boetes.. om ziek van te worden

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik geef je groot gelijk ivar.
maar er rijden btw ook genoeg mensen met cheapass bandjes, en ookal hebben ze dan profiel, dan kunnen ze nog doorglijden, maar ik snap het wel, en ik zeg ook niet dat ik moeilijk zou gaan doen als ik die boete zou krijgen, ik accepteerde ook mijn boete toen ik te hard gereden had een tijd terug.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

nico1986
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: SunJun21, 2009 8:51:44 PM
Location: delft

Post by nico1986 »

Ah! parkeerboetes van 66 e krijgen op een overvol parkeerterrein omdat je in een bocht parkeert! En dat terwijl alles onduidelijk is!
Boze brief terug gestuurd maar blijkbaar hebben ze bij de politie tegenwoordig ook een brief die echt voor alles van toepassing is en afgewezen.
Echt de grootste geldklopperij ooit dit!
Citroën ax 1.1 injection plaisir

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Browny wrote:Sorry Eric, absoluut niet persoonlijk bedoelt, maar die boete had ie je van mij mogen geven.

Als er iemand bij mij achterop knalt omdat we plots een noodstop moeten maken en hij komt dan met een verhaal dat er morgen nieuwe banden op zouden komen maar ze nu glad zijn (minder dan 1,6 is echt bijna glad)...... dan word ik daar niet zo vrolijk van.
maar uit dat verhaal blijkt toch dat je met minder dan 1.6mm profiel ook prima kan remmen?? :P

en waar ik niet vrolijk van wordt zijn politieagenten die in een normale surveance auto op de snelweg rijden op de middelste baan terwijl er niemand anders rijdt, blijkt dat ie ook nog te hard rijdt en zit te bellen.....
Daar ben ik toen heeeeeeeeel hard voorbij gereden. Komt ie me nog achterna ook... tis maar goed dat ie mij niet aangehouden heeft, anders had ie echt de wind van voren gehad in 5 talen. (en dat was dan nog voor de aflevering van P. r de vries over de flits-teams)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

nico1986 wrote:Ah! parkeerboetes van 66 e krijgen op een overvol parkeerterrein omdat je in een bocht parkeert! En dat terwijl alles onduidelijk is!
Boze brief terug gestuurd maar blijkbaar hebben ze bij de politie tegenwoordig ook een brief die echt voor alles van toepassing is en afgewezen.
Echt de grootste geldklopperij ooit dit!

parkeer boetes mogen de gemeentes nu zelf houden hè... In rotterdam komt het gewoon binnen als 'gemeente belastingen'. Hier is het maar 51 euro, maar ja daar vraag ik dan ook zelf naar.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ik heb in mei ergens geparkeerd, ik vertrouwde het al niet, dus overal rondgekeken.. foto's gemaakt voor de zekerheid, nee niks geen bord of wat. Volgende dag toch een bonnetje.

Ik wacht vol spanning op de reactie op mijn brief.. ik hoop niet dat de stad de brief ook zelf mag beoordelen, echt onafhankelijk rechtsprekend zijn ze dan niet natuurlijk...

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

onafhankelijk zijn ze al lang niet meer in hun rechtspraak. Officier die jouw afscheept met een standaard brief waarin alleen aangegeven wordt dat de beedigd ambtenaar vertrouwd wordt en verder niet eens een onderzoek wordt gestart naar jouw bezwaar. Heeft allemaal met kosten drukken te maken. Wie legt die kosten op ? juist ja. tadaaaaa... Wie betaald die beste man ?? juist ja....

Snap het wel. Als ze elk bezwaar moeten behandelen dan blijft er geen cent over. Maar of dat de juiste manier van rechtsgang is betwijfel ik zeer.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

denny wrote:onafhankelijk zijn ze al lang niet meer in hun rechtspraak. Officier die jouw afscheept met een standaard brief waarin alleen aangegeven wordt dat de beedigd ambtenaar vertrouwd wordt en verder niet eens een onderzoek wordt gestart naar jouw bezwaar. Heeft allemaal met kosten drukken te maken. Wie legt die kosten op ? juist ja. tadaaaaa... Wie betaald die beste man ?? juist ja....

Snap het wel. Als ze elk bezwaar moeten behandelen dan blijft er geen cent over. Maar of dat de juiste manier van rechtsgang is betwijfel ik zeer.
en als ze zelf wat fout doen, dan wachten ze alleen eerst het onderzoek af voordat ze ook maar een beslissing nemen.... een ieder ander wordt op non actief gesteld tot het onderzoek is afgerond en daar een conclusie is uit gekomen, maar bij de politie blijft iedereen lekker aan het werk.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ik heb ooit een boete gehad omdat ik in de tram met me voet tegen de bekleding zat! gewoon op de rand van de vloer en dan met me tenen onbewust ertegen, ze kwamen binnen en vroegen om mij strippenkaart geen probleem ik laat zien, ja u heeft een boete :|

Je vervuild de tram 65€!!! kom maar de tram uit gaan we hem uitschrijven was al aan de late kant dus had haast, ik kan het niet snel hier heb haast, nee kan niet, later roept een van ze collegas: Gaat hij nog lopen of moeten we hem hardhandig verwijderen, dus ik mee naar een politiebus alsof ik een crimineel was stond daar een agent even een verklaring op te nemen, intussen nog 1 tram gemist.... na heel veel woede van binnenuit mezelf toch redelijk in kunnen houden maar wel laten blijken dat ik hier niet van gediend ben(lees zoveel argumenten geven dat die iq loze gehersenspoelde ambtenaren geen goed tegenargument kunnen geven)

Dus ik weer richting de tram, stap ik in krijgen 2 dames ook een boeite om precies hetzelfde als mij, hij had net in het gesprek gezegd dat hij o zo trots was om zulke rotte appels als mij te bekeuren :roll: dus ik kon het niet laten om te zeggen ja en hij is er nog trots op ook! vervolgens word ik door 2 controleurs vastgepakt naar buiten geduwd dus ik buiten een discussie aan gegaan waar ze nu mee bezig waren, en hij werd maar bozer(onmacht?) tot een collega hem weghaalde omdat hij zichzelf nietmeer in de hand had.

Aanklacht werd afgedaan met een brief: de des betreffende collega heeft zich correct gedragen zo melde oog getuigen (lees collega's)

Post Reply