Sneeuw + AX

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM

Sneeuw + AX

Post by Richie3301 »

Van de week wordt ik veel te laat wakker om naar school te gaan. Snel de auto in, beetje haast, je kent het wel!

Het had die nacht voor het eerst gesneeuwd, maar dat was me met mn slaperige hoofd nauwelijks opgevallen. Ben ik bijna bij mn school, nog 1 bocht te gaan, ik stuur hem in, maar er gebeurde niks, ik ging rechtdoor! Zo, BAM, met mn stuur vol naar rechts de stoep op. Heel stuk velg afgebroken en hij loopt nu op 2 plaatsen aan! arghhhh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

das wel heel erg balen!

kan je aangeven waar het aanloopt?
Image

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

hoe kan je het niet opvallen dat het sneeuwt :s
suc6 met de schade herstel
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

beefy wrote:hoe kan je het niet opvallen dat het sneeuwt :s
suc6 met de schade herstel
Ik verwacht iets met roltabak :wink:

Suc6 met herstel, lijkt het er alleen op de je wiel beschadigt is of staat het er allemaal beetje scheef onder?

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM

Post by Richie3301 »

heb nog niet de mogelijkheid gehad om er goed naar te kijken! "Moest" meteen erna met vakantie, dus ik zal de schade pas echt kunnen opnemen als ik terug ben. Maar een nieuwe set velgen kan ik sowieso wel gebruiken, dus daarom heb ik die uit de "aangeboden" sectie vast geselecteerd!

Mocht mn ax het daarna nog steeds zwaar hebben, dan ga ik toch maar eens serieus kijken naar een ax met een 1.4 blokje!

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Hoe ervaart iedereen deze winterse omstandigheden in de sneeuw?
Glij je met je AX-je alle kanten op of heb je winterbandjes gemonteerd?
Ik moet zeggen dat 'Pino' zich prima houdt op die smalle 135-ers, merk weinig van glijgedrag...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pascal wrote:Hoe ervaart iedereen deze winterse omstandigheden in de sneeuw?
Glij je met je AX-je alle kanten op of heb je winterbandjes gemonteerd?
Ik moet zeggen dat 'Pino' zich prima houdt op die smalle 135-ers, merk weinig van glijgedrag...
Mijn AX houdt zich prima onder deze winterse omstandigheden...
Aangezien de verlichting nog altijd niet naar behoren werkt, blijft de AX staan waar die staat, tot beter weer....:roll:

Maar toen ik de AX nog wel meenam, kon ik me prima vermaken, weggedrag was OK, en hij reageerde ook prima op de handrem...
Uiteraard wel aangepast rijgedrag met slechte weersomstandigheden, onder droge/warme omstandigheden rij ik wel iets anders...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

als ik wil houdt de AX zich prima, maar ik kan er makkelijk genoeg voor zorgen dat ie alle kanten op glijdt :D

Lege parkeerplaatsen zijn erg leuk :D

Maareh, op de wegen is het uitkijken, maar als je een beetje voorzichtig aan doet, is er niet veel aan de hand...
Image Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

De AX is in de sneeuw en op ijs één van de gemakkelijkste, voorspelbaarste en dus veiligste auto's die ik ken.

Buitengewoon gemakkelijk te sturen met het gaspedaal.

(Eén van de weinige auto's die ik ook op een droge of natte weg durf te rijden in een vierwielslip in het normale verkeer mocht dat zo uitkomen).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

achterwielaangedreven porsche is met dit weer veeeeel leuker :D

ben je tenminste gelijk wakker...
Image

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

stuurbekrachtiging opeens :D

niet echt fijn rijden op een gladde snelweg even terug nog een leuke glij partij gehad maar hield hem wel op mijn eigen baan :)

in binnengebied wil hij nog wel is grip verliezen. vooral in de bochten als je toch net iets te hard gaat.
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Zal eens zien: moet zo naar Deventer, dus ik neem 'Pino' mee...
(de CX laat ik met dit weer zo min mogelijk uit, een AX-je is makkelijker te lassen.. :lol: )
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

:P deventer is nu goed te doen die glij partij is een x aantal dagen geleden geweest.

zo een situatie van hele tijd perfect grip en dan net een plaatje ijs en voila..... :D
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ondanks dat het sommige vervelende verkeerssituaties met zich meebrengt en dat je soms stapvoets moet rijden vermaak ik me prima op het gladde wegdek.

Het valt me ook heel erg mee hoe een AX zich houdt tijdens de gladheid.

Enige wat ik merk is dat een ander verkeer meestal wat sneller weg kan komen dan ik bij bijvoorbeeld de stoplichten als ik wielspin achter wege probeer te laten.

En ook weer goed excuus gehad om de handrem te testen.. Heerlijk!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hier doet de 1.0 het prima. Heb nog nooit grip verloren zonder het express te doen.

Oh ik lieg, gister reed ik serieus bijna tegen mijn GT aan :oops: Ze staan neus aan neus, en ik kan de 1.0 gewoon ervoor rijden.... Maar kom wel net uit een bocht (het hofje)
En ik draai altijd redelijk hard het hofje rond om vervolgens vlak voor de GT te stoppen... Maar met de sneeuw dat de 1.0 daar anders over en gleed tijdens het remmen zo rechtdoor :D Maar ging goed.
Vandaag dat inparkeren dan maar op de handrem gedaan, dat gaat beter!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Het viel me ook erg mee hoe de AX reed in de sneeuw. Hij bleef pas keurig op de weg. Wat je alleen niet moet doen is gas geven in de bochten om op te trekken, want dan..... wordt het spannend. Dat heb ik trouwens ook als het nat is, je stuurt over een kruispunt in naar links ,dan geef je wat gas, het gaat heel snel spinnen en glijden, je neemt gas terug, de grip komt terug en hij trekt je ineens recht op het verkeer af aan de andere kant van de rijbaan :shock: ...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Wordt het dan niet eens tijd voor GOEIE banden??!! :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Snelheid aanpassen, lekker goedkoop :) Al raad ik officieel wel aan om winterbanden te nemen als je kilometers moet maken.

(Voor die 2 km naar mijn werk ga ik geen winterbanden kopen, dan ga ik wel met de fiets).

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:Snelheid aanpassen, lekker goedkoop :) Al raad ik officieel wel aan om winterbanden te nemen als je kilometers moet maken.

(Voor die 2 km naar mijn werk ga ik geen winterbanden kopen, dan ga ik wel met de fiets).
Winterbanden geven alleen veiligheid als je wel blijft rijden alsof je zomerbanden hebt.
Sommige mensen denken, dat als je met zomerbanden bijv 40 reed op een platgereden sneeuwbaan, je met winterbanden wel 70 kan.

1 probleem, OOK winterbanden verliezen uiteindelijk hun grip, en als je dan ook op het limiet gaat rijden ben je net zo onveilig bezig, alleen rijd je dan 70 ipv 40 dus is het eigenlijk nog veel gevaarlijker
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Ik ben blij met mijn winterbanden, goede grip en jammer genoeg op een parkeerplaats met de handrem ook niet zomaar om te krijgen.
Als ik wil spelen met mijn auto dan wil mijn auto niet met mij spelen.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Post Reply