Fucking Bureaucratie

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Fucking Bureaucratie

Post by Job »

Bij aanvang van m'n stage naar 't buitenland had ik m'n ouders gemachtigd m'n auto te schorsen. Helaas werd dit niet erkent en moest de auto eerst op een van mijn ouders de naam worden gezet, alvorens deze geschorst kon worden. Daar begon 't al mee, al had ik hierbij zelf waarschijnlijk ook wel wat schuld... :roll:

Vandaag, een maand of 5 later, wil ik de auto weer op de weg hebben. Ik dus netjes alle, lees ALLE, documenten meegenomen om het mogelijk te maken. Maar k*t, transactie, zoals ze dat noemen :x , niet mogelijk....

Kreeg ik een document mee dat naar de RDW gefaxt moest worden, bleek dat het niet kon omdat ik nog niet in de gemeente stond ingeschreven maar nog op 'buitenland' stond :x ...

Dus... naar het gemeentehuis, inschrijven. Vervolgens na weet ik hoeveel formulieren verder een uittreksel meegekregen en weer naar het postkantoor want nu moest het lukken... :?

GVD, weer geen transactie mogelijk zelfs niet met uittreksel. Maaaar, met paspoort moest 't lukken, zei ze. Dus paspoort gehaald en weer in de rij. Nee hoor, weer geen transactie mogelijk.
Nu alle teringzooi kopieeren en faxen naar de RDW in de hoop dat het volgende week eens doorgevoerd wordt van instantie naar instantie zodat de staat weer eens wat aan mij kan verdienen aan die heerlijke belastingen, taxen en weet ik het allemaal.

Ik wordt er schijtziek van... Nederland is gek op bureaucratie. In 1 ding hebben ze gelijk, het schept wel werkgelegenheid. Petje af voor onze regering :arrow:

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

wie 't laatst lacht, lacht 't best!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Als je de bureaucratie op Curacao gewend bent, dan valt het hier toch wel mee ;)
Image Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Ik kan me niet echt voorstellen dat 't op Curaçao nog erger is dan de beschrijving die Job zojuist heeft gegeven. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

MNM(tm) wrote:Ik kan me niet echt voorstellen dat 't op Curaçao nog erger is dan de beschrijving die Job zojuist heeft gegeven. :roll:
Eerlijk gezegd viel Curacao wel mee idd :wink: , maar misschien kwam dat door het feit dat ik niet langs deze instanties ben geweest :lol: !

Inmiddels is alles gelukkig weer koek en ei, en rijd ik sinds 2 dagen weer in dit heerlijke oude bakkie!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Op Curacao moet je geen haast hebben met bureaucratie, dan duurt het nl. per definitie nog langer ;)
Image Image Image

Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Quinten »

Had precies t zelfde joh...Mn ax staat nu voor t gemak op mn moeders naam, evenals de verzekering ervan, totdat ik eindelijk weer ingeschreven sta bij de gemeente......irritant, maar goed we kunnen in ieder geval de weg weer op :lol:

Post Reply