als het hard regent, zoals het vanmorgen deed onderweg naar mijn werk kan ik net zo goed mijn ruitenwisser uitdoen.
zelfde effect.
mooiste is dan ook nog dat de bliksem vlak naast mijn auto(metertje of 30 a 40) insloeg en ik me de tyfus schrok en daarbij ook niks door mijn vooruit zag.
leek wel alsof iemand met een moker tegen mijn auto mepte
de hoogste stand gaat alsnog te langzaam en mijn versie van de ax heeft ook geen interval.
maar verder een AX-je= TOP
is er een manier om de snelheid van de snelste stand te verhogen?
je ruitenwisser motor es opnieuw doorsmeren, die kan nog wel eens traag worden door opgedroogd vet. remedie:
oude vet er uit(ontvetter of zo) nieuw vet er in en je hebt weer een snelle ruitewisser.
Als je dan toch bezig bent kun je de rest van de scharnieren ook netjes doorsmeren.
Hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
D'r is ook van da spul wat je op de ruit kunt smeren zodat er geen druppels vormen en de regen er letterlijk afgeblazen word. Ik heb het op al me autos altijd gedaan. In een regenbui vanaf 80km/u zet je gewoon de ruitenwisser uit en je hebt perfect zicht
Ben alleen ff de naam kwijt, geel flesje, bijna overal verkrijgbaar...
trouwens azijn met warm water werkt ook goed beetje zelfde effect.
probleem is alleen dat met hevige buien, buien waarbij het lijkt of iemand met een brandslang op je auto staat te spuiten dit niet gaat werken en mijn ruitenwisser ook niet.
maar als de snelheid van de wisser wat sneller kan(want die gaat niet echt snel op laatste stand) zie ik in ieder geval genoeg:)
owja en mijn ruitenwisser is ook wel behoorlijk versleten:) even een nieuwe kopen. welke maat(cm) moet ik voor mijn ax hebben.
@durksz ik zal die motor is nakijken hoop dat het wat helpt
trouwens azijn met warm water werkt ook goed beetje zelfde effect.
probleem is alleen dat met hevige buien, buien waarbij het lijkt of iemand met een brandslang op je auto staat te spuiten dit niet gaat werken en mijn ruitenwisser ook niet.
maar als de snelheid van de wisser wat sneller kan(want die gaat niet echt snel op laatste stand) zie ik in ieder geval genoeg:)
owja en mijn ruitenwisser is ook wel behoorlijk versleten:) even een nieuwe kopen. welke maat(cm) moet ik voor mijn AX hebben.
@durksz ik zal die motor is nakijken hoop dat het wat helpt
beste even opmeten, maar ik heb volgens mij 51 cm voor.
Is je motortje niet heel erg versleten? Ik vind hem nog aardig vlot gaan namelijk.... Al in echte hoosbuien werkt naar mijn idee geen enkele wisser goed genoeg, ook niet van moderne autos:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
het lager van het mechanisme met wil wel eens slijten, daardoor gaat er veel ruimte op zitten en draait het zwaar.. dus gaat de ruitenwisser niet echt snel meer
heb net een wisser gehaald (55cm stond in het boekje bij halfords).
ik zal het motortje eens bekijken als ik klaar ben met werken.
idd met echte hoosbuien werkt geen enkele wisser.
mijn wisser gaat opzich wel snel. maar in vergelijking met alle autos waar ik ooit in heb gereden gaat deze op de laatste stand wel traag.
ik heb ook geen idee wat de snelheid bij andere Ax-jes is.
Guido_AXGT wrote:D'r is ook van da spul wat je op de ruit kunt smeren zodat er geen druppels vormen en de regen er letterlijk afgeblazen word. Ik heb het op al me autos altijd gedaan. In een regenbui vanaf 80km/u zet je gewoon de ruitenwisser uit en je hebt perfect zicht
dat spul zorgt er voor dat er juist WEL druppel vormen en om precies te zijn grote druppel, die grote druppel vangen meer wind als kleine waardoor ze makkelijk van de ruit geblazen worden... en inderdaad bij een snelheid vanaf zo'n 80 kilometer per uur heb je geen ruitenwisser meer nodig...