Roest

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman

Roest

Post by raoel »

Wel heel erg jammer hoor.. vind ik na ruim een half jaar zoeken een BX Chic zonder roest. Meerdere mensen hebben 'm onderzocht, ook BX-o-fielen, iedereen zegt "gaaf geen roest".

Druk ik eens op een bruin plekje bovenop de a-stijl.. heb ik dit als resultaat (ondertussen gevuld met vaseline):
Image

Is gewoon een gat :-S

Na wat verder onderzoek heeft de a-stijl aan de onderkant ook bruine vlekken, en aan de linkerkant begint het ook al 'n beetje.. En nog zo verrekte lastig te lassen ook (schijnt?).

Ik ben op dit moment aan het bedenken wat ik hier aan kan doen (LATEN doen, want lassen kan ik niet)... Mjah, op zoek naar een ander kan ook, maar ze gaan het allemaal krijgen, vroeger of later...

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Dat is inderdaad wel erg jammer.
En op een plek die je echt niet wilt...

Glasverzekering afsluiten en en veel gaan bumperkleven :twisted:
Mijn AX had die plekjes ook. Laten behandelen met owatrol toen mijn voorruit toch vervangen moest worden.
Inmiddels alweer 14 maanden van die roest af.

Kleine troost; toch nog een grote overeenkomst met de AX ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Idd een zéér typische en 100% overeenkomende plek met AX-en.
M'n vorige Volcane had daar ook flinke plekken en m'n dieseltje wilde er ook al aan beginnen, maar dat heb ik meteen de kop in gedrukt door de boel meteen goed schoon te maken en in te smeren met Noverox toen ik de voorruit heb laten vervangen (lange leve WA+ verzekering! :D).

De enige manier om zulke roestplekken echt goed te (kunnen) behandelen is als de voorruit eruit is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Aangezien ik er nog 100 jaar (ofzo) nog wil rijden (dit is mijn droomauto :) ) wil ik 'm laten vervangen. Met goeie behandeling enzo. Iemand op BX forum zei:
Reparatie plaatwerk stralen/schuren en in de expoxy zetten, las primer aanbrengen e.d....
Lasnaden vlakslijpen, alles in de EP, bijplamuren waar nodig(beter nog lasnaden vertinnen).

Achteraf boel met kwaliteitslak spuiten, binnenkant volgieten met Dinitrol.
Zoiets dus ;)

Ben ff opzoek naar een betrouwbare betaalbare garage in Twente (tips, ik houd me aanbevolen ;-) )

Post Reply