De benzineprijzen...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

nou ik zal daar dus allang al gaan tanken voor de bic mac! :P
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

baklap wrote:nou ik zal daar dus allang al gaan tanken voor de bic mac! :P


im with you :) hahah
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DLS wrote:maar grietje, met de trein naar zeeland??? das wel ff reizen dan.. pfff


Yup.... maar wel gratisch!

10 min naar station hiero
3 uurtjes treinen
20 minlopen

achjo, houd je bezig

1.44 staat ie daarop, is mijn 1.45 nog niet zo heel slecht.. *-) maar het moet vast en zeker goedkoper kunnen.... Zeeland is trouwens duurder dan almere, teminste dat was vorige keer het geval
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

btw, supertank opgezocht, die zit ergens achterop een verlaten industrieterrein *-)... daar kom ik niet zo vaak in de buurt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Gisteren even getankt in dordrecht... 1,61 :shock:

(kan alleen maar 98 tanken met de cupra...) is schrikbarend... al mijn auto's lopen op 98 :|
Image

My Cars <98>.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Henri106 wrote:Gisteren even getankt in dordrecht... 1,61 :shock:

(kan alleen maar 98 tanken met de cupra...) is schrikbarend... al mijn auto's lopen op 98 :|


Dat is helemaal minder......

Ik heb een enkele keer geprobeerd om mijn AXen op 98 te laten lopen maar dat gaf totaal geen verschil in verbruik of vermogen dus blijf ik mooi 95 tanken ;-) Stuk goedkoper!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Willy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 139
Joined: WedApr18, 2007 4:55:18 PM
Location: Pingjum

Post by Willy »

Zucht
Tja de bus is ook niks dus maar even slikken en voltanken. kan ik weereven vooruit........1.45 de liter

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grietje wrote:20 minlopen


:roll: lopen waarheen ? word je niet opgehaald :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

grietje wrote:
Henri106 wrote:Gisteren even getankt in dordrecht... 1,61 :shock:

(kan alleen maar 98 tanken met de cupra...) is schrikbarend... al mijn auto's lopen op 98 :|


Dat is helemaal minder......

Ik heb een enkele keer geprobeerd om mijn AXen op 98 te laten lopen maar dat gaf totaal geen verschil in verbruik of vermogen dus blijf ik mooi 95 tanken ;-) Stuk goedkoper!


Het geeft bij mij ook geen merkbaar verschil met 98 of 95. In de corsa tankte ik 98 met octaanbooster (octaan 101/102 werdt het dan) en dat merkte je heel goed ! maar die was ook niet standaard meer.

De mustang rijdt op 98 met loodvervanger omdat, dat gewoon het beste is voor hem

De B kadett heeft 98 omdat hij race nokkenassen heeft en hoge compressie met gechipte ecu

De Cupra heeft 98 omdat hij ook gechipt is en meer turbodruk heeft dus moet je ook de pingelgrens wat verleggen.

Maar wordt er niet vrolijk van :?
Image

My Cars <98>.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik veeg de stof weer even van dit oude topic..


Waar in de eerste post door mij nog gesproken werd over 1,45... is het inmiddels al de 1,65 gepasseerd :shock:

En nog blijft Nederland rijden, tanken en file rijden..

Best wel ongelooflijk. Tegenwoordig denk ik wel 2x bij de keuze tussen auto of fiets/trein :|

Wat zou de prijs zijn als we allemaal op vakantie gaan over 1,5 maand? Over de 1,75 of nog net eronder?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

het is inderdaad echt helemaal niet meer normaal.......

Kan straks mn autotje niet meer gebruiken, als t zo door gaat...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Glenn@nl wrote:Wat zou de prijs zijn als we allemaal op vakantie gaan over 1,5 maand? Over de 1,75 of nog net eronder?
De verwachting was toch dat we voor het eind van 2008 boven de twee euro zouden zitten?
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Misschien moeten we vervolgmeetings maar plannen op P&R parkeerplaatsen, zodat we ook de mogelijkheid bieden met het OV te kunnen komen :roll:

Trouwens.. wat ook wel leuk is om over te filosoferen:

Stel je voor dat over 25jr de olie echt OP is (of laat ik het anders stellen gewoon abnormaal VEEEL te duur), wat gebeurt er dan met het Neerlands wagenpark (of nouja ook in andere landen natuurlijk..) Dan hoeven auto's niet eens meer op de sloop, maar kunnen ze direct uit elkaar getrokken en gerecycled worden. Of krijgt elke auto / klassieker die dan rondrijd (en het waard is volgens de eigenaar) een mini kernfusiereactor als aandrijving?

Of rijden we te zijner tijd allemaal met een voertuig op een grote automatische monorail (of dmv magneten)?

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Glenn@nl wrote:Misschien moeten we vervolgmeetings maar plannen op P&R parkeerplaatsen, zodat we ook de mogelijkheid bieden met het OV te kunnen komen :roll:
Dit heeft natuurlijk geen zin op het moment, gezien 's lands busschauffeurs aan het staken zijn :roll:

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Mja de buschauffeurs zijn ana het staken, en de prijzen liggen momenteel op 1.53 / 1.34 :O tis madness :(
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Hier 1,759 voor een litertje 98 :shock:

Heb de snorbrommer maar eens uit de schuur getrokken voor naar het werk :|

Koop binnenkort mooi een 1.2 c-kadettje op LPG ! belastingvrij, goedkope verzekering en superzuinig met weinig kosten...
Image

My Cars <98>.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

teleportatie zal de oplossing worden,

:lol: ...

ja de benzineprijzen stijgen de pan uit, best jammer :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

DLS wrote:Mja de buschauffeurs zijn ana het staken, en de prijzen liggen momenteel op 1.53 / 1.34 :O tis madness :(
auto had vanmiddag anders ook geen zin met die stakingen. was allang blij dat ik een kantoordagje had vandaag.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Laat ik eens een originele reply posten hier:

Wees blij dat je niet op bijvoorbeeld boter rijdt!
Ik vind het nog best meevallen.
Als je sommige voedingswaarden in prijs ziet stijgen valt de benzine reuze mee. Kostprijzen (en verkoopprijzen en beetje) van brood, melkproducten en andere zeer standaard voedingsmiddelen vliegen de laatste maanden helemaal omhoog....
En dan te bedenken dat we daar allemaal van moeten eten.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:Laat ik eens een originele reply posten hier:

Wees blij dat je niet op bijvoorbeeld boter rijdt!
Ik vind het nog best meevallen.
Als je sommige voedingswaarden in prijs ziet stijgen valt de benzine reuze mee. Kostprijzen (en verkoopprijzen en beetje) van brood, melkproducten en andere zeer standaard voedingsmiddelen vliegen de laatste maanden helemaal omhoog....
En dan te bedenken dat we daar allemaal van moeten eten.
Dan doe ik zeker bij de goede supermarkt boodschappen, ik heb bij ons de prijs voor melk en brood niet zien stijgen! Kost nog steeds geen drol. Volgens mij is het nog steeds zo dat een liter melk veeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper is dan een liter benzine met al die stomme accijnsen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply