meldpunt agressief rijgedrag

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Flying Duckman wrote:Ik vind die kliklijn volkomen terecht, als ik zie elke dag weer hoeveel idioten er op de weg zitten en er is te weinig politie, dan vind ik het helemaal niet verkeerd dat er zo'n kliklijn bestaat, bij genoeg klachten gaat de politie poolshoogte nemen en regelmatig controleren, dan rijdt zo'n knul vanzelf langzamer, daar gaat het om.

Mijn vrouw rijdt elke dag 80 km, hoe vaak zij wel niet wordt gesneden, of een bumperklever oid, is echt niet leuk meer.
Afgelopen week was er bijvoorbeeld nog iemand die het met haar rijstijl niet eens was, eerst snijden, daarna weer laten inhalen en nog een tikje op de bumper geven van de achterkant.

:evil: :evil:

sorry, maar als ik het op dat moment zie dan gaat er bij mij een knopje om en zal ik bij hem ook eens een breaktest uitvoeren. Maar buiten dat vind ik het terecht dat er met elkaar op dit soort idioten wordt opgetreden en dat heeft niets met NSB mentaliteit te maken.
Politie moet je nog altijd op heterdaad betrappen voordat ze je kunnen bekeuren..

maar je hebt gewoon een beetje respect voor je medeweggebruikers te hebben, hoe snel of langzaam ze ook rijden. Ik erger mij ook enorm aan traagrijders, maar nog meer aan mensen die dan besluiten dat de vluchtstrook ook wel een weg is, of mensen zo ongeveer van de weg af drukken omdat het niet snel genoeg gaat.

Dus neem die waarschuwing en ga alleen racen op het circuit waar het hoort!
I agree! :P

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ik denk dat ik maar ga klikken ik zie hier aanleiding tot agressief rijgedrag
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

George Orwell wrote:Big Brother is watching you...
En nu krijgen/hebben we de "als je niets verkeerd doet heb je niets te vrezen" versus "er wordt gegarandeerd misbruik van gemaakt" discussie....

En daarna wordt Godwin's Law vanzelf ook een keer van toepassing...
Kijk uit, een Cactussssss

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Laten we wel wezen, tuurlijk zal er misbruik van gemaakt worden, maar de politie bekeurd je echt niet zomaar.

Trouwens zat ik net ook wel aan de rand van asociaal weggedrag, als je op een 80 km weg rijdt en ze rijden 60....... grrrrrrrr

Gelukkig wordt het 2 baans en zit er nog net een verdrijvingsvlak voor het 50 km gebied, asociaal en als ik gepakt wordt helemaal terecht! Maar ik snij de bestuurder van die andere auto tenminste niet af, da's ook belangrijk.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Flying Duckman wrote: Politie moet je nog altijd op heterdaad betrappen voordat ze je kunnen bekeuren..
Lijkt me dan beter dat ze dan wat gaan surveilleren ipv. met hun statiefjes spelen of mensen bellen :? .
Als er echt iets gebeurt wat er niet kan kun je altijd nog altijd dat dure 0900 nr. van ze bellen. Paar jaar terug ook gedaan toen ik iemand met een idiote snelheid door de BBK zag rijden en iemands spiegel eraf reed.

Die video serveillance wagens van de politie kunnen ook niet rijden trouwens... Ik heb ze vaak genoeg zien bumperkleven en snijden. Maar dat is weer een ander verhaal.
Altijd meer PK's dan jou!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Even een leuke waar leg je de grens tussen associaal rijgedrag en niet associaal rijgedrag. Begint dat met de hoeveelheid herrie die je auto produceerd als hij langsrijd of moet je echt lompe stunts uithalen.
Die grens is voor iedereen verschillend. Iedereen behoort de inhoud van de wet te weten volgens onze wet maar wie weet presies wat wel en niet mag. Mijn auto is waarschijnlijk al associaal bezig als hij stilstaat. Laat staan als ik met 50 in zijn 2 langs een oud omatje rijd die net toevallig buiten de violen aan het watergeven is met het gehoorapparaat op standje hard om nog maar niet te spreken over principe dwazen die 20 gaan rijden als je 50 mag. Die laatste groep komt voor een omstander nooit als associaal over terwijl te langzaam rijden nog meer ergernis opwekt als te hard rijden en er dus door die doelgroep erg rare dingen op de weg gebeuren. Feit. Zij gaan dan bellen dat iemand associaal bezig is maar vergeten dat ze dus 30km onder de max snelheid reden.

Door gebrek aan kennis van de wet en een gebrek aan middelen om feiten vast te stellen hebben wij als publiek deze taken dus aan onze wetshandhavers toevertrouwd en ik vind dat we dat zo moeten houden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

gelukkig hebben we hier in belgië niet zo'n meldpunt!

Hier in belgië krijg je nogal snel een opgestoken vuist te zien

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

denny wrote:Door gebrek aan kennis van de wet en een gebrek aan middelen om feiten vast te stellen hebben wij als publiek deze taken dus aan onze wetshandhavers toevertrouwd en ik vind dat we dat zo moeten houden.
Inderdaad :).
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik denk ook dat de mensen die bellen van die wereldverbeteraars zijn, die zijn nog wel het ergst.
Sommige zeker:
Wil je inhalen, gaan ze verder links aanhouden omdat zij al 60 rijden en jij daar helemaal niet harder mag van ze.
Of van die mafketels die dan gas gaan geven......
Net of ik er niet voorbij kom :wink:

Maar juist dat soort mensen zorgt dat de "associale" verkeersgedragingen van de personen die ze dit duidelijk proberen te maken uitmonden in ongelukken.

Leuk zo'n frustratie topic waarin een ieder zijn of haar mening wel over heeft.... :wink:

Post Reply