Wielbout slot kwijt...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Wielbout slot kwijt...

Post by Mark »

Tjongejonge. Je hebt van die dagen he. Druk met klussen... Eindelijk je nieuwe velgen binnen en nieuwe Winterbanden. Dus vanmorgen opgehaald bij Velgenland. Bandjes erom. Nog goed allemaal.

Weer thuis. Dus denk nou meteen nieuwe wielen erom gooien. Krik kwijt. Garagekrik past er niet onder. En duwt de bodemplaat in. Dus wil echt de AX krik gebruiken. Alles overhoop getrokken... Niet te vinden. Dus naar de knutselplek... Denk misschien ligt ie daar. Eerst 3 bouten losgemaakt. Slotbout losgemaakt. Krik zoeken. Niet te vinden. Begon weer te hozen... Dus denk laat maar. Ga wel weer naar huis. Bouten vastgedraaid...

Al erg geiriteerd... Thuis weer verder zoeken blijkt moeders hem op zolder gegooit te hebben in een opruim actie. Dus jeee krik gevonden terug om de wielen eronder te gooien... Ben ik vergeten het wielslot van de slotbout eraf te halen! :x Die is er dus onderweg afgevlogen! @#$^%

Weer de wielen er niet onder! Zucht 2de keer dat dit gebeurd. 1 grote les. Als je geiriteerd ben zet dan waar je mee bezig ben opzij en wordt eerst weer relaxed want alles gaat dan fout.

Wielsleutel vind je nooit meer terug natuurlijk... Gelukkig het nummer nog. Dus weer nieuwe besteld. Zal weer 20 euro zijn. Zucht...

En dan nog een 2de frustratie.... Nieuwe velgen, nieuwe banden. Zit me daar toch een partij lood op geplakt! Nog nooit zulke lange strips gezien. Strips van zowat 20cm! :shock: Hoe kan dat nou op nieuwe wielen. Velgen van Dotz en winterbanden van Nokian. Beide goed merk. Zit iets van 100 gram aan 1 kant. Schijnt tegenwoordig van zink te zijn ipv lood. Worden de strips nog langer.

Pfffff. Zucht! Wil gewoon weten hoe het staat en hoe het rijd. Kan met niet voorstellen dat die wielen goed zijn met zo'n strip gewichtjes.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Je eerste probleem dat ken ik, we hebben hier nog de halve straat afgezocht naar dat ding. Uiteindelijk wel er afgekregen.

Dat lood lijkt me niet goed,misschien eens ergens anders laten balanceren, ze draaien de band dan een slag en dan hoeft er vaak lang niet zo veel lood op!

Succes!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mark.. als ze die band eraf halen en 180gr draaien, is er waarschijnlijk een stuk minder lood nodig!
Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Wat een vaag iets is dat dan? Is dat uitlegbaar waarom er dan minder lood nodig zou zijn? Zit er dan een onbalans in de velg en in de band die je min of meer wat tegen elkaar opheft?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Mark

jij had toch nummer 530 of uit het hoofd?
Toen ik jouw nummer zag dacht ik, die heb ik ook.

mogelijk ben je tijdelijk sneller geholpen als ik hem op de bus doe.
Mocht je ze bestellen ben ik benieuwd wat ze kosten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Joost wrote:Mark

jij had toch nummer 530 of uit het hoofd?
Toen ik jouw nummer zag dacht ik, die heb ik ook.

mogelijk ben je tijdelijk sneller geholpen als ik hem op de bus doe.
Mocht je ze bestellen ben ik benieuwd wat ze kosten.
Nee ik heb een ander nummer... Vorige keer had ik hem binnen 3 dagen. Maar bedankt voor het aanbod!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply