GeForce 9500GT in MoBo met nForce 630a - GF 7050 pfffff...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

GeForce 9500GT in MoBo met nForce 630a - GF 7050 pfffff...

Post by 2Black »

Zit nu &%#@%*&& al de hele dag te kl?ten met een computer alleen maar omdat ik zonodig een nieuwe videokaart in een moederbord wil duwen dat ook nog een geïntegreerde GPU heeft!

Moet gewoon kunnen, is er tenslotte voor bedoeld.
Maar nee hoor, wordt niet gezien door XP en als ik de Nvidia drivers installeer conflicteerd dat natuurlijk met de eveneens Nvidia drivers van de chipset .....
Wordt er inmiddels, na 6 uur gedoe, stapelmesjogge van...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Das wel heel vreemd, zou normaalgesproken gewoon moeten werken. kun je in de bios de onboard GPU niet uitschakelen? dat wil vaak ook wel helpen...
Image Image

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

welke service pack voor windows gebruik je?
de nieuwe drivers werken namelijk niet met sp1 of sp2 je hebt dan sp3 nodig.

als je ze op sp1 of sp2 instaleerd lukt dat wel, alleen geeft hij dan nog steeds aan dat hij geen videokaart vind.

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Eerst de oude drivers verwijderd en een losse chipsetdriver geïnstalleerd? :roll:
Lijkt me wel.. maar je het weet het nooit

Werkt het apparaat wel? Los van de geïntegreerde GPU?
Kan me voorstellen dat deze het in Windows niet doet, maar in de BIOS?
Daarmee zou je een defecte videokaart kunnen uitsluiten.

Verschil in Servicepack lijkt mij enigszins sterk al is het uiteraard wel verstandig SP3 te installeren.

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

nee je hebt echt sp3 nodig voor de nieuwe drivers.

als je geen sp3 hebt geeft hij alleen een dat je iets van een standaard video driver gebruikt. en zal je videokaart niet herkend worden.

als je een wat oudere driver gebruikt dan werkt die wel op sp2

heb namelijk dit probleem zelf ook ondervonden in sp2

ps. dit geld alleen voor nvidia die geeft namelijk niet aan dat je sp3 nodig hebt. en instaleert het gewoon en zal dus niet werken.
bij ati krijg je wel een melding dat je een verkeerde OS hebt

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

kleutscher wrote:nee je hebt echt sp3 nodig voor de nieuwe drivers.

als je geen sp3 hebt geeft hij alleen een dat je iets van een standaard video driver gebruikt. en zal je videokaart niet herkend worden.

als je een wat oudere driver gebruikt dan werkt die wel op sp2

heb namelijk dit probleem zelf ook ondervonden in sp2

ps. dit geld alleen voor nvidia die geeft namelijk niet aan dat je sp3 nodig hebt. en instaleert het gewoon en zal dus niet werken.
bij ati krijg je wel een melding dat je een verkeerde OS hebt
Oké.
Ervan uitgaande dat hij de bijgeleverde CD gebruikt (vaak oude software) zou het moeten draaien ;)
haha.

Succes nog!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Inmiddels de kaart teruggestuurd naar Informatique...

Had vandaag de moeite genomen om een andere computer (met Gigabyte MA78GM-S2H moederbord geïntegreerd met Ati HD video) open te maken en de kaart daarin te stoppen.
Die pc draait overigens Vista 64-bit en heeft de mogelijkheid in het bios de onboard-vga uit te zetten...
En ook daarin werd de kaart niet gesignaleerd....

Ergo... kaart moet haast wel defect zijn.
Stom, de fan draaide namelijk wel dus hij kreeg in ieder geval stroom en daardoor blijf je je afvragen of het aan windows of de drivers ligt.
Eerste keer voor mij dat ik een niet werkend Asus ding meemaak.
Collin,

M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

2Black wrote:Inmiddels de kaart teruggestuurd naar Informatique...

Had vandaag de moeite genomen om een andere computer (met Gigabyte MA78GM-S2H moederbord geïntegreerd met Ati HD video) open te maken en de kaart daarin te stoppen.
Die pc draait overigens Vista 64-bit en heeft de mogelijkheid in het bios de onboard-vga uit te zetten...
En ook daarin werd de kaart niet gesignaleerd....

Ergo... kaart moet haast wel defect zijn.
Stom, de fan draaide namelijk wel dus hij kreeg in ieder geval stroom en daardoor blijf je je afvragen of het aan windows of de drivers ligt.
Eerste keer voor mij dat ik een niet werkend Asus ding meemaak.
ASUS.. Je zegt al genoeg :P Rommel :oops:

Dat de kaart stroom krijgt lijkt me inderdaad duidelijk maar de GPU kan stuk zijn... of.. noem maar op.

Opsturen lijkt me de perfecte oplossing :D
Nu maar hopen dat je nieuwe krijgt... Het blijft nu eenmaal ASUS :oops:

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

nou wil ik niet veel zeggen ofzo, maar er is echt vele grotere rommel dan asus hoor, asus is echt zo slecht nog niet. Heb er eigenlijk alleen nog maar goede ervaringen mee gehad... (heb 2 jaar in een computerwinkel op de technisch dienst gewerkt ;) )
Image Image

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Johannus wrote:nou wil ik niet veel zeggen ofzo, maar er is echt vele grotere rommel dan asus hoor, asus is echt zo slecht nog niet. Heb er eigenlijk alleen nog maar goede ervaringen mee gehad... (heb 2 jaar in een computerwinkel op de technisch dienst gewerkt ;) )
Eigenlijk ook meer de kwaliteit van de service van ASUS :P
Heb veel te maken gehad met ASUS tijdens mijn stageperiode en de service liet echt wel wat te wensen over. Zijn daarna overgegaan op Toshiba en Samsung.

En ik wist bij voorbaat al dat dit nu een discussietopic zou gaan worden, haha;)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Tja, daar kan ik niet helemaal over meepraten, wij hadden nog een hoofdkantoor ertussen zitten die met ASUS contact hadden, het enige dat ik wel weet is dat het inderdaad wel eens 4 tot 6 weken kon duren voordat een defect product gerepareerd terug kwam of vervangen werd, das natuurlijk veeeeeel te lang, maar ja, zo vaak ging er dan ook niet iets stuk ;)
Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Ikzelf koop sinds 1995 m'n delen bij elkaar als ik een pc in elkaar zet.
En Asus is altijd een erg goed merk geweest.
Nu is het alleen zo dat Asus zo ongeveer de allergrootste producent is geworden van losse pc-componenten en dan is het onvermijdelijk dat je steken gaat laten vallen.
De enorme variëteit aan chipsets, gpu's, processoren, geheugentechnieken, interfaces die er tegenwoordig is helpt ook niet echt.

Toen het ding binnekwam leek het overigens ook alsof de doos eerder geopend was geweest... kan dus ook een andere fout geweest zijn.
Waar ik van baal is dat ik anderhalve dag voor jan l%$ bezig ben geweest en geen steek verder ben.
Collin,

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Johannus wrote:Tja, daar kan ik niet helemaal over meepraten, wij hadden nog een hoofdkantoor ertussen zitten die met ASUS contact hadden, het enige dat ik wel weet is dat het inderdaad wel eens 4 tot 6 weken kon duren voordat een defect product gerepareerd terug kwam of vervangen werd, das natuurlijk veeeeeel te lang, maar ja, zo vaak ging er dan ook niet iets stuk ;)
.. Of het product nooit meer terugkrijgt omdat ASUS het kwijt is.. :oops:

En het is inderdaad zonde van de tijd geweest! Hopelijk is het snel opgelost met een nieuw exemplaar! :D

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Punaxio wrote:
Kleine nuance... want je wijst steeds zo makkelijk naar Asus... het is de importeur/distributeur die het kwijt is.
Ik kan me voorstellen dat het met de explosieve groei die Asus (nederland/benelux) de afgelopen 5 jaar heeft doorgemaakt niet makkelijk is om je hele logistieke operatie op peil te houden.
Die jongens lopen waarschijnlijk al jaren achter de zaken aan te hobbelen.
Ooit zaten ze in een klein schuurtje wat moederbordjes te versturen en nu is het een europees toonaangevend electronicabedrijf met honderden zoniet duizenden produkten die uitgeleverd moeten worden aan tienduizenden bedrijven en bedrijfjes met een zeer complexe klachtafhandelingsprocedure omdat het vaak over vage problemen gaat.

Ben blij dat ik niet meer in die hele nabellen/controleren business zit... kan erg frustrerend werk zijn.
Collin,

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

2Black wrote:
Punaxio wrote:
Kleine nuance... want je wijst steeds zo makkelijk naar Asus... het is de importeur/distributeur die het kwijt is.
Ik kan me voorstellen dat het met de explosieve groei die Asus (nederland/benelux) de afgelopen 5 jaar heeft doorgemaakt niet makkelijk is om je hele logistieke operatie op peil te houden.
Die jongens lopen waarschijnlijk al jaren achter de zaken aan te hobbelen.
Ooit zaten ze in een klein schuurtje wat moederbordjes te versturen en nu is het een europees toonaangevend electronicabedrijf met honderden zoniet duizenden produkten die uitgeleverd moeten worden aan tienduizenden bedrijven en bedrijfjes met een zeer complexe klachtafhandelingsprocedure omdat het vaak over vage problemen gaat.

Ben blij dat ik niet meer in die hele nabellen/controleren business zit... kan erg frustrerend werk zijn.
Je wordt op die manier gauw ontevreden en wijst inderdaad misschien de onjuiste persoon aan...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Ikke = ook jaren lang werkzaam geweest op de technische dienst van een computerwinkel.
Al die tijd ook zeer tevreden geweest over Asus producten (hoewel de P2L97 echt t*ringzooi was! :roll:)
Over RMA afhandeling eigenlijk weinig te klagen, omdat wij gewoon defecte spullen terug stuurden naar de leveranciers. Omruil/reparatie van dat spul door Asus zelf was dus niet ons pakkie-an. ;)

Helaas heb ik wel moeten ervaren dat Asus ook nog wel eens een miskleun maakt: m'n laatste aankoop van een Asus product, een mainboard: M2N-VM DVI, was verre van een succes. 't Internet ontploft zo'n beetje van de klachten over dat bord en vrijwel alle klachten gaan over hetzelfde: f0cking traag!

M'goe, elk merk heeft wel eens een product dat niet helemaal denderend is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

ASUS mocht het bedrijf waar ik werkte/stage liep gewoon niet! Dat is het :D

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Over Customer Service gesproken...

had gisteren een bericht verstuurd via de ASRock website met dit verhaal aan hun TD en kreeg vandaag een keurige mail terug, compleet met screendump van het BIOS en de VGA settings, met hoe het zou moeten werken.
Het moederbord waar de 9500GT inging is van ASRock, vandaar.

Heel netjes.
Collin,

Post Reply