Zeikboetes

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Zeikboetes

Post by Tijmen »

Ik word er helemaal simpel van, van die achterlijke tyfustering lullige boetes. Vandaag alwéér een boete voor fokking 5 km/h overschrijding van de maximumsnelheid.

Ik word helemaal strontziek van dat gezeik, rij ik netjes krijg ik alsnog boetes! (krijg gemiddeld drie van dit soort boetes per maand) :evil:
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Zeikboetes

Post by grietje »

-Henry- wrote:Ik word er helemaal simpel van, van die achterlijke tyfustering lullige boetes. Vandaag alwéér een boete voor fokking 5 km/h overschrijding van de maximumsnelheid.

Ik word helemaal strontziek van dat gezeik, rij ik netjes krijg ik alsnog boetes! (krijg gemiddeld drie van dit soort boetes per maand) :evil:
Join de club!!!

Ik had een een tijdje 3 per week :roll: van 3 tot 5 km/uur te hard...


Niet dat ik t aanraad ofzo :s maar t ongeluk hielp bij mij nogal, ik rij nu heel vaak ruim onder t limiet....
Last edited by grietje on WedFeb11, 2009 8:47:24 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

kredietcrisus zeggen ze dan he :evil: :?
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Re: Zeikboetes

Post by rally »

grietje wrote:
-Henry- wrote:Ik word er helemaal simpel van, van die achterlijke tyfustering lullige boetes. Vandaag alwéér een boete voor fokking 5 km/h overschrijding van de maximumsnelheid.

Ik word helemaal strontziek van dat gezeik, rij ik netjes krijg ik alsnog boetes! (krijg gemiddeld drie van dit soort boetes per maand) :evil:
Join de club!!!

Ik had een een tijdje 3 per week :roll: van 3 tot 5 km/uur te hard...

dan rij je gewoon 3 tot 5 km minderhard dan krijg je ook geen boete :D :D


Niet dat ik t aanraad ofzo :s maar t ongeluk hielp bij mij nogal, ik rij nu heel vaak ruim onder t limiet....

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Re: Zeikboetes

Post by Tijmen »

grietje wrote: Niet dat ik t aanraad ofzo :s maar t ongeluk hielp bij mij nogal, ik rij nu heel vaak ruim onder t limiet....
Doe maar ff niet nee...

Ach ja, ik spek de staatskas ook nog niet genoeg. Als ik zin heb om een dagje ziek thuis te blijven ga ik uitrekenen welk percentage van m'n salaris direct én indirect naar de staatskas gaat.
AX GTI '91

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ben ik nou de enige zonder boetes? (nouja, niet helemaal "zonder":een keer verkeerd geparkeerd, we hebben met 3 personen rondgelopen met de vraag "mag je hier nou parkeren?? ik zie nergens staan dat het niet mag..").

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

raoel wrote:ben ik nou de enige zonder boetes?
nope, ook mij lukt het al bijna twee jaar lang (sinds dat ik rechtsgeldig een auto op de openbare weg mag voortbewegen dus) ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Boetes die ik thuiskrijg vallen behoorlijk mee, 3x fout parkeren, waarvan 2x op dezelfde plek in 1 week... :oops: Hardleers noemen ze 't ook weleens..

Snelheid nog nooit met m'n eigen auto's gehad, wel met de auto's van de baas... 8)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Het treurige van het boetebeleid in Nederland is niet zozeer dat er boetes zijn voor 3km te snel, maar dat die onder valse voorwendselen worden ingevoerd en zelfs verhoogd (veiligheid op de snelweg, my ass...)

Nee, neem dan Japan. Maximumsnelheid op de snelweg is... 80. I kid you not. Maar geen flitspalen, en pas vanaf een kilometertje of 20 doen ze de moeite je langs de kant van de weg te zetten (dus iedereen rijdt "te snel" en tegelijkertijd te langzaam...). Als dat langs de kant zetten gebeurt ben je overigens goed de lul, want behalve de boete schijn je ook nog een preek van een uur (again, I kid you not) te krijgen. :D
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

in jouw geval is dat 1 grote grap, want je weet nog niet alle woordjes, zit je daar met een woordenboek en vraag je telkens in het japans "kunt u dat nog is herhalen?" :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

:lol:
Kijk uit, een Cactussssss

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Heb pas 4 maanden me rijbewijs maar had de eerste maand al 2 boetes met 145 geflitst in een Ford ka en 1 x 4km te hard wat niet echt de moeite maar was zo bang om hem open te maken omdat ik 2 weken ervoor s'nachts met 200 over de snelweg was gegaan in me vaders auto(blijft onverstandig maar 4 baans helemaal leeg een droog kan weinig misgaan

Die schrik ben ik zat dus kan me redelijk goed inhouden.

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Post by rally »

Happytree wrote:Heb pas 4 maanden me rijbewijs maar had de eerste maand al 2 boetes met 145 geflitst in een Ford ka en 1 x 4km te hard wat niet echt de moeite maar was zo bang om hem open te maken omdat ik 2 weken ervoor s'nachts met 200 over de snelweg was gegaan in me vaders auto(blijft onverstandig maar 4 baans helemaal leeg een droog kan weinig misgaan

Die schrik ben ik zat dus kan me redelijk goed inhouden.
dan moeten ze ook jou rijbewijs gewoon innemen.
Als je hard wild rijden dab ga je maar naar het circuit.
het is niet zo erg dat jij veronglukt tis meestal de mensen die je erbij betrekt.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Zeikboetes

Post by grietje »

rally wrote:
dan rij je gewoon 3 tot 5 km minderhard dan krijg je ook geen boete :D :D
Ja maja, je rijd gewoon, relaxed en ik kijk niet elke 3 sec op me teller. Ik rij gewoon de snelheid die ik veilig vind op dat moment. En ja, dat is op een rechte lange polderweg zonder kruispunten al snel 5 km harder dan toegestaan ;)

Nu let ik wel zo goed op dat t eigenlijk nooit veel harder is (ik heb dus ook nog NOOIT een bon gehad voor meer dan 6 km per uur te hard!) Maar het ff inhalen of heuvel af rijd ik wel eens tot 6 km per uur harder ja...

Momenteel dus niet, ik rijd nogsteeds de snelheid die veilig en prettig voelt en op dit moment is dat gewoon een stukje minder :D

Maar ik vind nog steeds:
- minder dan 10 km/uur te hard geen boete
- flexibele max snelheden op snelwegen, dus afhankelijk van verkeersdrukte, van 90 tot 120
- meer dan 25 km/uur te hard? rijbewijs innemen
- te hard in 30, 50 en 60 km zones, 3 dubbele boete. oke niet alle zones zijn terecht, mee eens! Maar de meeste wel, dan fietsen er dus kinderen, lopen er mensen, daar rijd je dus NIET met een te hoge snelheid langs.
- bumperkleven? rijbewijs innemen. dat je je zelf in gevaar brengt, be my guest maar laat mij en mijn auto daar buiten.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Re: Zeikboetes

Post by Tijmen »

rally wrote:
dan rij je gewoon 3 tot 5 km minderhard dan krijg je ook geen boete :D :D
Je kunt ook een kilometerteller met een enorme afwijking nemen.... Maar goed, ook ik kijk niet elke seconde op de teller van m'n scheepsdiesel.

Verder kun je naar mijn idee best vlot rijden, zolang je het maar veilig en verantwoord doet. Dat slome gekak van 'exact 80' is gevaarlijker dan vijf km per uur te hard rijden.
AX GTI '91

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Re: Zeikboetes

Post by rally »

-Henry- wrote:
rally wrote:
dan rij je gewoon 3 tot 5 km minderhard dan krijg je ook geen boete :D :D
Je kunt ook een kilometerteller met een enorme afwijking nemen.... Maar goed, ook ik kijk niet elke seconde op de teller van m'n scheepsdiesel.

Verder kun je naar mijn idee best vlot rijden, zolang je het maar veilig en verantwoord doet. Dat slome gekak van 'exact 80' is gevaarlijker dan vijf km per uur te hard rijden.
Dat is ook bij exact 50 exact 100 het zijn en blijven regels.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Re: Zeikboetes

Post by Tijmen »

rally wrote: Dat is ook bij exact 50 exact 100 het zijn en blijven regels.
Regels zijn er om.... :wink:
AX GTI '91

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Re: Zeikboetes

Post by rally »

grietje wrote:
rally wrote:
dan rij je gewoon 3 tot 5 km minderhard dan krijg je ook geen boete :D :D
Ja maja, je rijd gewoon, relaxed en ik kijk niet elke 3 sec op me teller. Ik rij gewoon de snelheid die ik veilig vind op dat moment. En ja, dat is op een rechte lange polderweg zonder kruispunten al snel 5 km harder dan toegestaan ;)

Nu let ik wel zo goed op dat t eigenlijk nooit veel harder is (ik heb dus ook nog NOOIT een bon gehad voor meer dan 6 km per uur te hard!) Maar het ff inhalen of heuvel af rijd ik wel eens tot 6 km per uur harder ja...

Momenteel dus niet, ik rijd nogsteeds de snelheid die veilig en prettig voelt en op dit moment is dat gewoon een stukje minder :D

Maar ik vind nog steeds:
- minder dan 10 km/uur te hard geen boete
- flexibele max snelheden op snelwegen, dus afhankelijk van verkeersdrukte, van 90 tot 120
- meer dan 25 km/uur te hard? rijbewijs innemen
- te hard in 30, 50 en 60 km zones, 3 dubbele boete. oke niet alle zones zijn terecht, mee eens! Maar de meeste wel, dan fietsen er dus kinderen, lopen er mensen, daar rijd je dus NIET met een te hoge snelheid langs.
- bumperkleven? rijbewijs innemen. dat je je zelf in gevaar brengt, be my guest maar laat mij en mijn auto daar buiten.
Gewoon bij drank op en bij meer dan dubbel te snel rijden flinke boete in het rijbewijs innemen. En opnieuw laten opgaan voor het rijbewijs. Wat heb je er nu aan 10 dagen je rijbewijs kwijt en een boete.

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

Wil er toch ff op reageren.
Heb er al meer dan een miljoen km. opzitten ongeveer vanwege werk,
maar vind de Nederlandse snelheids regels vrij kinderachtig maar schijnbaar wel nodig.
Moet er wel bij zeggen dat ik het absoluut onverantwoord vind wanneer je net 2 weken je rijbewijs hebt en dan het lef hebt om ook maar te denken dat je 200 kunt gaan rijden. Maar goed , zij we niet allemaal jong geweest.
Geef mij de Duitse snelheids regels (incl. mentaliteit) maar, veel gemoedelijker en ja daar hoort ook het even knipperen met het licht bij als je inhaalt. Want daar word niks agressiefs mee bedoelt.
Overigens heb ik het heel lang zonder boetes kunnen doen , tot dat ik mijn huidige motor ging uitproberen (340 euries boete na lange achtervolging en aanhouding. 49 km te hard na correctie :oops: )
Had het echt niet in de gaten.

AnimaL

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Zeikboetes

Post by MBa@NL »

grietje wrote:- minder dan 10 km/uur te hard geen boete
Met zo'n regel krijg je dus weer mensen die denken dat je dan ineens 130 mag op de snelweg... onder het mom van "dan krijg ik in elk geval geen boete"

Post Reply