Vergeten de motorkap goed dicht te doen....

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Schrikken zeg.....

Voor ruiten zijn duur. Die van mij zit een scheur in en heb een offerte gevraagd bij kwikfit. Kost 285 euro incl alles maar dan heb je een standaard raam zonder tint.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Willy wrote:Schrikken zeg.....

Voor ruiten zijn duur. Die van mij zit een scheur in en heb een offerte gevraagd bij kwikfit. Kost 285 euro incl alles maar dan heb je een standaard raam zonder tint.


kwikfit moet je ook niet heen gaan ;)

nieuw ruit heb je voor 150 euro incl monteren
getint standaard is 170 (dacht ik) raamband 180 en bronsgetint was 190
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

dat is idd wel erg duur.. vriend van me zit ook in de autoruiten.. kan hem morgen eens vragen.. moet je wel ff richting heerenveen komen maar dat is te doen aangezien berlikum in de buurt is

stuur maar een pb mocht je intresse hebben

kevin.broke wrote:zoals ik al @ msn zei: kl*te man!

TTF wrote:wees blij dat je je verzekering nog aan wa+ doet.. mijn verzekering ( orion direct) die verzekert autos ouder dan 7 of 9 jaar niet meer wa+ en dan is een vooruit van een vento erg duur :evil:


wat kost zo'n ruitje op de sloop dan?

Ennuh.. het waaide gisteren idd ERG hard, waaide zo'n beetje van de moerdijkbrug af :lol:


ruiten willen er heel slecht uit, vriend van me zit in de autoruiten.. dus heb al een goedkopere oplossing gevonden.. maar had me geld liever ergens anders aan besteed
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik laat het woensdag door mijn garage doen voor een vergelijkbare prijs (270,-)
Een hoop geld, maar de roest wordt dan wel meteen meegenomen. Onderaan de A-stijlen heb ik aan beide kanten lelijke plekjes zitten.

Een nette zwarte motorkap lig inmiddels in de schuur, thnx to Rooney.
Momenteel rij ik rond met een donkergrijze motorkap, staat niet eens zo verkeerd.
De scharnieren bleken ook wel een opdoffer te hebben gehad. Moesten we met zijn tweeën aan hangen om ze weer passend te krijgen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

vorige week ook bijna voorgehad.

ik deed een testritje met mijn nieuwe ax en de motorkap was blijkbaar niet goed dicht.

Ook nog kunnen stoppen en gelukkig van die haak, of er mocht opnieuw een nieuwe voorruit in. (deze zat er nog maar enkele dagen in :D)
de vorige eigenaar heeft rond de 200€ aan huis geplaatst betaald.

oja, ik had dat mechanisme gelukkig ook al ingeolied, want het was ook wat vastgeroest

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Heb al een afspraak gemaakt. Bij de garage kost het evenveel. en bij de kwikfit kan ik m brengen en na 1 uur en een kwartier weer meenemen. En die zit naast mn werk.
Maar toch bedankt voor het aanbod.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Tja, moterkapje vervangen is een eitje. Voorruit daarintegen is iets lastiger. Mijn vriendin's AX heeft een scheur in haar ruit. Maar ik denk dat ik toch de sloop ga raadplegen als het weer wat warmer is.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

benny666 wrote:Tja, moterkapje vervangen is een eitje. Voorruit daarintegen is iets lastiger. Mijn vriendin's AX heeft een scheur in haar ruit. Maar ik denk dat ik toch de sloop ga raadplegen als het weer wat warmer is.

let effe op dat er geen witte vlekken in zitten. heb net geleerd dat dat de reden is dat ik een paar jaar geleden een hele stapel ruitjes heb laten springen op een sloop :)

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Ok, dan zijn ze zwak ofzo?
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Ik ken het..
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

benny666 wrote:Ok, dan zijn ze zwak ofzo?


wat ik van mijn ruitenzetter hoorde wel ja. Mijn rode heeft het ook

Overigens had ik mijn ruit ' zelf' vervangen (omdat ik het ook es wou doen mocht ik het leren van die man :P ) lossnijden, eruit trekken, met goed gereedschap is het een eitje!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

witte tussen de ruit is toch vocht/condens ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ten gevolge van delaminatie.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

En deze voorruit kan ook alweer de reclycling in... :evil:

Vorige week een lelijke TEK tijdens het rijden op de snelweg. Was verder niks van te zien.
Bleek er precies onder het rubber van de ruitenwisser een lelijke ster te zitten die gisteren door de volle zon is gaan scheuren....
Kan de vijf maanden oude ruit alweer de sloop op :roll:

Als het vakantiegeld binnen is maar 's de no-risk.nl bellen.
Binnen een half jaar er nu 3 motorkappen, 2 voorruiten en 2 hoofdremcilinders doorheen gejaagd... gaat lekker :?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rio97 wrote:....Binnen een half jaar er nu 3 motorkappen, 2 voorruiten en 2 hoofdremcilinders doorheen gejaagd... gaat lekker :?


Da's allemaal lelijke pech Rogier, sterkte met het scoren van een nieuwe ruit.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Wordt 't dan niet eens tijd om je autoverzekering uit te breiden met glasverzekering?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

MNM(tm) wrote:Wordt 't dan niet eens tijd om je autoverzekering uit te breiden met glasverzekering?!


Lijkt me de beste optie idd
Wel erg vervelend hoor Rogier, zo blijf je water naar de zee dragen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

potverdorie, das wel balen! Misschien een kleine troost, maar iemand die ik ken heeft pas een eend op de voorruit van z'n moeders nieuwe auto-tje gehad. Ding was net een paar weken oud (2e hands) en hij mocht hem eigenlijk niet lenen. (BMW Z3)
Complete voorruit naar de kl*te en het interieur moest gereinigd worden want het is een cabrio. Zo'n ruitje van een ax is dan echt een schijntje bij de kosten waar hij voor moest opdragen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Is dat zo? Zou zeggen dat een ruit een ruit is.
Maar goed, daarvoor rijden we natuurlijk AX: waarom meer betalen als je voor zo weinig zo'n leuke auto kan rijden!

Zelf zit ik bij univé, anderhalf jaar geleden is gevraagd wat een wa plus moest kosten. Dat kwam in de buurt van een ruit per jaar (gelet op de prijzen van no-risk en veghel). Zal het van de week nog's navragen.
Maar los van de verzekering... blijf het zonde vinden dat een vijf maanden oude ruit alweer in de glasbak kan...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mjah, maar daar doe je gewoon helemaal nix meer aan.

Ik betaal voor mijn auto's, incl. casco beperkt en bonus/malus trede 15 (75% korting):
Volcane €131,48 p/j (waarvan €30,42 voor casco beperkt) en voor m'n
dieseltje € 135,59 p/j (waarvan €17,46 voor casco beperkt)

Zonder bonus/malus korting zouden de prijzen als volgt zijn:
Volcane: €525,92 p/j (waarvan €121,67 voor casco beperkt)
Dieseltje: €558,33 p/j (waarvan €69,82 voor casco beperkt)

In beide gevallen is de prijs voor casco beperkt dus sowieso al minder dan een nieuwe voorruit! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply