deurpaneel er ff af en dan heb je hem zo te pakken ;)

Of je flessenbak is al genoeg trouwens..!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

W)
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: MonDec07, 2009 11:10:15 PM
Location: Groningen

Post by W) »

Haa, natuurlijk stom van me! Goed, thnx grietje :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Dat is altijd irritant! Had van 't weekend een soortgelijk gevalletje met een boutje... Altijd jammer zo'n magnetische schroevendraaier die niet meer magnetisch is...:roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Had het ook met een boutje gisteren. Flessenbak en e.d waren er al uit en het boutje viel zonder een slag of stoot er weer uit aan de onderkant van de deur.
Hier is over nagedacht?! :shock: , dacht ik toen

W)
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: MonDec07, 2009 11:10:15 PM
Location: Groningen

Post by W) »

Haha, er zal idd over nagedacht zijn. Maargoed, mijn flessenbak ligt dus niet los...moet eerst Torx-setje gaat kopen (waar?), want met 'normale' schroevendraaiers is het niet te doen. Kan iemand bevestigen dat het hier om T10 schroeven gaat? :o Thnx.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

degene wrote:Had het ook met een boutje gisteren. Flessenbak en e.d waren er al uit en het boutje viel zonder een slag of stoot er weer uit aan de onderkant van de deur.
Hier is over nagedacht?! :shock: , dacht ik toen
dat zijn afwateringsgootjes voor het water wat achter de raamrubbers langs de deur in gaat... Ook niet geheel onverstandig om die gaten af en toe open te peuren als je de deurbekleding er af hebt liggen (al zitten ze niet zo heel snel vol).
W) wrote:Haha, er zal idd over nagedacht zijn. Maargoed, mijn flessenbak ligt dus niet los...moet eerst Torx-setje gaat kopen (waar?), want met 'normale' schroevendraaiers is het niet te doen. Kan iemand bevestigen dat het hier om T10 schroeven gaat? :o Thnx.
flessenbak is dacht ik T15... maar als je nou gewoon bij bijvoorbeeld de Action een bit setje koopt dan heb je gelijk alle bitjes die je je maar kan wensen en ben je nog geen 10´tje armer... kwaliteit is niet zoals bijvoorbeeld Skandia maar wel gewoon goed genoeg voor thuisgebruik

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Flessenbak = PoziDrive #2. 8)


En voor degenen die niet weten wat een PoziDrive is:

Image
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

orgineel zijn het toch echt torxjes ;)

Daarna zijn er vaak kruiskopkes ingezet :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Kruiskop en torx is door elkaar gebruikt... Citroën hé ;)

maar in de regel (zo komt het het meeste voor althans) hoort tot 1989 zo goed als alles kruiskop te zijn en vanaf die tijd zo goed als alles torx... al blijft het een auto van minimaal 13 jaar oud en komt hij uit de fabrieken van Citroën...

conclusie, gewoon even kijken wat je nodig hebt of een uitgebreid bitsetje aanschaffen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

haha, zo kwam ik (of henk) met het wisselen van de koppakking ineens een imbus sleuteltje tegen die ik al tijden kwijt was in het motorruim van de ax.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:P gister de spiegels met ceddric omgewisseld van onze axen, viel ook 3 keer het schroefje in de deur :x , de flessenbak er uit halen was een optie.

wat ook lukte was met me pink door het afwateringsgaatje via de onderkant kijken of ie niet net naast het afwateringsgaatje lag.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply