Zeikboetes

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Zeikboetes

Post by grietje »

MBa@NL wrote:
grietje wrote:- minder dan 10 km/uur te hard geen boete
Met zo'n regel krijg je dus weer mensen die denken dat je dan ineens 130 mag op de snelweg... onder het mom van "dan krijg ik in elk geval geen boete"
dat maakt toch niet uit? Die doen het nu toch ook wel.

Gewoon de boetes boven de 10 km/uur flink omhoog
laat die mensen dan maar de staatskas spekken, die rijden teminste ECHT te hard.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

- meer dan 25 km/uur te hard? rijbewijs innemen
overdrijf je nu niet een beetje?

in een woonwijk oid oke, maar op de snelweg.. :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

TTF wrote:
- meer dan 25 km/uur te hard? rijbewijs innemen
overdrijf je nu niet een beetje?

in een woonwijk oid oke, maar op de snelweg.. :roll:
daarom zette ik er ook bij, flexibele zinnige max snelheden ;)
maja ok op de snelweg 40, maja je moet ook denken dat t niet een te groot verschil word met vrachtwagens.
En opzich is hard rijden niet gevaarlijk, het zijn de dingen die t met zich mee brengt.. Rechts inhalen als iemand zich WEL aan de snelheid houd, en net die ene miliseconden te laat naar rechts gaat (ja er zijn ook zat onnodig linksrijders en ja die zijn heeeeeeeeeeel irritant)
of gaan bumperkleven als iemand anders wel gewoon met 120 langs de vrachtwagens wilt... en dat maakt hard rijden gevaarlijk.

Maar keer bij wegmisbruikers iemand die 160 reed op een 60 km weg. Uhm, die mag van mij eeuwig zn rijbewijs kwijt zijn 8-)

Ik had t laatst ook met de kever in de schiphol tunnel. Dit rechterrijbaan is compleet naar de kloottte, staat zelfs borden bij dat t zo slecht is.
Maja die snelweg heeft 4 rijbanen, en t was rustig, en t regende (dus dan heb ik echt heeeel veel last ervan, hij duikt dan zelfs soms helemaal andere rijbaan op) dus ik ga 1 baantje naar links.

Gaat er zon klooothomel achter me rijde, dik seinen en bumperkleven, terwijl die andere 2 rijbanen leeg waren :roll:

kan ie t dan ook niet in zn domme bolle kop halen dat die rechterrijbaan niet echt prettig is met een kever en harde regen, en dat ie gewoon ff naar links kan?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Donderkar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 190
Joined: MonSep18, 2006 8:52:58 PM
Location: Steenwijk

Post by Donderkar »

Ruil je AX gewoon in voor een 1.4 D en je zult nooit meer geflitst worden :idea:
Zelfs als je dan 130 rijdt (wind mee...) blijkt dat in werkelijkheid 120 km/h te zijn... :roll:
Image
AX 1.4 D wit 3d 1995 JX-VD-49
AX 1.1 TE 5d 1989 XS-29-VH
Ami 6 break wit 1969 AM-00-01

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

ik denk dat ik dan nog altijd een grote mazzelpik ben.
ik heb helemaal geen bekeuringen voor de snelheid gehad.
wel een keer voor fout parkeren, dat is bijna nog erger :P
en een keer voor onnodig linksrijden midden in de nacht op de snelweg.
bezwaar aangetekend en hoefde gelukkig niet te betalen :)
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Pfoe... bijna weer een boete te pakken!

Na een enorm lange (kl*te!)werkdag maar eens naar huis toch stiekem nog heel even te vieren dat ik jarig ben. De hele dag immers geen tijd gehad daarvoor en een boel gezeik over me heen gehad. Gebak halen, koffie zetten en naar binnen schuiven heb ik bijvoorbeeld binnen 12 min -al bellend- gedaan.

Eenmaal door de beveiliging uit het gebouw waar ik werk en daarna van het terrein af gelaten eindelijk in de auto op weg naar huis. Bezig met de carkit "slingerde ik wat' en dat werd opgemerkt door een stel heren in een blauwe bus met strepen. Bij het stoplicht haalden ze me in en ging het bordje 'volgen' aan.

Eenmaal gestopt bij een bushalte kwam de onvermijdelijke vraag: "Heeft u gedronken?" Hoewel ik op dat moment -gezien de kl*tedag- een ontzettende drang had een fles wodka tactisch weg te drinken op elke keer dat er "Roxanne" wordt gezongen in het nummer 'Roxanne' van The Police; kon ik nog volledig naar waarheid antwoorden: "Nee, geen druppel. Ik slingerde omdat ik bezig was met mijn carkit"

Nadat de heren mijn persoontje eens grondig hadden nagetrokken mocht ik met een compliment voor het gebruik van de carkit mijn weg weer vervolgen :)
AX GTI '91

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

PFOEH !!!!!!!! :cry:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

haha, en ook de carkit mag alleen worden aangeraakt als je stil staat eigenlijk. Zelfde geld voor instellen gps etc etc. Want als je met je carkit bezig bent ben je niet met je auto bezig en dat uitte zich in een gedrag wat toch blijkbaar aanleiding gaf voor het aan de kant zetten.
Ze hadden je dus gewoon een bekeuring kunnen geven.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Ow en Duf,

Dat wordt gezien als een misdrijf ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

haha dat snap ik ook wel, maar 't feit dat het gewoon te koop is, dat is zo lachwekkend :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik had vandaag ook wel wat grappigs, komt er een brief binnen van CIB, niet zo heel verassend bij ons in huis :oops:
Dus ik maak hem open aangezien eht meestel 50/50 is dat ie van mij of pa is (alhoewel ik al 2 maanden geen bon meer heb gereden :P)

Is het een brief dat ik minder mag betalen op een nog openstaande boete :lol:

Dat is beter nieuws :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

DuFF wrote:haha dat snap ik ook wel, maar 't feit dat het gewoon te koop is, dat is zo lachwekkend :lol:
Das het grappige van Nederland. Je mag hier vrijwel alles kopen. Wil alleen niet zeggen dat je het mag gebruiken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

denny wrote:haha, en ook de carkit mag alleen worden aangeraakt als je stil staat eigenlijk. Zelfde geld voor instellen gps etc etc. Want als je met je carkit bezig bent ben je niet met je auto bezig en dat uitte zich in een gedrag wat toch blijkbaar aanleiding gaf voor het aan de kant zetten.
Ze hadden je dus gewoon een bekeuring kunnen geven.
Ik twijfel eraan of er bekeurd kan worden voor het gebruik van een carkit. Bekeuren op basis van artikel 5 (kapstok) was in dit geval (idd geen aandacht bij de weg) inderdaad niet geheel onterecht geweest.

Desalniettemin vind ik dat deze agenten goed werk hebben verricht door het op te lossen met het 'vriendelijk doch dringend attent maken op' en 'bewust maken van'. Bij mij is de effectiviteit in ieder geval een stuk groter.
AX GTI '91

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Precies!
Gooien ze er maar weer een prent tegenaan, dan gaat de hele situatie je geheugen in als kl*te-voorval en doe je 't binnen no-time gewoon wéér. Zo'n 'preek' maakt dan een stuk meer indruk.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

lol, door de kentekenplaat-link die ik hierboven gelinked had, zijn er 35 kijkers geweest van hier :lol: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

frustraties

Post by lindap89 »

Ja, ze moeten kleine autootjes zeker hebben ofzo :?
Niet alleen met gedrag op de (snel)weg -kleine autootjes zijn zogenaamd niet snel genoeg ofzo :roll: dat hebben ze mis; je zit zo aan de maximumsnelheid vooral binnen de bebouwde kom :lol: -

Heb zelf pas een jaar m'n rijbewijs, en vlak daarna een axje gekocht en houd me altijd aan de regels, maar kreeg pas ook een boete voor fout parkeren van 60 euro om onduidelijke reden -uitgeschreven door een gemeenteambtenaar nogwel dus pas maar op-, terwijl er al 6 jaar mensen daar geparkeerd staan nota bene! Volkswagens, BMW's, Opels, Ford etc etc.. En dan kom ik er eens met m'n AXje en jaa hoor...
Nouja ik zet m'n auto er dan maar niet meer neer, en stiekem hoop ik dat die dikke auto's ook een boete krijgen binnenkort :twisted:

Trouwens; een familielid heeft ook een AX gehad en kreeg toen ook een boete voor 3 of 5 km te hard!
Weer op zoek naar Citroën

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Het is de laatste tijd rustig met post uit leeuwarden (afkloppen). Vorige week nog mazzel gehad in de 60-km zone, reed vrij stevig maar kon nog remmen voor de lasergun. Gelukkig is de betreffende agent niet nog ff op z'n motor gestapt.
AX GTI '91

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Vandaag weer een brief uut 't Noarden :lol:

4 km te snel op de snelweg ..... wat ben ik toch ook een boefje :lol:

Image

Sorry meneer agent,... ik zal het nooit meer doen ..... mwahahaha ...

16 piek :lol: .... ik denk dat ik ze dit keer een euro fooi geef ... voor een euroknallert van de Mc.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Wat een boefje ben je !!

Post by MrBBQ »

Wat ben jij ook een boefje !!!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Post Reply