blok verkocht >_<

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

blok verkocht >_<

Post by citrofenwick »

ZUCHT

Ik had de laatste tijd zin om mijn 1.1 wat meer kracht te geven. Ik zat eerst met plannen om het blokje van MrDean te kopen maar had het niet gedaan wegens geen tijd en plaats etc.

Ik kwam onlangs een zoekertje tegen op kapaza waarin iemand voor 100€ een motor + vbak verkocht wordt met dubbele webers en een deel van het onderstel etc. Die iemand zit hier trouwens ook op het forum.
http://www.kapaza.be/detail/9401110/

Dit aanbod leek me zeer zeker ok. Speciaal rond gaan vragen naar de buren om plaats te vinden om het te doen, mijn ouders hun kop afgejankt, tot ik plaats mocht gebruiken. En al constant opzoekwerk zitten doen enzo.

Ik spreek met hem af om vandaag die onderdelen op te gaan halen. Ik moest hem enkel even een seintje geven als ik wilde aanzetten.
Ik bedacht dat ik zijn telefoonnr niet gekregen had, maar enkel zijn adres, dus ik zoek zijn telnr op en vind het niet.

Gebeld naar de inlichtingendienst en een paar telefoons later heb ik dan viavia zijn nummer gekregen. (das nu nog niet echt mijn frustratie)

Na al een aantal keren hem te proberen bereiken krijg ik nu gewoon een smsje terug met ; "verkocht" :evil:

Zucht, ik had hem nochtans gezegd dat ik er 100% zeker vandaag ging omkomen. (ik had zelfs al mijn woofer uit de ax gehaald en de achterbank er uit gehaald)

Ik ben nu opnieuw naar een GT-carb blokje opzoek :( :cry:
pff ik was al zo gebrand om hier foto's te mogen posten van mijn nieuwe aanwinst :(

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Re: blok verkocht >_<

Post by MrBBQ »

citrofenwick wrote:ZUCHT

Ik had de laatste tijd zin om mijn 1.1 wat meer kracht te geven. Ik zat eerst met plannen om het blokje van MrDean te kopen maar had het niet gedaan wegens geen tijd en plaats etc.

Ik had geen blokje tekoop hoor, een andere Mr Dean :(

Gr Mr Dean 8)

Ik spreek met hem af om vandaag die onderdelen op te gaan halen. Ik moest hem enkel even een seintje geven als ik wilde aanzetten.
Ik bedacht dat ik zijn telefoonnr niet gekregen had, maar enkel zijn adres, dus ik zoek zijn telnr op en vind het niet.

Gebeld naar de inlichtingendienst en een paar telefoons later heb ik dan viavia zijn nummer gekregen. (das nu nog niet echt mijn frustratie)

Na al een aantal keren hem te proberen bereiken krijg ik nu gewoon een smsje terug met ; "verkocht" :evil:

Zucht, ik had hem nochtans gezegd dat ik er 100% zeker vandaag ging omkomen. (ik had zelfs al mijn woofer uit de AX gehaald en de achterbank er uit gehaald)

Ik ben nu opnieuw naar een GT-carb blokje opzoek :( :cry:
pff ik was al zo gebrand om hier foto's te mogen posten van mijn nieuwe aanwinst :(



Ik had geen blokje tekoop hoor, een andere Mr Dean :(

Gr Mr Dean 8)

p.s. maar toch is het erg balen zeg, succes met zoeken !
Saxo style is sexy style....

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Waarschijnlijk bedoelde hij mcdean, want die had nog een 1.4 carb blokje staan, wat inmiddels aan 2Black is verkocht.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ja mcdean bedoelde ik, sorry :oops:
Ondertussen al opnieuw op zoek naar een ander blokje, maar er is geen haast bij. Mijn huidig tikkend blok blijft even prima rijden :P

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Altijd balen als zo'n aanbod op internet je neus voorbij gaat.
Zelf vorige week ook gehad... zit ik ook nog steeds over te balen :(
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Misschien Kmvtr eens een pd-tje sturen. die heeft volgens mij nog een compleet 1.4 carb setje liggen, motor en bak

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

die kapaza was geen dubbel weber, maar een solex 2traps van een Ax GT

ik heb die pipo aan de lijn gehad en hij legde me uit dat hij niet zeker was of het een solex 32/34 was of een weber 32/34 was omdat Citroen heeft beide geplaatst ....... (ik wacht nog altijd op een Ax GT met weber 32/34 die zo van de fabriek komt :roll: )

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Citroën is gestopt met webers ivm backfireproblemen als ik me niet vergis. Bij de Sportjes sloegen de vlammen soms uit het luchtfilter (nee, dat is er niet goed voor).

Op de 205 Rallye zijn ze gehandhaafd, waarom weet ik eigenlijk niet....

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Als ik die laatste reacties hier lees vind ik het al minder erg dat ik het blok niet heb.
vlammen uit de carb wil ik ook echt niet :P

Ik begin nu opnieuw te twijfelen welk blok ik er in ga leggen.
- 1.1i en dan later wat meer pk's geven
- 1.4i
- 1.4 GT carb

heeft een 1.4 GT carb veel meer benzine nodig dan een 1.1 carb?
op mijn huidig dagelijks traject doen mijn beide ax'en al onder de 1:10 ...

Ik zal er nog even over nadenken, is nu niet veel haast bij
ombouwen naar injectie zou wel een uitdaging zijn natuurlijk, maar ik wil eigenlijk die 86pk

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Bij de 2traps carb heb je het deels zelf in de hand. Bij normaal rustig rijden gebruik je alleen de eerste vlotterkamer. Pas bij lekker doortrappen gaat de tweede vlotterkamer open en krijgt de motor opeens een stuk meer van dat explosieve mengsel om er als een speer vandoor te gaan.
Met de mijne heb ik een keer 1:16 gehaald (twee keer achter elkaar een lange rit met druk verkeer). Maar probeer met zo'n carb maar's van het gaspedaal af te blijven. Verbruik lag meestal tussen de 1:12 a 13.
En vlammen uit de uitlaat lukte bij deze ook wel :twisted:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Uit de uitlaat is alleen slecht voor de katalysator die zo'n ding toch niet heeft, en voor de voorbumper van een eventuele bumperklever :twisted:

Vlammen uit de inlaat kan slecht zijn voor de hele auto :roll:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

jullie doen mij opnieuw zin krijgen in een GT carb blok :( :P

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

kevin.broke wrote:Op de 205 Rallye zijn ze gehandhaafd, waarom weet ik eigenlijk niet....
205 heeft een langer inlaattraject.
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply