Slapende pennelikker

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Slapende pennelikker

Post by Mathijs »

Mathijs ging vanmorgen vol met goed humeur zijn op vakantiegaande vriendinnetje nar het station brengen! Samen liepen ze romantisch naar zijn trouwe AXje die sinds weken trouw voor zijn huisje aan een knus pleintje in Groningen staat. De schrik slaat Mathijs om het hart wanneer hij ziet dat er een geel papiertje onder de ruitenwisser zit!

Na zich er eerst van verzekerd te hebben dat de ruitenwisser niet beschadigd is, bekijkt hij het vodje eens nader.

KENNISGEVING VAN BESCHIKKING

Rode Citroën, DG-NP-37, 08-05-2009, tijdstip 07:59, te Groningen.

De ambtenaar heeft geconstateerd dat op genoemde datum, tijdstip en plaats met het omschreven voertuig de gedraging werd verricht, die aan de achterkant is vermeld onder nummer R 584.

Sanctiebedrag 60 euro.

Mathijs baalt uiteraard stevig, als zijn vriendinnetje een half uurtje eerder zou zijn vertrokken was er immers niks aan de hand geweest.

Wanneer hij weer treurig thuiszit zonder vriendinnetje, besluit hij de kennisgeving van beschikking eens aan een nader onderzoek te onderwerpen. Wat houdt R584 precies in?

Volgens het gele papiertje zelf: (zone)bord (E1) (parkeerverbod(szone)).
Lekker duidelijk. Wanneer ik op internet verheldering zoek kom ik het volgende tegen:

Image

Voor zover begrijpelijk, ware het niet, dat er bij mij in de buurt niet zo'n bord staat :S Wel een parkeerzonebord, maar daarom heb ik netjes een vergunning.
Wat wel zo is, ik stond gedeeltelijk buiten het parkeervak, wegens gebrek aan ruimte, echter dit was totaal niet hinderlijk. Mocht de diender mij hiervoor een boete hebben willen geven, dan was dat misschien wel terecht geweest, kinderachtig, maar terecht. Echter nu hij zo stom is geweest om er R584 op te zetten, ga ik deze boete aanvechten.

Iemand hier ervaring mee?

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mathijs »

Oh :(

Er staat wel zo'n bord... drie straten verderop weliswar. Zie hier een plaatje van het miniscule bord. Is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen in de 5 en halve maand dat ik hier woon:

Rechtsonderin de situering ten opzichte van de "plaats delict". Er staan overigens nergens herhalingsborden:

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

ja als het een zone is.. maar de weg waar je er normaal 'in rijd' staat daar dan ook zon bord? anders kan je hem alsnog aanvechten. Beetje lullig wel, zet dan die borden wat groter neer:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mathijs »

Ja de borden stan volgens google streetview wel aan alle toegangswegen, maar inmiddels heb ik het volgende opgeduikeld in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens:

"Het bord E1 wordt in beginsel niet toegepast op weggedeelten waar parkeervakken of parkeerhavens aanwezig zijn. De wegindeling maakt dan immers duidelijk waar men hoort te parkeren. Weliswaar zijn automobilisten die buiten de parkeervoorzieningen geparkeerd staan niet strafbaar, maar indien geen sprake is van een hoge parkeerdruk zal de weggebruiker automatisch gebruik maken van de parkeervoorzieningen. Is de parkeerdruk hoog dan zijn parkeermaatregelen wenselijk. De voorkeur gaat hierbij uit naar het aanbrengen van een onderbroken gele streep boven het plaatsen van het bord E1 of E2."

Wanneer ik kan parkeer ik natuurlijk in de vakken, maar zoals nu was dat door drukte niet mogelijk. Ik stond daarom half buiten het vak, maar totaal niet hinderlijk.

Ik heb de politie al gebeld, maar de verbalisant is dinsdag pas weer aan het werk.

Ik ga hier wel werk van maken, is de 60 euro wel waard, ik ben immers niet strafbaar volgens artikel 65 lid 2 van het RVV.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Ik kan er over meepraten. Hier in het dorp al eens een boete gehad omdat ik met 2 wielen op de stoep stond.

Een drukke dijk, met een brede stoep en ik stond er één bandbreedte (135) op zodat m'n spiegel er niet weer af gereden zou worden.
En jawel hoor, op zondagmiddag een boete :evil:

Met de 3 ax'en die ik heb gehad ben ik alle boetes opgeteld meer geld kwijtgeraakt aan parkeren dan aan rijden. Dat is sinds de komst van m'n cx en een paar mega boetes overigens veranderd.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply