Ben vanmiddag bij het bedrijf geweest waar ik de banden heb gekocht (Waar we ze altijd kopen)
Daar konden ze mij niet vertellen hoe de schade aan de banden is gekomen. Maar krijg wel 2 nieuwe banden. Dus dat is wel mooi.
Maar wel raar dat ze zelfs daar niet weten hoe het gebeurd kan zijn.....
autobanden centrum Leeuwarden. Zit op de Hemrik. Altijd goede service en scherpe prijzen voor de bandjes. Ik heb deze fulda's vorig jaar maart gekocht voor 240 euro incl. alles. Hahaha zegt degene naast me, daar koop ik 2 banden voor......
Vandaag de velgen met nieuwe banden eromheen op gehaald. Ze hadden geen fulda's meer liggen in mijn maat, dus heb ik er nu banden om zitten van het merk nexen. verder wel dezelfde maat als er omheen zat.
En geen onkosten dus mijn dag is weer goed. Nu nog even afwachten hoe de bandjes rijden natuurlijk.
Ik heb o.a. de Poolse Debica Passio 2 banden (155/70x13 75T), Poolse Goodyear, en die kan ik voor normaal gebruik beslist niet slecht vinden, evenals een ander Pools merk waarvan mij even de naam ontschiet.
Het jammere is alleen dat deze banden niet overal verkrijgbaar zijn, maar bijvoorbeeld wel bij een keten als K..k..t.
Daar worden deze zeer goedkope banden evenwel door allerlei inventieve en verrassende toeslagen net zo duur als Michelin bij andere bandenhandels.
Dan neem je dus Michelin bij een ander bedrijf.
En dan heb je eindelijk je velgjes met nieuwe banden....En dan willen je voorwielen er niet af
Hebben er al aardig aan zitten sjorren en laten schrikken. Maar ze zitten vast goed vastgeroest door al dat zout op de weg hebben er release fluid opgespoten maar wil nog niet dus nog maar een keer erop spuiten en dan even wachten.....
In een winter vastroesten? Dat geloof ik niet direct. Ik denk eerder dat de bouten bij montage veel te strak zijn aangedraaid. Zijn ze soms met de luchtsleutel vastgezet ipv netjes met een momentsleutel op het juiste moment?
Met de hand vastgedraaid. Of ze moeten eraf zijn geweest met de kleine beurt of APK maar die was 2 weken geleden. achter velgen waren geen probleem.
Bouten gaan wel gewoon los. de velg zelf blijft op de naaf vast zitten.
Heb ik een keer gehad met de Volvo. Lek gereden en de velg niet van de auto krijgen om de reserveband erop te zetten.
ANWB gebeld en die gast slaat met een grote hamer tegen de achterkant van de velg en hop los was die.
Vandaag mijn velgen vervangen door steelies en hetzelfde probleem. Grote hamer gepakt, een paar klappen aan de achterkant en hop.....los.
Super oplossing.
J5 wrote:Heb ik een keer gehad met de Volvo. Lek gereden en de velg niet van de auto krijgen om de reserveband erop te zetten.
ANWB gebeld en die gast slaat met een grote hamer tegen de achterkant van de velg en hop los was die.
Vandaag mijn velgen vervangen door steelies en hetzelfde probleem. Grote hamer gepakt, een paar klappen aan de achterkant en hop.....los.
Super oplossing.
Zou je alleen niet aan willen raden om tegen de velg aan te meppen, je slaat nogal snel een deuk in de velg, die je in je stuur gaat voelen (onbalans)...
Rondom tegen de band slaan aan de achterkant is dan inderdaad een betere oplossing!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Vanmiddag dan poging 3 gedaan. En ja deze keer kwamen de velgen wel los vannacht heeft de release fluid z'n werk goed gedaan. Er zat behoorlijk wat roest tussen dus dit eerst zoveel mogelijk verwijderd en toen de velgen erop. EINDELIJK En even een testrit gedaan natuurlijk. Tot nu toe bevallen ze goed. Maar eerst ook maar even op nat wegdek afwachten......
J5 wrote:Heb ik een keer gehad met de Volvo. Lek gereden en de velg niet van de auto krijgen om de reserveband erop te zetten.
ANWB gebeld en die gast slaat met een grote hamer tegen de achterkant van de velg en hop los was die.
Vandaag mijn velgen vervangen door steelies en hetzelfde probleem. Grote hamer gepakt, een paar klappen aan de achterkant en hop.....los.
Super oplossing.
Zou je alleen niet aan willen raden om tegen de velg aan te meppen, je slaat nogal snel een deuk in de velg, die je in je stuur gaat voelen (onbalans)...
Rondom tegen de band slaan aan de achterkant is dan inderdaad een betere oplossing!
Die gast van de ANWB sloeg echt tegen mij velg aan.
Band is wellicht een betere oplossing.