Wegpiraat

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Maar wat mij wel mateloos irriteert zijn dus al die mensen die al op een afstand van paar honderd meter naar links gaan, zo onder het mom van dan zit ik vast links want dadelijk lukt dat niet meer. Er is echt giga veel ruimte over aan de rechterkant en daar rij ik dus. Alleen ik rij wel gewoon 100/120 net hoe hard je mag. Ja zeggend e meeste dan, jij haalt rechts in. Nee ik wil best links inhalen maar ga dan aub naar rechts, ik laat je er echt wel tussen hoor.

Afgelopen vakantie in Duitsland was het allemaal veel relaxter. Er rijd een dikken BMW ver boven de 200km p/u ik rij 110km nou dan wacht ik echt wel even hoor met naar links gaan, kan hij zonder af te remmen doorrijden en ik merk niet eens dat ik even heb gewacht.
Kom je terug in Nederland rij je hier een keer 170/180km I know veel te hard maar da's het probleem van mij en het CBR/Justitie, komen er gelijk allemaal van die moraalridders die menen allemaal express effe iets te lang te moeten doen over het naar rechts gaan, of ze worden "rechts" ingehaald.
In de ergernissen top 10 staat naast ASO gedrag ook onnodig links rijden. Da's vreemd?
Ik geef ruiterlijk toe dat ik regelmatig asociaal rij, niet bumperkleven want dat werkt niet, word ik veel te moe van, wel rechts inhalen maar dat is dan omdat het gat zo groot is en de snelheid zo laag dat het belachelijk is om af te moeten remmen. Zolang je de ander niet in gevaar brengt denk ik dat we samen een heel eind kunnen komen. Een AX (met kinderen) rechts voorbij knallen in een tunnel is ronduit belachelijk en keur ik never nooit niet goed, het verhaal van Romy net zo min. Maar ik heb wel een pesthekel aan wannabe PeterR de Vries'en, de mensen die de rechter proberen uit te hangen. Als iemand zich keurig aan de snelheid houdt, vind ik dat perfect. Iemand die dan weer 60km, dan weer 100, dan weer 80 dan weer 130km op de snelweg rijdt haal ik desnoods rechts in, ik rij voor mijn plezier en dat lukt niet achter zo iemand.

Just my 2 cents
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

Alto
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 53
Joined: MonMar24, 2008 11:38:43 AM
Location: Utrecht, Koudekerke, Bergen op Zoom
Contact:

Post by Alto »

ik rijd veel op de snelweg, meestal rond de 100/110 op de cruise-control (in een Alto ja...) heerlijk. hoef je haast nooit je snelheid aan te passen.
als ik dan inhaal is het meestal een vrachtwagen, ik probeer dat zo te passen dat ik dat doe als er niemand aan komt. maar ja met de cruise control wil je niet remmen want dan moet je 'm weer aanzetten :P goed, ik kom aan op de linkerbaan, als ik dan iemand harder zie rijden in m'n spiegel dan ik zelf rijd, geef ik gas bij tot op 120.
dat is de maximum snelheid in heel nederland, dus als je het goed bekijkt zou hij niet dichterbij meer mogen komen, en rijd ik 'm dus ook niet in de weg!
maar.. 120 is vaak niet snel genoeg voor hen (meestal bmw moet ik zeggen, als je z'n setje longen aan ziet komen weet je dat t raak is!) dan gaan ze bumperkleven.
maar nou komt de grap.. altootje met 800 cc heeft maar een top van 136, en dat alleen maar door z'n lage gewicht... dus als er zo'n tank zo dicht achter hangt, trekt ie het gewoon niet en zakt de snelheid vanzelf. hoe hard ik het gas ook intrap! (ondertussen doe ik dat dus ook niet meer.. kost me alleen maar brandstof!) dus eigenlijk hebben ze zichzelf er alleen maar mee.
owja en je moet er ook niets van zeggen he! laatst zo'n lompe trance-nicht in een renault cliko, ook bumperkleven tot ie er langs kon, dus ik gaf een gebaar van rustig aan (vlakke hand in verticale richting bewegen)
sneed ie me af! probeerd ie me de weg af te drukken de afrit naar het tankstation in! achteraf gezien had ik misschien mee moeten gaan, maar op het moment leek het niet alsof dat een geciviliseerde discussie zou worden dus ik ben er maar niet op in gegaan.

nu ik die AX heb weet ik natuurlijk ook wel de lol van lekker hard rijden! tis geweldig! zeker van die afritbochten op hoge snelheid enzo...
maar ik doe het wel waar het goed kan! met goed zicht en weinig tot geen mensen in de buurt die slachtoffer worden.
en bumperkleven doe ik al helemaal niet! want ik heb lang genoeg in auto's gereden waarbij dat ontzettend irritant was om te weten dat dat geen grapjes zijn....
Suzuki, way of life!

Post Reply