WTF?

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

WTF?

Post by Nitroën »

Ik had al langere tijd last van een uitlaatpijp die veel te laag hing, dwz veel meer dan 6 cm van de grond zal het niet geweest zijn...
De vele vervelende ritjes over hoogdrempelige weggetjes waar ik steeds over rijd - en die vaak gevolgd worden door een luide KLING! vanonder de auto - maken het er ook al niet beter op.
Maar laatst was het letterlijk raak: de AX bleef even met de katalysator steken op een drempel en toen ik daarna het gaspedaal intrapte, klonk er een hels kabaal! :o Het geluid was ineens heel zwaar en diep... Ik wist niet dat er zoiets uit een AX kon komen :P
Het bleek dat de pijp na de lege kat los was geraakt en zowat tegen de grond bungelde...
Had geen gereedschap bij me dus zo met dat lawaai maar naar huis gereden en half doof gaan slapen. Volgende dag naar een kameraad gegaan met wie ik de slangenklem weer stevig vast heb gezet.

Dat was ff niet zo fijn, binnenkort gaat het originele uitlaatsysteem maar weer es onder de AX, dan is al dat gedoe tenminste voorbij.
Last edited by Nitroën on TueJun03, 2008 12:00:26 AM, edited 1 time in total.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

das idd een goed geluid.

Bij mij was de pijp net na de cat door gescheurd, was dus ook zo een stevig geluid.. Vooral rond de 2000 toren.. pfff
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ghehe, dat klinkt wel ja. Als je ooit de kans krijgt om een blok zonder spruitstuk te horen: Leef je uit :lol: (niet met je eigen auto doen, is er slecht voor :P )

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja, hoeveel geluid dempt de cat dan??

zal ook wel niet zoveel zijn/
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Nou idd, bij mij maakte de auto met een lege kat een wat scheller geluid dan met een werkende kat. Maar het geluid was niet per se veel harder eigenlijk. Maar dit voorval was toch wel een erg groot verschil :o

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik heb in het begin ook met een lege kat gereden. Maar dat klonk als een gootsteen die doorliep. Rechte pijp klinkt toch 10x beter. Dempt trouwens wel aardig wat hoor. Met kat kan ik normaal praten op de snelweg. Zonder kat maakt de uitlaat toch een stuk meer herrie.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

maar bij mij was 't met de 1.1 ...
Dat kan 't verschil ook zijn :P

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

zonder de uitlaat op het blok is ook leuk :D komen ook nog eens dikke blauwe vlammen uit. lachen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Willy wrote:zonder de uitlaat op het blok is ook leuk :D komen ook nog eens dikke blauwe vlammen uit. lachen.


alleen lachen als je iets tussen de radiateur en het blok hebt zitten dat vlammen tegenhoudt :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

met alleen een spruitstuk is irritant :P

Komen ook vlammen uit, teminste, bij mij wel!:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply