... (CENSUUR).... ax

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

... (CENSUUR).... ax

Post by arjanklepper »

Reed ik gister heerlijk terug in mijn axje vanaf amsterdam naar heerhugowaard. Zegt dat pokke ding halverwege, krijg het zuur ga maar lopen. radio viel weg moter stotterenen en moest naar de kant van de A9 snelweg met die bak. Binnen een minuut stonden de aasgieren van de ANWB bij me of ik een abbonement wou en ook met een prijsopgave voor slepen en fiksen van plus minus 300 euro.Ik had me pa al gebeld om me te slepen dus ik heb hem weggejaagd.

Binnen 3 minuten stond Rijkswaterstaat naast me. heeft mij netjes afgezet met pionnen en een sleper gebeld. Deze zette me gratis en voor nop ergens in velsen zuid. waar mijn pa me veilig kon aanpikken om te slepen. het werd al donker en me accu was dood aangezien mijn dynamo denk is overleden dus had geen alarmlichten meer. Dus pauper als ik ben 2 fietslichtjes aan mijn spoiler tapen en laten slepen. van RWS moest ik gewoon via de snelweg dus 3 meter achter je pa zijn auto gebonden met 100 over de snelweg. gekkenwerk dood eng als niets in je auto werkt.

Conclusies.

1: een ax heeft ook electriciteit nodig. k*t ding geeft alleen niet aan wanneer. geen stroom meer voor een lichtje denk.
2: ANWB zijn een stel afzetters.
3: Rijkswater staat sleept je gratis En ze zijn een stuk vriendelijker dus wacht altijd op hun.

ow en ouwe auto's zijn k*t
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: ... (CENSUUR).... AX

Post by denny »

arjanklepper wrote:ow en ouwe auto's zijn k*t
Gek genoeg denk ik dan toch altijd aan het onderhoud wat k*t geweest moet zijn. Met een oude auto is niks mis nl.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Idd. Een oude auto heb je doorgaans zo weer gemaakt. Met een nieuwe zoek je je het ongans.

En dit zijn nou eenmaal de probleemtijden voor dode accu's. Leeftijd haalt daarbij geen ruk uit. Zelfde geld voor je dynamo. Die kun je ook binnen een paar jaar versleten hebben.

Vind het sowieso nog netjes dat de anwb stopt en je de mogelijkheid geeft lid te worden. Ik ben gewoon preventief lid. Verwacht niet dat mijn axje er de brui aan geeft. Maar altijd handig als je zeker weet dat je opgehaald wordt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

En nu net mijn axje doorgemeten op electrische sytemen. en alles gewoon goed.
verdomme nog steeds geen oorzaak:(
hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Kabelboom?

Een van de laatste keren dat ik in mijn AX reed deed ook helemaal niets het meer geen licht, geen piepje, helemaal dood.

En de volgende dag starten en lopen... :roll:

Later bleek er dus een probleem te zijn met de kabelboom, maar toen was de auto niet meer in mijn bezit.
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zit je controle stekker vast op je dynamo?
Vsnaar goed gespannen?
Wat is de laadspanning als je dat nog kan testen 8)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

contactslot al gecontroleerd?
(he joost, dat heeft mij ooit een goeikope GT opgeleverd, die nu bij Collin staat :D)
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Nostalgie... dat was mijn eerste mankement met een AX ooit.
AX ook op de vluchtstrook gezet, alleen bleek dat geen vluchtstrook maar de busbaan tot groot ongenoegen van de eerst passerende buschauffeur :lol:
TUUUT TUUUT! "ja sorry, auto doet het niet meer."

Bleken versleten koolborstels in de dynamo te zijn.
Ik zou wel controleren of die nog niet versleten zijn. Mijn ervaring is als die tegen versleten aan zitten het inderdaad kan zijn dat de AX opeens niks meer doet maar later weer als vanouds.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Het ligt niet aan contactslot want die doet het gewoon.

en joost de laadspanning is 14.00 V spanning accu 12,67 V laadstatus 100% dit is gemeten via een of ander apparaatje van argus.

Een probleem in de kabelboom lijkt het me ook niet want ik denk dat mocht er eens kortsluiting zijn of een lekstroom dan is die boom doorgefikt en blijft hij kortsluiting maken.
volgens apparaatje is allles dus oké maar ik vertrouw mijn auto nu voor geen meter.

kan je een dynamo makkelijk openmaken om te kijken of je koolborstels kapot bennen???

groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

arjanklepper wrote:Het ligt niet aan contactslot want die doet het gewoon.
Dat zegt opzich niets. contactsloten gaan vaak stuk bij axen. Ze doen het wel, in de zin van dat hij of wel start of er wel lampjes gaan branden, maar dat wil niet zeggen dat alle contactjes/draadjes goed werken......
Een probleem in de kabelboom lijkt het me ook niet want ik denk dat mocht er eens kortsluiting zijn of een lekstroom dan is die boom doorgefikt en blijft hij kortsluiting maken.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet.
Toevallig zelf een auto gehad met een beschadigde kabelboom. Ene moment deed ie het perfect (ook zeker geen lekke accu o.i.d. of kortsluiting) en t andere moment deed helemaal NIETS het meer. Ik moet zeggen, het duurde ook bijna 5 maanden voordat ik t probleem had gevonden
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

das mooi ...

hoe kan ik er dan achter komen waaraan mijn axje gefikst moet worden? want ik word niet goed van dat ik mijn auto niet vertrouw.
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Post Reply