*(^*^&$$%# ik word gek van WILD !!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

ja kijk het is niet zo dat ik zomaar dieren dood rijd ofzo.. maar het was hij dood of ik voor de boom.. want remmen kon echt niet meer.. anders had ik dat wel gedaan..
dat scheelt een hoop werk..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

denny wrote:Ik rem iig altijd als het kan. Gewoon zonde van het beestje.
Heb ooit eens over een roedel jonge kuikens heen gereden en was toen zo blij dat ze alle 8 onder de stilstaande auto uitkwamen.
Ik doorgaans ook, met expliciete uitzondering van duiven en eenden. :evil:

denny wrote:@ MNM(tm), Denk jij dat een haas die snelheid kan inschatten. Mensen zijn al niet gemaakt om veel sneller dan hardloopsnelheid zich voort te bewegen. Laat staan dat zo'n beest dat kan inschatten. Daarnaast heeft wild id altijd de neiging voor de auto uit te gaan rennen. Daar kun je ook rekening mee houden.
Een beest dat niet het instinct heeft om NIET juist de weg van het aankomende gevaar te kruisen (en zo dus JUIST in het gezichtsveld van het gevaar terecht te komen), maar precies de andere kant op te gaan (de berm in dus), valt mijns inziens in de categorie genetisch zwak begaafd en is sowieso daardoor gedoemd snel dood te gaan, omdat het hele princiepe van voortplanting is gebaseerd op het sterker / beter worden van de soort.
denny wrote:Zelfde geld trouwens voor kinderen. Die kunnen zulke dingen ook niet inschatten en zullen gewoon de weg oprennen.
Veel kinderen komen niet eens aan inschatten toe: ze beginnen al niet eens met KIJKEN!
denny wrote:Katten zijn trouwens een flinke plaag aan het worden door het nogal onverantwoordelijke gedrag van de eigenaren.
[extreem foute opmerkingsmodus]
Kinderen zijn dat ook.
[/extreem foute opmerkingsmodus]
(Op deze uitspraak is overigens dezelfde generalisering van toepassing als die van de quote. Dat houdt in dat er dus óók zeker wel 'eigenaren' (= ouders) zijn die wel degelijk hun verantwoordelijkheden kennen en hun kroost opvoeden en in de gaten houden!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

op marco's reactie kwam bij mij maar 1 ding naar boven..


WHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAA

marco is weer lekker droog bezig :D
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik probeer ook zo vele mogelijk voor dieren te remmen, met de ax 1x een haas geraakt en dat vond ik niet bepaald grappig ofzo

wil niet weten wat voor schade dat geeft als ik een haas met de golf pak, aangezien de haas er echt niet onder door past :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

q01z wrote:op marco's reactie kwam bij mij maar 1 ding naar boven..


WHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAA

marco is weer lekker droog bezig :D
gek ik had hetzelfde. Slaat natuurlijk nergens op maar toch. 8)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Post by bollie »

rem bekaant nooit voor hazen of eenden ofiets, heb op t werk al te vaak in mekaar gereden auto's gezien van mensen die uitwijken remmen ofzo voor zo'n beest.

en daarbij hedde meteen wa te vrete agge der een kapot rij, vers haasje gaat er altijd wel in :)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

bollie wrote:rem bekaant nooit voor hazen of eenden ofiets, heb op t werk al te vaak in mekaar gereden auto's gezien van mensen die uitwijken remmen ofzo voor zo'n beest.

en daarbij hedde meteen wa te vrete agge der een kapot rij, vers haasje gaat er altijd wel in :)
Was ik maar zo stoer :( jammer dat ze mij toch wel dat stukje menselijkheid gegeven hebben.....

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Happytree wrote:
bollie wrote:rem bekaant nooit voor hazen of eenden ofiets, heb op t werk al te vaak in mekaar gereden auto's gezien van mensen die uitwijken remmen ofzo voor zo'n beest.

en daarbij hedde meteen wa te vrete agge der een kapot rij, vers haasje gaat er altijd wel in :)
Was ik maar zo stoer :( jammer dat ze mij toch wel dat stukje menselijkheid gegeven hebben.....
Dat heet gevoel, Jordi!
En respect (zoals Balkenende 't altijd noemt) voor het leven om je heen :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ook leuk een parkiet die het voorwiel van je motor invliegt. Dat geeft een bende je zit dan helemaal onder de stukjes parkiet :twisted:

Maar wees blij dat het geen grote springende haas was (aka kangeroo). Je auto ligt in de puin en de kangeroo staat op en springt ietwat duizelig weg. Die krengen zijn harder dan beton.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Post by bollie »

[/quote]Was ik maar zo stoer :( jammer dat ze mij toch wel dat stukje menselijkheid gegeven hebben.....[/quote]

gij vreet helemaal gin vlees dan?
ik kan niet leven van alleen konijnevoeier, lust daar altijd wel een goed stuk vlees bij..

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mjah, ik lust ook zeker wel een sappig stukje vlees.
Maar ik heb dan toch wel graag dat dat op 'verantwoorde wijze' is geslacht.

Op een bij elkaar geraapt hompje vlees met botsplinters zit ik in ieder geval NIET te wachten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Mjah, ik lust ook zeker wel een sappig stukje vlees.
Maar ik heb dan toch wel graag dat dat op 'verantwoorde wijze' is geslacht.

Op een bij elkaar geraapt hompje vlees met botsplinters zit ik in ieder geval NIET te wachten.


:withstupid: Inderdaad, roadkill is ook niet echt mijn ding, zo´n platgereden hoopje...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Maar dan nu de hamvraag, je rijd per ongeluk die haas of kat aan. En die is niet op slag dood, maar leeft nog en ligt op straat te creperen....


Wat doe je??? (Of durf je niet in de spiegel te kijken?)

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

nog een x eroverheen..
want dat beest heeft echt onnodig veel pijn
enja dan kun je hem uit zijn lijden verlossen..
zoals ze dat noemen..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Als je er dan toch al overheen gereden bent kun je dat net zo goed nog een x doen, maar dan goed...
Maar over 't algemeen weten die beesten nog wel weg te komen na aangereden te zijn en zijn ze sneller weg dan dat jij achteruit kan rijden...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Guido_AXGT wrote:Maar dan nu de hamvraag, je rijd per ongeluk die haas of kat aan. En die is niet op slag dood, maar leeft nog en ligt op straat te creperen....


Wat doe je??? (Of durf je niet in de spiegel te kijken?)
ligt er aan op wat voor weg je zit, ik zou op een snelweg of hoofdrijbaan niet stoppen en/of keren/achteruit rijden haha.

ik rem voor damherten, konijnen en eenden kunnen me gestolen worden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

DuFF wrote: ik rem voor damherten, konijnen en eenden kunnen me gestolen worden.
Och... ik zou het ontwijken als het kan. Maar als de keus eend - lantaarnpaal in zicht komt kies ik toch voor de eend. Helaas voor het arme beestje ervaring mee.

Ach ja; das de natuur he. Een ander beestje weer wat te eten.
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

tja, de opruimploeg (meeuwen, eksters, en nog wat ratten en marters) vinden het prima als ik over een konijn rijd, het zijn overigens meer konijnen dan hazen.
en als een eend netjes in het riet langs de weg zit, en de weg breed genoeg is voor 1,5 auto, en je moeilijk kan ontwijken ivm sloot links en rechts, en die eend dus opstijgt en recht op je voorruit afkomt.. tja dan zit je toch even te zweten.

ach genoeg diertjes die het wel overleven.
wees blij dat een walvis niet de weg oversteekt...
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hmm, hazen en katten vergelijken... Gemiddelde haas heeft geen baasje, dus is hij verantwoordelijk voor zijn eigen zelfmoordpoging. Ook scheelt het dat hij zich voor een auto kan gooien zonder dat er 's avonds nog iemand huilend op de bank ligt te rouwen.

Met katten is dat vaak wel het geval. En ja, het is in allebei de gevallen erg vervelend als jij het op of in je bumper hebt zitten, maar daar valt vaak nog wel het een en ander aan te doen.

Hoe dan ook, lullig voor jou, met hazen vind ik het persoonlijk ook gewoon een frustratie, katten vind ik waarschijnlijk verschrikkelijk... En met een mens, dan loop ik enkel terug naar de auto om de ehbo-kit te pakken.
Image

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

nouja mn schade is weer herstelt ! 8)
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Post Reply