pcrodent wrote:2Black wrote:ook al staat hij nu al 1,5 jaar bij het nu 7,5 jarige kind op de kamer....

Ennnnn daar is uw diagnose!

Dat kind is zo ongeveer ingesteld met de rechten van "guest" en mag dus helemaal nix, nada, noppes....
En tot mijn eigen verbazing heeft hij ook nooit wat voor virus of wat dan ook binnengehaald...., terwijl z'n broer om de 2 maanden stijf van de trojaanse paarden en virussen staat en ik dat dus weer allemaal mag oplossen!
In ieder geval.... zoals q01z ook al beschrijft aan zijn K8V... precies dat dus.
En dat af en aan al 4,5 jaar lang, maar hij bleef het uiteindelijk wel altijd doen.
Heb vanmorgen nog even gekeken... en het is absoluut iets in de opstartpartitie cq. de bootsector.
Heb het bios teruggezet op "default values", de S-ATA DVD speler losgekoppeld zodat die niet in de weg kan zitten.
Het BIOS wordt geladen.... dan druk ik F8 om de "safe mode" etc. te kunnen kiezen... maar dan nog steeds elke keer hetzelfde.
HD wordt 1 seconde aangesproken om XP te gaan opstarten en dan.... niets meer.
Kortom schijf blijft hangen door ofwel XP fout, bootsector fout, i/o fout tussen HD en MB. Het gaat zo snel dat het eigenlijk geen opstartprogrammafout of driverfout kan zijn.
Ach... dan maar op zoek naar iets nieuws.