leuk GSA project
Moderators: Rock's, webmasters
leuk GSA project
sommige dingen zitten gewoon echt tegen..
mn vader en ik zijn al enige tijd (lees maanden) bezig aan de GSA.. begonnen met kleppenstellen en monteren vd nieuwe deuren, maar aangezien voor het kleppenstellen de hele motor eruit moest (ja echt..) is er ondertussen nog veel meer gebeurd...
tot vanavond, het grote moment! het starten..
ik had de uitlaat terug gemonteerd en de vloeistoffen bijgevuld (geen koelvloeistof uiteraard, de rest wel)..
eerst ff de benzinepomp laten draaien, starten.. vrijwel gelijk lopen.. super netjes, strak, regelmatig.. zonder tikken of rare ratels.. alleen een fluittoon..
die fluittoon leek van een spanrol te komen, dus koelmantel aan de voorzijde gedemonteerd, inclusief de koelfan om es naar de spanrollen te luisteren..
auto weer starten, loopt de krukaspoulie eraf! die zat dus geborgt met de koelfan.. dat verzin je toch niet? nah uiteraard verspringt de driem van die zijde.. gelijk een hoop geratel..
riemen ff opnieuw gesteld.. auto onregelmatig..
compressietest... cilinder 1, 0 bar
morgen dus maar weer de motor uit elkaar...
mn vader en ik zijn al enige tijd (lees maanden) bezig aan de GSA.. begonnen met kleppenstellen en monteren vd nieuwe deuren, maar aangezien voor het kleppenstellen de hele motor eruit moest (ja echt..) is er ondertussen nog veel meer gebeurd...
tot vanavond, het grote moment! het starten..
ik had de uitlaat terug gemonteerd en de vloeistoffen bijgevuld (geen koelvloeistof uiteraard, de rest wel)..
eerst ff de benzinepomp laten draaien, starten.. vrijwel gelijk lopen.. super netjes, strak, regelmatig.. zonder tikken of rare ratels.. alleen een fluittoon..
die fluittoon leek van een spanrol te komen, dus koelmantel aan de voorzijde gedemonteerd, inclusief de koelfan om es naar de spanrollen te luisteren..
auto weer starten, loopt de krukaspoulie eraf! die zat dus geborgt met de koelfan.. dat verzin je toch niet? nah uiteraard verspringt de driem van die zijde.. gelijk een hoop geratel..
riemen ff opnieuw gesteld.. auto onregelmatig..
compressietest... cilinder 1, 0 bar
morgen dus maar weer de motor uit elkaar...
Last edited by q01z on TueMay12, 2009 11:22:00 PM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
- Location: Steenwijk
- Contact:
Re: stom GSA project
das kl*te, maar kon je dat niet zien dan toen de fan er af was.q01z wrote:auto weer starten, loopt de krukaspoulie eraf! die zat dus geborgt met de koelfan
Dan zit er toch helemaal niets meer voor die poelie?
Blijft kl*te en echt een geval van "had ik maar"........
Sterkte AnimaL
Het GSA blok staat ook niet echt bekend als het beste motortje uit de geschiedenis van Citroën...
In de DS was het oorspronkelijke plan om er een luchtgekoelde zescilinder in te hangen. Daar is Citroën (gelukkig) op terug gekomen.
Pff, kan het blok weer helemaal open... het zit ook echt niet mee.
Balen.
In de DS was het oorspronkelijke plan om er een luchtgekoelde zescilinder in te hangen. Daar is Citroën (gelukkig) op terug gekomen.
Pff, kan het blok weer helemaal open... het zit ook echt niet mee.
Balen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
zwaar balen zeg
He Marc,
Zwaar balen zeg, succes er mee !
Hoeveel uur ben je er nu al mee bezig !
Gr Mr Dean
Zwaar balen zeg, succes er mee !
Hoeveel uur ben je er nu al mee bezig !
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
Ik kan me anders wel leukere manieren bedenken waardoor je er handigheid in krijgt.
Zwaar naaTje in ieder geval.
Gaat zeker weer een koprevisie worden?
Zwaar naaTje in ieder geval.
Gaat zeker weer een koprevisie worden?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Haha oke, dat klinkt beter
Je schrijft in je eerste stukje dat de motor er uit moest om kleppen te stellen.
Als je volgende keer weer moet kleppen stellen de motor er gewoon inlaten dus.
Succes verder met de GSA, was bere fijne auto om mee te rijden. Helaas zie je ze niet zoveel meer.
Laat eens wat leuke foto's zien van jullie project als je wilt.
Je schrijft in je eerste stukje dat de motor er uit moest om kleppen te stellen.
Als je volgende keer weer moet kleppen stellen de motor er gewoon inlaten dus.
Succes verder met de GSA, was bere fijne auto om mee te rijden. Helaas zie je ze niet zoveel meer.
Laat eens wat leuke foto's zien van jullie project als je wilt.
Groeten van Henk uut Blesdieke
nah, we zijn ondertussen weer een paar weken/maanden verder..
in de tussentijd de nieuwe deuren gemonteerd en de voorschermen gespoten.. dus er is/was vooruitgang!
er is ook een mogelijkheid dat er nieuwe klepjes aankomen (hebben we toch echt nodig..) dus vanavond alvast maar begonnen met de zuigerveren..
netjes met zo'n tang de zuigerveren wisselen.. principe werkt best aardig en in theorie ging het ook best goed.. totdat er plots een olieschraapveer brak..
gelukkig zijn deze olieschraapveren net als de klepjes waarschijnlijk niet meer leverbaar.. dus dat is altijd handig!
in de tussentijd de nieuwe deuren gemonteerd en de voorschermen gespoten.. dus er is/was vooruitgang!
er is ook een mogelijkheid dat er nieuwe klepjes aankomen (hebben we toch echt nodig..) dus vanavond alvast maar begonnen met de zuigerveren..
netjes met zo'n tang de zuigerveren wisselen.. principe werkt best aardig en in theorie ging het ook best goed.. totdat er plots een olieschraapveer brak..
gelukkig zijn deze olieschraapveren net als de klepjes waarschijnlijk niet meer leverbaar.. dus dat is altijd handig!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Pfff....'t zit ook niet mee! Succes ermee maar weer!q01z wrote:nah, we zijn ondertussen weer een paar weken/maanden verder..
in de tussentijd de nieuwe deuren gemonteerd en de voorschermen gespoten.. dus er is/was vooruitgang!
er is ook een mogelijkheid dat er nieuwe klepjes aankomen (hebben we toch echt nodig..) dus vanavond alvast maar begonnen met de zuigerveren..
netjes met zo'n tang de zuigerveren wisselen.. principe werkt best aardig en in theorie ging het ook best goed.. totdat er plots een olieschraapveer brak..
gelukkig zijn deze olieschraapveren net als de klepjes waarschijnlijk niet meer leverbaar.. dus dat is altijd handig!
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
q01z wrote:nah, we zijn ondertussen weer een paar weken/maanden verder..
in de tussentijd de nieuwe deuren gemonteerd en de voorschermen gespoten.. dus er is/was vooruitgang!
er is ook een mogelijkheid dat er nieuwe klepjes aankomen (hebben we toch echt nodig..) dus vanavond alvast maar begonnen met de zuigerveren..
netjes met zo'n tang de zuigerveren wisselen.. principe werkt best aardig en in theorie ging het ook best goed.. totdat er plots een olieschraapveer brak..
gelukkig zijn deze olieschraapveren net als de klepjes waarschijnlijk niet meer leverbaar.. dus dat is altijd handig!
Dat is allemaal minder zeg, maar mischien heb ik een compleet motortje voor je is dat iets?? Jongen bij ons op het werk heeft 3 gsa`s en een hoop onderdelen.
Groetjes
Ehm... Hoe krijg je 't voor mekaar dat er een olieschraap-veer breekt als je er niet eens een béétje bij in de buurt bent? Of zit zo'n GSA-blok dusdanig anders in mekaar dan een TU-blok, dat ik me daar nu schromelijk in vergis?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ehm, Marc schrijft dat hij de zuigerveren er aan het afhalen is. De olieschraap veer is er daar 1 van.MNM(tm) wrote:Ehm... Hoe krijg je 't voor mekaar dat er een olieschraap-veer breekt als je er niet eens een béétje bij in de buurt bent? Of zit zo'n GSA-blok dusdanig anders in mekaar dan een TU-blok, dat ik me daar nu schromelijk in vergis?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Als je die dingen verwijderd, kun je er toch donder op zeggen dat je ze moet vervangen voor nieuweBossie wrote:Ehm, Marc schrijft dat hij de zuigerveren er aan het afhalen is. De olieschraap veer is er daar 1 van.MNM(tm) wrote:Ehm... Hoe krijg je 't voor mekaar dat er een olieschraap-veer breekt als je er niet eens een béétje bij in de buurt bent? Of zit zo'n GSA-blok dusdanig anders in mekaar dan een TU-blok, dat ik me daar nu schromelijk in vergis?
Lekker Hobby'en
Freude am Fahren.